Öğrenme sürecinde etkili yardım isteme: bir öz düzenleme stratejisi
Abstract
Öz düzenleme, öğrenenin kendi öğrenme sürecini üst bilişsel, davranışsal ve güdüsel stratejilerle düzenlemesidir. Öz düzenlemenin önemli bir stratejisi olan yardım isteme, öğrenenin öğrenme sürecinde karşılaştığı güçlükleri aşmak için sosyal çevreyi kaynak olarak kullanmasıdır. Yardım isteme yurtdışında uzun bir araştırma geçmişine sahiptir. Bir strateji olarak bu denli ayrıntılı ve önemle üzerinde durulmasının nedeni, diğer öz düzenleme stratejilerine göre karmaşık ve sosyal etkileşimli süreçleri içermesidir. Bu çalışmada, bir öz düzenleme stratejisi olan yardım istemenin, yardım isteme sürecinin ve bu süreci etkileyen faktörlerin betimlenmesi ve araştırma sonuçlarından yola çıkarak öğrenme sürecinde yardım istemenin öneminin tartışılması amaçlanmaktadır. Help-seeking, as an important strategy of self-regulation, entails the learner making use of his or her own social environment as a resource for overcoming any kind of difficulties that he or she may encounter in the learning process. Help-seeking has a long history of research in foreign literature, where it has been deliberated in great detail. The great significance attributed to help-seeking, which exceeds that of other self-regulation strategies, is due to its incorporation of processes that are more complex, including socially interactive processes. It is the intention within this study to come up with a description of help-seeking as a strategy of self-regulation, and to explain the process of help-seeking and the factors affecting it.
Source
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Volume
13Issue
50URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk1qUXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2615
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]