Browsing Araştırma Çıktıları by Title
Now showing items 6313-6332 of 9557
-
Okul Kültürünün Akademisyen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, okul kültürünün akademisyenler ve öğrenciler üzerindeki etkilerinin akademik personelin görüşlerine dayanılarak değerlendirilmesidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum desenine uygun olarak ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel/Mekansal Koşulların İncelenmesi: Sivas İli Örneği
(2008)Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarından seçilmiş bir örneklemde, var olan fiziksel/mekânsal koşulların, çocukların gelişim özelliklerine ve ilgili alanyazına uyup uymadığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Sivas ilinde, ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Bilgi Düzeyleri
(2014)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgilerinin kapsamlı olarak değerlendirilmesi için bir Kaynaştırma Bilgi Testi (KBT) geliştirmek ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin bilgi yönetimi tutumları ile öğrenen Okul algıları arasındaki ilişki
(2014)Bu çalışma, Öğrenen Okul ve Bilgi Yönetimi Yaklaşımları temel alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin Bilgi Yönetim Tutumları ile Öğrenen Okul algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ... -
Okul Yöneticilerinin Denetim Sürecine İlişkin Güncel Sorunlari
(2014)Yönetim eylemlerinin yöneticiyi değişmeye zorlamasının yanında denetim eylemleri de yöneticinin kendisini yenilemesinde ve değiştirmesinde, eksikliklerinin farkına varmasını sağlamasında önemli bir etken olarak görev ... -
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Algıları Arasındaki İlişki
(2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ... -
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Algı ve Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen ... -
Okul Yöneticilerinin Girişimcilik, Öz-Yeterlik ve Örgütsel Bağlılık Algılarının Analizi
(2017)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öz yeterlik inancı ile örgütsel bağlılık düzeylerinin girişimcilik düzeyleri ile ilişkisini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Sivas ili ... -
Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
(2014)Bu araştırmada, ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile branş öğretmenlerinin motivasyon düzeyi arasındaki ilişki düzeyinin, öğretmenlerin cinsiyet, branş ve mesleki kıdem değişkenlerine ... -
Okula Yabancılaşma Ölçeği*
(2015)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinde okula yabancılaşma algısını belirleyecek bir ölçeğin geliştirilmesidir. Genel tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubu, Şanlıurfa, Mardin ve Diyarbakır illerindeki genel ... -
Okulda disiplin cezası alma, ailede şiddete uğrama
(2011)Amaç: Çalışmada, öğrencilerin aile içi şiddete maruz kalma ve bunun okulda disiplin cezası alma ile ilişkisini belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Örneklemi 408 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin 204’ü okulda disiplin ... -
Okullardaki örgütsel değişim sürecine ilişkin bir analiz
(2013)Bu araştırmanın amacı, okullardaki değişim olgusu hakkında öğretmenlerin bakışını incelemektir. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışma grubu, ... -
Okulların Sahip Oldukları Sosyal Sermayeye İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2017)Bu araştırmanın amacı okulların sahip olduğu sosyal sermayeye ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma nicel ve nitel yöntemin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ... -
Okulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılık
(2017)Bu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler ... -
"Okuntu"dan davetiyeye bir dönüşümün anatomisi
(2009)Kimliğimizin oluşmasında önemli fonksiyonlar icra eden geçiş dönemlerinin kimi inanç ve pratikleri üzerinde bugüne kadar ya hiç durulmamış ya da onların bazılarının ayrıntısına yeteri kadar değinilememiştir. Bünyelerinde, ... -
OLAĞANÜSTÜ DURUMLAR VE HEMŞİRELİK
(2016)Olağanüstü durum ifadesifelaket, afet anlamına gelmekte ve daha çok "afet" anlamında kullanılmaktadır. Afet toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, sosyal, ekonomik ve çevresel kayıplara neden olan, insan ... -
Olgu sunumu-Kalsiyum kanal blokerlerinin trombosit fonksiyonuna etkisi
(2001)Amaç: Kalsiyum kanal blokerlerinin antitrombositer etkisi bilinmektedir. Ancak bu mekanizma ile ölüme az rastlandığından yüksek doz verapamilin neden olduğu kanama sonucu ölüm olgusu irdelendi ve olgu dolayısıyla literatür ... -
Oltu-Balkaya havzasının (KD Türkiye) tektonik konumu ve Geç Kretase sonrası jeolojik evrimi
(2016)Oltu-Balkaya havzası, Pontid Yayı ve Anadolu-Toros Platformu'nun arasında Üst Maastrihtiyen'den itibaren gelişen çarpışma (ilk çarpışma-soft-collision) ile oluşmaya başlamıştır ve Maastrihtiyen-Erken Eosen döneminde ... -
omega-continuous multifunctions
(UNIV NIS, FAC SCI MATH, 2013)The purpose of this paper is to study omega-continuous multifunctions. Basic characterizations, preservation theorems and several properties concerning upper and lower omega-continuous multifunctions are investigated. ... -
Omirilik elektriksel uyarımının beyinde vazospazma etkisi
(1998)Beyinde subaraknoid kanamadan sonra ortaya çıkan vazospazm halen önemli bir mortalite ve morbidite sebebidir ve etkin bir tedavi yöntemi yoktur. Çevrel damar hastalığı, anjina pektoris ve kronik ağrı gibi uygulama alanları ...