Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Türkmen
dc.contributor.authorFigen Çok
dc.contributor.authorNeslihan G. Karaman
dc.contributor.authorHülya Ercan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:37Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU9UQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2541
dc.description.abstractAlanyazın taramasına dayalı olarak gerçekleşen bu derlemede ergen yaş grubuna yönelik olarak genel gelişimi desteklemeyi hedefleyen programların yanı sıra çeşitli ergen grupları için risk oluşturabilecek konulara yönelik çalışmalar da ele alınmıştır. 1970’lerden bu yana ergenlere yönelik müdahale çalışmalarının değişim gösterdiği ileri sürülmektedir. Özellikle daha yeni programlarda ergenlerin olumlu özelliklerini ve yılmazlığın geliştirilmesinin önemi üzerinde durulmaktadır. Müdahale programları bazı çevresel düzenlemeleri ve felaketler karşısında başa çıkma çabalarını da içerebilmektedir. Bazı müdahale programları tüm gruba yönelikken, bazıları yalnızca riskli olanların taranmasını gerektirmektedir. Kanıt temelli program anlayışı ile birlikte program sonuçlarının somut değerlendirilmesine yönelik ilgi artmıştır. Geniş çaplı yürütülen çeşitli müdahale programları tanıtılmakta ve içerik ve sürece ilişkin bilgiler sunulmaktadır. Alanyazın taraması, müdahale programlarının ergen bakış açısıyla şekillenmesi, riske yatkınlık ve riske direnme gücü kavramları üzerinde durması, programların olumsuz davranış odaklı olmaması ve kullanılan deneysel desenlerin izleme çalışmasını da barındırması gerektiğine işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractBased on literature review, this paper attempts to present programs supporting general development and also programs for intervening various risky issues treating adolescents. It has proposed that since 1970’s intervention programs for adolescents changed. Specifically in recent programs, positive characteristics of adolescents and development of resiliency were focused. Intervention programs may include certain environmental regulations and coping with disasters. Certain intervention programs target the whole group in general whereas some require only risky adolescents in a certain issue. Together with the popularity of evidence based approach to intervention programs, the interest for evaluating programs on concrete measures have raised among researchers. In this paper, various intervention programs and information regarding the content and procedure are presented. Literature review showed that intervention programs must take form from viewpoint of adolescents, consider the concepts risk vulnerable and risk resilient, focus on positive behaviors and use the experimental designs include follow up studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleErgenlere Yönelik Müdahale Programlarına Genel Bir Bakışen_US
dc.title.alternativeA General Review of Intervention Programs for Adolescents1en_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage208en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record