Kamu Yönetiminde Yeni Bir İkilem: Yurttaş Odaklılık ya da Müşteri Odaklılık
Abstract
Bu çalışmada, 1980’li yıllarla birlikte kamu yönetimindeki bakış açısı değişikliğinin kamu hizmetlerinin muhatabı üzerindeki etkileri karşılaştırmalı bir biçimde incelenmiştir. Bu bağlamda; müşteri odaklılık ve yurttaş odaklılık kavramları tanımlanmış, geleneksel kamu yönetimi ve yeni kamu yönetimi yaklaşımlarının bu olgular karşısındaki yeri açıklığa kavuşturulmuş ve bu bakımdan kamu yönetiminin nasıl olması gerektiği sorusu çözümlenmeye çalışılmıştır. In this study, it has been comperatively examined the impacts of the perspective change of public administration on the users of public services in 1980s. In this context, the concepts of customer-orientation and citizen-orientation have been defined, the traditional public administration and the new public management approaches have been clarified their places in the face of these facts, and in this regard the question how public administration must be has been worked to resolve.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiVolume
10Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBME9ERXg=https://hdl.handle.net/20.500.12418/2146
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]