Show simple item record

dc.contributor.authorCanan Koç
dc.contributor.authorHatice Yıldız
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:33Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01qQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3076
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen adaylarının yazdıkları günlüklere göre Öğretmenlik Uygulaması dersinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı 4. sınıfında öğrenim gören 19 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından uygulama yaptıkları günün sonunda, o günkü uygulamalarıyla ilgili düşüncelerini yansıtan günlükler tutmaları istenmiştir. Öğrencilerden elde edilen toplam 115 adet günlük, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında, planlama, öğretim süreci, sınıf yönetimi boyutlarında ve öğrenme-öğretme yaklaşımlarındaki uyuşmazlık ile öğretmenlik uygulamasının yapılandırılmamasından kaynaklanan sorunlar yaşadıkları, bununla birlikte bu boyutlarla ilgili önemli öğrenmeler gerçekleştirdikleri; öğretmen adaylarının uygulamada genellikle anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemlerini kullandıkları ve öğretim sürecinde öğrenmeyi kolaylaştırıcı materyallere çok az yer verdikleri; okul yönetiminin ve uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına yeterince destek olmadıkları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the practicum course according to their diaries that student teachers have written. The sample included 19 teacher training students majoring in Elementary Education in the Faculty of Education at Cumhuriyet University. The data were collected from diaries of teacher training students who kept diaries on a regular base which involved their personal thoughts and interpretations of their practice. Content analysis method was employed in the interpretation of a total of 115 diaries. It was found that students encountered problems in planning, in facilitating the instruction process, and in classroom management. In addition, they experienced contradictions between what they learned at the university and what they practiced in the schools. Furthermore, they attributed some shortcomings to school staff, school administration and practicum teachers particularly in structuring lessons they were assigned whilst they accepted that they still derived lessons from these kinds of problems for their future applications. They concluded that what they mostly applied in terms of the teaching methods were those of narration, question-response, and classroom discussions. They employed the materials which facilitated the learning process of students, poorly and they found contributions by the school administration and practicum teachers as not supportive enough.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: günlükleren_US
dc.title.alternativeThe reflectors of teaching experiences: diariesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue164en_US
dc.identifier.endpage236en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record