Okulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılık
Abstract
Bu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas Merkez ilçe sınırları içerisinde 47 ortaokulda görev yapan 548 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, modelin uyum iyiliği sözde R2 değeri aracılığıyla incelenmiştir. Sözde R2 değeri bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin gücünü ölçmektedir. Mcfadden, Cox-Snell ve Nagelkerke R2istatistikleri en sık kullanılan sözde R2 istatistikleridir. Elde edilen sözde R2 değerleri, Cox and Snell .333, Nagelkerke .358 ve McFadden .153 olarak bulunmuştur. Nagelkerke değeri incelendiğinde bu değer bağımlı değişkenin yüzde kaçının bağımsız değişkenler tarafından açıkladığını göstermektedir. Buna göre; modelde yer alan bağımlı değişkenin bağımsız değişkenlerle açıklanma düzeyi % 35.8 olarak belirlenmiştir. Analizden elde edilen diğer bulgular incelendiğinde; etik liderlik (p= .000), değişkeninin sosyal sermaye algısı üzerinde anlamlı olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının okullarda sosyal sermaye algıları üzerinde anlamlı bir etki yarattığı araştırmanın önemli bir bulgusu olarak ortaya çıkmıştır Bu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas Merkez ilçe sınırları içerisinde 47 ortaokulda görev yapan 548 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, modelin uyum iyiliği sözde R2 değeri aracılığıyla incelenmiştir. Sözde R2 değeri bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin gücünü ölçmektedir. Mcfadden, Cox-Snell ve Nagelkerke R2istatistikleri en sık kullanılan sözde R2 istatistikleridir. Elde edilen sözde R2 değerleri, Cox and Snell .333, Nagelkerke .358 ve McFadden .153 olarak bulunmuştur. Nagelkerke değeri incelendiğinde bu değer bağımlı değişkenin yüzde kaçının bağımsız değişkenler tarafından açıkladığını göstermektedir. Buna göre; modelde yer alan bağımlı değişkenin bağımsız değişkenlerle açıklanma düzeyi % 35.8 olarak belirlenmiştir. Analizden elde edilen diğer bulgular incelendiğinde; etik liderlik (p= .000), değişkeninin sosyal sermaye algısı üzerinde anlamlı olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının okullarda sosyal sermaye algıları üzerinde anlamlı bir etki yarattığı araştırmanın önemli bir bulgusu olarak ortaya çıkmıştır
Source
Eğitim ve BilimVolume
42Issue
192URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE1UWXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3438
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]