Show simple item record

dc.contributor.authorLale Hüseynova
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:52Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE9ESXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2658
dc.description.abstractMüzik eğitiminin bir dalı olan keman eğitimi bireyin fiziksel özelliklerini, müzik yeteneğini öne çıkaran bir eğitimdir. Ancak bu süreçte öğrencinin performansını etkileyen birçok değişken olabilir. Çalışmada, GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin keman çalma performanslarını etkileyen değişkenler araştırılmıştır. Çalışmanın amacı müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin keman çalma performanslarının ve bunları etkileyebilecek değişkenlerin yıllara göre değişiminin belirlenmesidir. Araştırma 2008-2011 eğitim öğretim yılları içerisinde öğrenim gören öğrencilerin 3 yıllık performanslarının karşılaştırılması yoluyla var olan durumun ortaya konulması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini GOÜ Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünde keman eğitimi alan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modeline göre yapılmıştır. Buna göre öğrencilerin sınıf düzeylerine göre performans başarıları karşılaştırılmıştır. Bu amaçla doküman analizi ve görüşme yöntemi kullanılmıştır ve bu belgeler taranmıştır. Ayrıca görüşme için tek soruluk bir form hazırlanmış ve öğrencilerin ifadeleri kaydedilerek analiz edilmiştir. Bu düzeylerin sınıf düzeylerine göre yıllar arasında artması veya azalması incelenmiş nedenleri tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractViolin training, which is one branch of music education, is an education that puts forward one's physical features as well as his musical ability. However, there might be many variables that affect a student's performance in this process.. The purpose of this study is to determine the violinplaying performance of students in the department of music teaching and the change of variables that can affect this performance by years. The study was carried out in a fashion that exhibits the prevailing state by comparing the three year performance of students in 2008-2011 academic years. This study employed descriptive research. So, violin students' performance and success levels according to their grade levels were compared. For this purpose, document analysis and interview were used. Via document analysis, the documents were reviewed. That these levels increased or decreased according to levels by years was investigated and the reasons were discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleMüzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Keman Çalma Performanslarını Etkileyen Bazı Değişkenleren_US
dc.title.alternativeSome Variables that Affect the Violin - Playing Performance of Students in the Department of Music Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage406en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record