Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü
Abstract
Bu çalışma, söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin etkisini değerlendirmek üzere hazırlanmıştır. Söz varlığı kavramı ve onu meydana getiren unsurlar genel hatları ile tartışılmış, çocuğun dil oluşumundan itibaren sözlü edebiyat ürünleri ile ne şekilde karşılaştığı ve bu durumun çocuk üzerindeki etkisi örneklerle değerlendirilmiştir. Temel dil becerilerinin dağılımı ve çocuk edebiyatı ürünleri ile ilişkileri ayrıntılı biçimde bir şema üzerinde gösterilmiş ve açıklanmıştır. Edinilen söz varlığı unsurlarının derinlik, ağırlık, genişlik ve çağrışım açısından etkileşimi, bir bağlam çerçevesinde örneklendirilmiş ve buradan hareketle, edebî türler ile söz varlığı unsurlarının arasındaki ilişki mevcut araştırmalardan örnekler verilerek ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir. This study has been carried out in order to evaluate the effects of child literature upon the existence and the development the of vocabulary. The concept of vocabulary and the its related elements were discussed and outlined in this study. How does a child internalize oral literature since the acquisition of mother tongue and the the effects of this on child development has been evaluated with examples. The distribution of main language abilities and their relationships with child literature has been demonstrated on the scheme and explained in a detailed way. The interaction among the elements of acquired vocabulary in connection with depth, weight, width and associations has been set an example and the relationship between literary genres and vocabulary has been evaluated by giving examples from the previous studies in detail.
Source
Türklük Bilimi AraştırmalarıVolume
0Issue
27URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56TTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2409
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]