Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: günlükler
Abstract
Bu araştırmada öğretmen adaylarının yazdıkları günlüklere göre Öğretmenlik Uygulaması dersinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı 4. sınıfında öğrenim gören 19 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından uygulama yaptıkları günün sonunda, o günkü uygulamalarıyla ilgili düşüncelerini yansıtan günlükler tutmaları istenmiştir. Öğrencilerden elde edilen toplam 115 adet günlük, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında, planlama, öğretim süreci, sınıf yönetimi boyutlarında ve öğrenme-öğretme yaklaşımlarındaki uyuşmazlık ile öğretmenlik uygulamasının yapılandırılmamasından kaynaklanan sorunlar yaşadıkları, bununla birlikte bu boyutlarla ilgili önemli öğrenmeler gerçekleştirdikleri; öğretmen adaylarının uygulamada genellikle anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemlerini kullandıkları ve öğretim sürecinde öğrenmeyi kolaylaştırıcı materyallere çok az yer verdikleri; okul yönetiminin ve uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına yeterince destek olmadıkları saptanmıştır. The purpose of this study is to evaluate the practicum course according to their diaries that student teachers have written. The sample included 19 teacher training students majoring in Elementary Education in the Faculty of Education at Cumhuriyet University. The data were collected from diaries of teacher training students who kept diaries on a regular base which involved their personal thoughts and interpretations of their practice. Content analysis method was employed in the interpretation of a total of 115 diaries. It was found that students encountered problems in planning, in facilitating the instruction process, and in classroom management. In addition, they experienced contradictions between what they learned at the university and what they practiced in the schools. Furthermore, they attributed some shortcomings to school staff, school administration and practicum teachers particularly in structuring lessons they were assigned whilst they accepted that they still derived lessons from these kinds of problems for their future applications. They concluded that what they mostly applied in terms of the teaching methods were those of narration, question-response, and classroom discussions. They employed the materials which facilitated the learning process of students, poorly and they found contributions by the school administration and practicum teachers as not supportive enough.
Source
Eğitim ve BilimVolume
37Issue
164URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01qQXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3076
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]