Search
Now showing items 1-6 of 6
Okulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılık
(2017)
Bu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler ...
Müdürlerin Okul Liderliği Davranışları: Öğretimsel Destek, İlişki ve Açıklık Düzeyleri
(2017)
Okul müdürlerinin öğretimsel davranış, iletişim ve açıklık düzeylerinin betimlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama tekniği olarak nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma ...
ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI
(2017)
Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas il merkezindeki okullarda görev yapan 132 ortaokul öğretmeni ve ...
Okulların Sahip Oldukları Sosyal Sermayeye İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2017)
Bu araştırmanın amacı okulların sahip olduğu sosyal sermayeye ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma nicel ve nitel yöntemin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ...
İLKOKULLARDA DERS DENETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
(2017)
Araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerin ders denetimi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu ...
Akran-Arkadaş Gruplarına Üyelik: Anlamı, Nedenleri, Kriterleri, Çatışma Yaratan Etkenler ve Sürekliliği
(2017)
Bu çalışmada üniversite öğrencileri arasındaki arkadaşlık ilişkilerinde arkadaşlık gruplarına üyeliğin anlamı, nedenleri, kriterleri, çatışma yaratan etkenleri ve sürekliliğine ilişkin öğrenci görüşleri betimlenmiştir. ...