Search
Now showing items 1-6 of 6
Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği
(2010)
Dil becerisi, kalıplaşmış kuramsal bilgilerden ziyade becerilere dayanır. Dil öğretiminde içerik ve uygun yöntem için bu kurala dikkat etmeliyiz. Türkçe öğretiminde kullanılacak olan yöntem ve teknikler içeriği, beceriye ...
Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri
(2010)
Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterliklerini belirlenmeyi ve çeşitli değişkenlere göre değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemi, 2009-2010 akademik yılında Erzurum ve ...
İlköğretim II. kademe Türkçe dersinde zarf (belirteç) konusunun drama yöntemi kullanılarak öğretimi
(2010)
Öğretim yöntemleri arasında önemli bir yere sahip olan drama yönteminin öğretim sürecini nasıl etkilediği konusunda sürekli araştırmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim okullarında Türkçe dil bilgisi konuları ...
Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma
(2010)
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini öğrenme stili ve sınıf değişkenleri açısından değerlendirmektir. Çalışmanın verilerini toplamak amacıyla “California Eleştirel Düşünme Eğilim ...
İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi
(2010)
Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test ...
İlköğretim ve lisans programlarındaki değişiklikler sonrasında Türkçe öğretmenliği mesleğinin ve Türkçe eğitimi bölümlerinin durumu
(2010)
Ülkemizde ana dili olarak Türkçe öğretiminde ilköğretim ve yüksek öğretimde aşamalı olarak birtakım değişikliklere gidilmiştir. İlköğretimde yapılandırmacı yaklaşım ve yükseköğretimde yeniden yapılanma olarak bilinen bu ...