Show simple item record

dc.contributor.authorSedat Maden
dc.contributor.authorErhan Durukan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:11Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-7874
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd016YzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2404
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test Modeli” kullanılmıştır. Deney grubunda ders istasyon tekni-ğiyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Araştır-manın çalışma grubu Erzurum il merkezindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 47 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırma-cılar tarafından geliştirilen “Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu” ve MEB (EARGED) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmış; SPSS 11.5 programında U ve Z testleriyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda istasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutum üzerinde geleneksel yönteme göre daha et-kili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the station technique on primary school students’ creative writing ability and its atti-tudinal effects on Turkish lessons. For his purpose “Pre-test Post-Test re-search design with Control Group” has been designed. The Station tech-nique was used in the experimental group whereas the traditional method was applied in the control group. The research sample consisted 47 stu-dents primary school at the 6th grade in Erzurum providence. The re-search data collected with “Writing Expression Evaluation Form” devel-oped by researchers and “Attitude Scale for Turkish Lesson” developed by MEB (EARGED). The research data were analyzed with SPSS version 11.5 program with U and Z tests. At the end of study , it has been found that the station technique is more effective than the traditional teaching method on creative writing ability and its attitudinal effects on Turkish lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleİstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of station technique on creative writing ability and ıts attitudinal effect on turkish lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürklük Bilimi Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record