Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Keman Çalma Performanslarını Etkileyen Bazı Değişkenler
Abstract
Müzik eğitiminin bir dalı olan keman eğitimi bireyin fiziksel özelliklerini, müzik yeteneğini öne çıkaran bir eğitimdir. Ancak bu süreçte öğrencinin performansını etkileyen birçok değişken olabilir. Çalışmada, GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin keman çalma performanslarını etkileyen değişkenler araştırılmıştır. Çalışmanın amacı müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin keman çalma performanslarının ve bunları etkileyebilecek değişkenlerin yıllara göre değişiminin belirlenmesidir. Araştırma 2008-2011 eğitim öğretim yılları içerisinde öğrenim gören öğrencilerin 3 yıllık performanslarının karşılaştırılması yoluyla var olan durumun ortaya konulması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünde keman eğitimi alan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modeline göre yapılmıştır. Buna göre öğrencilerin sınıf düzeylerine göre performans başarıları karşılaştırılmıştır. Bu amaçla doküman analizi ve görüşme yöntemi kullanılmıştır ve bu belgeler taranmıştır. Ayrıca görüşme için tek soruluk bir form hazırlanmış ve öğrencilerin ifadeleri kaydedilerek analiz edilmiştir. Bu düzeylerin sınıf düzeylerine göre yıllar arasında artması veya azalması incelenmiş nedenleri tartışılmıştır. Violin training, which is one branch of music education, is an education that puts forward one's physical features as well as his musical ability. However, there might be many variables that affect a student's performance in this process.. The purpose of this study is to determine the violinplaying performance of students in the department of music teaching and the change of variables that can affect this performance by years. The study was carried out in a fashion that exhibits the prevailing state by comparing the three year performance of students in 2008-2011 academic years. This study employed descriptive research. So, violin students' performance and success levels according to their grade levels were compared. For this purpose, document analysis and interview were used. Via document analysis, the documents were reviewed. That these levels increased or decreased according to levels by years was investigated and the reasons were discussed.
Source
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
3Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE9ESXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2658
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]