SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Özet
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinin 2. ve 3. sınıflarında öğrenim gören 292 öğretmen adayı ile tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla Koç ve Demir (2014) tarafından geliştirilen "Developing Validand Reliable Map Literacy Scale" isimli Harita Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita bilgi düzeylerinin alt seviyeye yakın, haritalarla işlem yapabilme, haritaları okuma ve yorumlama, taslak harita çizebilme ve haritaları kullanma becerilerinin ise orta seviyede olduğu görülmektedir. The aim of the present study is to determine Social Sciences teacher trainees' level of map literacy and reveal the effect of various variables on the dimensions constituting map literacy. The present study was conducted by means of relational screening model with 292 teacher trainees studying at the second and third classes of the Department of Social Sciences Teaching in Faculty of Education in 2015-2016. In order to determine the Social Sciences teacher trainees' level of map literacy, "DevelopingValidand Reliable Map Literacy Scale" developed by KOÇ and DEMİRwas used. According to the data obtained from the present study; it is seen that while map knowledge levels of the Social Sciences Teacher Trainees were close to low level, abilities of processing through maps, reading and interpreting maps, drawing draft maps and utilizing maps were on the average.
Kaynak
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
16Sayı
USBES ÖZEL SAYI IIBağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNE5qSTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/4159
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]