Show simple item record

dc.contributor.authorSüleyman Yaman
dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:22:46Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:22:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpJME56ZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1642
dc.description.abstractMatematik ve fen eğitiminde, problem çözmenin önemli bir yeri vardır. Son yıllarda, öğrencilerin problem çözme becerilerinin yanında problem kurma becerilerinin de geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır. Problem kurma, bir problemin çözüm sürecinden çok, yeni problemler ortaya koyabilme becerisini içerir. Bu beceriyle birlikte, öğrencilerin esnek ve farklı düşünme yetenekleri, konuyu kavrama düzeyleri ve problem çözme becerileri gelişir. Bunların yanında problem kurma etkinliği, somut durumlarla soyut kavramlar arasında bir köprü görevi görür ve genelleştirmeye yardımcı olur. Ancak problem kurma, öğretmenler tarafından sınıf ortamlarında uygulamasındaki zorluklardan dolayı az kullanılmaktadır. Bu makalede problem kurmanın önemi üzerinde durulmuş ve çeşitleri, stratejileri ve problem çözme etkinliği ile olan ilişkileri ortaya konmuştur. Ayrıca, fen ve matematik derslerinde problem kurma stratejilerinin uygulamalarına yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractProblem solving plays an important role in the mathematics and science education. Recently, not only students’ problem posing skills but also problem solving skills development has been emphasized. It involves skills in finding new problems rather than involves a problem solving process. Together with this skill, students’ flexible and different thinking abilities, levels of comprehension on topic, and problem solving skills are developed. In addition, problem posing provides a bridge between concrete events and abstract concepts, and it would help to do generalization. However, it is rarely used in the environments of classroom since it is hard for teachers to carry out it. In this article, the importance of problem posing has been emphasized and its varieties, strategies, and its between relationships problem solving activities have been explained. Also, practices have been provided in terms of how problem-posing strategies would be applied on mathematics and science lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik ve Fen Eğitiminde Problem Kurma Uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeProblem Posing Practices in Mathematic and Science Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record