Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorHilal Çalmaşur
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:00Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5qYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3587
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas il merkezindeki okullarda görev yapan 132 ortaokul öğretmeni ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 147öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel boyutta "Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)", nitel boyutta yarı yapılandırılmış "Öğretmen Görüşme Formu" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel boyutta betimsel istatistikler, t-Testi, Kruskal Wallis Testi; nitel boyutta içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin nicel veriler her iki grubunda en yüksek katılım gösterdiği boyutların varoluşçuluk ve ilerlemecilik, en az ise esasicilik eğitim felsefeleri olduğunu göstermektedir. Çalışmada elde edilen nitel verilere göre ortaokul öğretmenlerinin eğitim inançlarına dair amaçlarının en fazla yeniden kurmacılık, en az esasicilik kategorilerine ait olduğu; öğretmen adaylarının eğitim inançlarına dair amaçlarının ise en fazla ilerlemecilik, en az varoluşçuluk kategorilerine ait olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal views of teachers and prospective teachers' regarding educational beliefs. The study group consist of 132 teachers who work at secondary level schools in Sivas city center and 147 prospective teachers at Cumhuriyet University, Faculty of Education. "Educational Beliefs Scale (EBS)" to obtain quantitative data and "Teacher Interview Form" which semi-structured interview to obtain qualitative data. Descriptive statistics, t-Test, Kruskal Wallis Test are utilized to analyze quantitative data and content analysis is utilized to analyze qualitative data. According to the findings, existentialism and progressivism are the most commonly shared education philosophies among both groups but essentialism is the least commonly shared educational philosophy by both groups as analyzing the quantitative data obtained through secondary school teachers and prospective teachers about educational beliefs. According to qualitative data obtained in the study that re-constructionism is the mostly shared and essentialism is the least shared view among secondary school teachers in educational philosophies while progressivism is the mostly shared and existentialism is the least shared view among prospective teachers in educational philosophies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeA COMPARATİVE STUDY OF EDUCATIONAL BELİEFS OF TEACHERS AND TEACHER CANDİDATES: A MİXED METHOD STUDYen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.identifier.startpage230en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record