dc.contributor.author | HÜSEYNİ, Seyid Muhammed Taki | |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T10:59:35Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T10:59:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | tr |
dc.identifier.isbn | 9786057240934 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/15354 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızın temelini oluşturan Risâle fî fenni’l-elhân isimli eser, 15.yüzyılın
başlarında telîf edilen, metod ve yöntem itibâri ile Urmevî’nin Edvâr’ının izinde
ve onun devamı olarak nitelendirmektedir.
Urmevî’nin Edvâr’ına gelince; mûsikî nazarîyâtı üzerine kaleme alınan önceki
eserler ile farklı bir düzen ve insicamda olduğu açıkça söylenebilir. Urmevî’nin mûsikî
nazarîyâtı ile ilgili olarak Edvâr’ında sunduğu metot, kendisinden sonra gelen
hemen her mûsikî nazarîyâtçısı tarafından kabul edilmekle beraber, kendisinden
önceki metotları da unutturmuştur. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.publisher | Dört Mevsim Kitap | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr |
dc.title | RİSÂLE FÎ FENNİ’L-ELHÂN (HULÂSATÜ’L-EFKÂR FÎ MA’RIFETI’L-EDVÂR) VE 15.YY MÛSİKÎ NAZARİYÂTINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ | tr |
dc.type | book | tr |
dc.relation.journal | RİSÂLE FÎ FENNİ’L-ELHÂN (HULÂSATÜ’L-EFKÂR FÎ MA’RIFETI’L-EDVÂR) VE 15.YY MÛSİKÎ NAZARİYÂTINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ | tr |
dc.contributor.department | İlahiyat Fakültesi | tr |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-2709-2315 | tr |
dc.identifier.volume | 1 | tr |
dc.identifier.issue | 1 | tr |
dc.identifier.endpage | 320 | tr |
dc.identifier.startpage | 1 | tr |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitap | tr |