dc.contributor.author | Sedat Maden | |
dc.contributor.author | Erhan Durukan | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:29:11Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:29:11Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1300-7874 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd016YzRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/2404 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test Modeli” kullanılmıştır. Deney grubunda ders istasyon tekni-ğiyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Araştır-manın çalışma grubu Erzurum il merkezindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 47 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırma-cılar tarafından geliştirilen “Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu” ve MEB (EARGED) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmış; SPSS 11.5 programında U ve Z testleriyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda istasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutum üzerinde geleneksel yönteme göre daha et-kili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to evaluate the station technique on primary school students’ creative writing ability and its atti-tudinal effects on Turkish lessons. For his purpose “Pre-test Post-Test re-search design with Control Group” has been designed. The Station tech-nique was used in the experimental group whereas the traditional method was applied in the control group. The research sample consisted 47 stu-dents primary school at the 6th grade in Erzurum providence. The re-search data collected with “Writing Expression Evaluation Form” devel-oped by researchers and “Attitude Scale for Turkish Lesson” developed by MEB (EARGED). The research data were analyzed with SPSS version 11.5 program with U and Z tests. At the end of study , it has been found that the station technique is more effective than the traditional teaching method on creative writing ability and its attitudinal effects on Turkish lesson. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Antropoloji | en_US |
dc.title | İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of station technique on creative writing ability and ıts attitudinal effect on turkish lesson | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türklük Bilimi Araştırmaları | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 28 | en_US |
dc.identifier.endpage | 312 | en_US |
dc.identifier.startpage | 299 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |