Show simple item record

dc.contributor.authorCanan Koç
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:46Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk1qUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2615
dc.description.abstractÖz düzenleme, öğrenenin kendi öğrenme sürecini üst bilişsel, davranışsal ve güdüsel stratejilerle düzenlemesidir. Öz düzenlemenin önemli bir stratejisi olan yardım isteme, öğrenenin öğrenme sürecinde karşılaştığı güçlükleri aşmak için sosyal çevreyi kaynak olarak kullanmasıdır. Yardım isteme yurtdışında uzun bir araştırma geçmişine sahiptir. Bir strateji olarak bu denli ayrıntılı ve önemle üzerinde durulmasının nedeni, diğer öz düzenleme stratejilerine göre karmaşık ve sosyal etkileşimli süreçleri içermesidir. Bu çalışmada, bir öz düzenleme stratejisi olan yardım istemenin, yardım isteme sürecinin ve bu süreci etkileyen faktörlerin betimlenmesi ve araştırma sonuçlarından yola çıkarak öğrenme sürecinde yardım istemenin öneminin tartışılması amaçlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractHelp-seeking, as an important strategy of self-regulation, entails the learner making use of his or her own social environment as a resource for overcoming any kind of difficulties that he or she may encounter in the learning process. Help-seeking has a long history of research in foreign literature, where it has been deliberated in great detail. The great significance attributed to help-seeking, which exceeds that of other self-regulation strategies, is due to its incorporation of processes that are more complex, including socially interactive processes. It is the intention within this study to come up with a description of help-seeking as a strategy of self-regulation, and to explain the process of help-seeking and the factors affecting it.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleÖğrenme sürecinde etkili yardım isteme: bir öz düzenleme stratejisien_US
dc.title.alternativeInstrumental help-seeking in the learning process: a strategy of self-regulationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record