Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Emek
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:07Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-7874
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56Y3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2392
dc.description.abstractBu çalışmada Tanzimat’tan günümüze kadar uzanan dönemde yazılmış olan yirmi altı hikâye ele alınmıştır. Kahramanları arasında Türkçe veya edebiyat öğretmeninin bulunması ve bu kahramanlardan hareketle birtakım eğitim değerlerini, dil bilincini işlemeleri hikâyelerin ortak özellikleridir. Hikâyeler ilköğretim programında belirtilen eğitim değerleri ile Türkçe dersinde öğrenciye kazandırılması gereken beceriler ölçüt alınarak incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda söz konusu hikâyelerde hangi eğitim değerlerinin ve dil becerilerinin okuyucuya verilmek istendiği tespit edilmiştir. Tespitlerden hareketle konunun çeşitli boyutlarıyla ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, twenty six short stories had been evaluated written in the period from Tanzimat (Turkish Reorganization) to the present day. The presences of Turkish or literature teachers among the characters in the narratives were evaluated on the basis of educational values in terms of the educational programs in the primary education. The short stories have been analyzed considering that educational values stated in primary education curriculum and the skills tried to bring into students in Turkish lessons. In the research, it has been determined that which educational values and language arts are tried to be given to readers in those short stories. In conclusion of the determinations, they have been reached the results related various dimension of the issue.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleHikâye türündeki metinlerde yer alan Türkçe veya edebiyat öğretmeni karakterinin ilköğretim programındaki eğitim değerleri bakımından incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of Turkish language or literature teacher characters in Turkish narratives on primary education programs in terms of Turkish educational valuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürklük Bilimi Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.endpage319en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record