Show simple item record

dc.contributor.authorBayram Baş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:13Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:13Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-7874
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56TTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2409
dc.description.abstractBu çalışma, söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin etkisini değerlendirmek üzere hazırlanmıştır. Söz varlığı kavramı ve onu meydana getiren unsurlar genel hatları ile tartışılmış, çocuğun dil oluşumundan itibaren sözlü edebiyat ürünleri ile ne şekilde karşılaştığı ve bu durumun çocuk üzerindeki etkisi örneklerle değerlendirilmiştir. Temel dil becerilerinin dağılımı ve çocuk edebiyatı ürünleri ile ilişkileri ayrıntılı biçimde bir şema üzerinde gösterilmiş ve açıklanmıştır. Edinilen söz varlığı unsurlarının derinlik, ağırlık, genişlik ve çağrışım açısından etkileşimi, bir bağlam çerçevesinde örneklendirilmiş ve buradan hareketle, edebî türler ile söz varlığı unsurlarının arasındaki ilişki mevcut araştırmalardan örnekler verilerek ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study has been carried out in order to evaluate the effects of child literature upon the existence and the development the of vocabulary. The concept of vocabulary and the its related elements were discussed and outlined in this study. How does a child internalize oral literature since the acquisition of mother tongue and the the effects of this on child development has been evaluated with examples. The distribution of main language abilities and their relationships with child literature has been demonstrated on the scheme and explained in a detailed way. The interaction among the elements of acquired vocabulary in connection with depth, weight, width and associations has been set an example and the relationship between literary genres and vocabulary has been evaluated by giving examples from the previous studies in detail.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleSöz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of child literature in building and developing vocabularyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürklük Bilimi Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record