Show simple item record

dc.contributor.authorErdal Toprakçı
dc.contributor.authorHilal Yücel
dc.contributor.authorAsuman Bilbay
dc.contributor.authorEsen Bağcıvan
dc.contributor.authorİlknur Çakırer
dc.contributor.authorİlkay Bayraktutan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:28:56Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:28:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU9UVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2363
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin Millî Eğitimin Genel Amaçları ve İlkelerinden (MEGAİ) haberdarlık düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için hazırlanan form, Sivas?ta görev yapan 429 öğretmen ve C.Ü. Eğitim Fakültesi son sınıfta okuyan 266 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulama sonucunda genel olarak öğretmen adayları MEGAİ?den, öğretmenlere göre daha fazla haberdar görünmektedir. Ayrıca MEGAİ içinde yer alan kavramlardan olan Atatürk ilkelerinden haberdarlık düzeylerinin düşük olması, yöneticilik deneyimi olmayanların ve mühendislik fakültesi mezunu öğretmenlerin MEGAİ?yi bilme oranlarının fazla çıkması da araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarındandır. Sonuçlar temelinde; öğretmen ve öğretmen adaylarının MEGAİ?yi bilmesinin öğretmenlerin denetiminde bir ölçüt olarak bulundurulması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed at determining the awareness levels of teachers and candidate teachers about The Overall Objectives and Principles of National Education (OOPNE). This is a descriptive study. The questionnaire forms were applied to 429 teachers and 266 candidate teachers. Results show that the candidate teachers are more aware of the OOPNE. Other surprising results are found as that low awareness level of Atatürk‟s principles, higher awareness level of teachers who haven‟t got principalship experience and engineering faculty graduates. On the basis of results, it may be recommended to be a criterion of to know OOPNE in the supervision of the teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen ve öğretmen adaylarının Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve ilkelerinden haberdarlık düzeylerien_US
dc.title.alternativeTeachers and teacher candidates aweraness level about general goals and principles of Turkish national educationen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage999en_US
dc.identifier.startpage971en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record