Öğretmen ve öğretmen adaylarının Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve ilkelerinden haberdarlık düzeyleri
Abstract
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin Millî Eğitimin Genel Amaçları ve İlkelerinden (MEGAİ) haberdarlık düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için hazırlanan form, Sivas?ta görev yapan 429 öğretmen ve C.Ü. Eğitim Fakültesi son sınıfta okuyan 266 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulama sonucunda genel olarak öğretmen adayları MEGAİ?den, öğretmenlere göre daha fazla haberdar görünmektedir. Ayrıca MEGAİ içinde yer alan kavramlardan olan Atatürk ilkelerinden haberdarlık düzeylerinin düşük olması, yöneticilik deneyimi olmayanların ve mühendislik fakültesi mezunu öğretmenlerin MEGAİ?yi bilme oranlarının fazla çıkması da araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarındandır. Sonuçlar temelinde; öğretmen ve öğretmen adaylarının MEGAİ?yi bilmesinin öğretmenlerin denetiminde bir ölçüt olarak bulundurulması önerilebilir. This study aimed at determining the awareness levels of teachers and candidate teachers about The Overall Objectives and Principles of National Education (OOPNE). This is a descriptive study. The questionnaire forms were applied to 429 teachers and 266 candidate teachers. Results show that the candidate teachers are more aware of the OOPNE. Other surprising results are found as that low awareness level of Atatürk‟s principles, higher awareness level of teachers who haven‟t got principalship experience and engineering faculty graduates. On the basis of results, it may be recommended to be a criterion of to know OOPNE in the supervision of the teachers.
Source
Türk Eğitim Bilimleri DergisiVolume
8Issue
4URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU9UVTVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2363
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]