Search
Now showing items 1-10 of 20
Matematiğin Öğretim Biçimine İlişkin Öğrenci Görüşleri
(2007)
Etkili öğrenim için öncelikli olarak etkili öğretim gereklidir. Bu çalışmada, matematiğin öğrencilere okullarda nasıl öğretildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Likert tipindeki bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçeğin ...
İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
(2008)
Bu çalışmada, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerindeki farklılık cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre araştırılmıştır. Bunun için Bindak (2005) tarafından geliştirilen bir ölçekten yararlanılmıştır. ...
Matematik Öğretiminde Değerlerin Yeri
(2007)
Matematik öğretiminde, bilişsel alan öğretimi duyussal alan öğretimine göre daha ön planda tutulmaktadır. Matematiğin duyuşsal alan öğretimiyle ilgili çalışmalarda da genellikle matematiğe yönelik tutum, inanç ve motivasyon ...
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Kurma ve Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi
(2005)
Problem çözme, matematik eğitiminde önemli bir etkinlik olarak görülür. Ancak, matematik eğitimcileri günümüzde öğrencilerin problemlerle baş etme becerilerinin geliştirilmesi için problem kurma etkinliklerine de büyük ...
Değişken Kavramı ve Öğrenimindeki Zorluklarının Belirlenmesi
(2004)
Değişken kavramı genelde matematiğin özelde de cebirin en önemli kavramlarından birisidir. Hatta, cebirin merkez kavramıdır. Değişken kavramının öğrenilmesi, ileri matematiksel kavramların anlaşılabilmesi ve öğrenilebilmesi ...
Lise Matematik Ders Kitaplarında Taşınan Matematiksel Değerler
(2006)
Matematik, genellikle içinde değerler barındırmayan bir alan olarak görülmektedir. Bu durum da matematik eğitiminde değerler öğretimiyle ilgili az çaşmanın yapılması na neden olmaktadır. Ancak matematik, içinde çeşitli ...
Fen ve matematik eğitiminde problem çözme : Kuramsal bir çalışma
(2006)
Problem çözme, matematik ve fen müfredatının odak noktasıdır ve dolayısıyla bütün müfredatı etkilemektedir. Bu nedenle, problem çözme becerisinin kazanılamaması veya eksik kazanımı ciddi sıkıntılar doğurabilir. Problem ...
Öge Gösterim Teorisi'nin İlköğretim Matematik Öğretimindeki Etkililiği
(2003)
Bu araştırmada, Öge Gösterim Teorisi'nin (Component Display Theory) ilköğretim matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim ve öğretim yılında Ankara ...
Değişken Kavramı Üzerine
(2005)
Değişken kavramı, matematiğin en önemli kavramlarından birisidir ve matematik müfredatının tamamını etkileyebilmektedir. Ancak, bu kadar önemli bir konumda olmasına rağmen öğreniminde ve öğretiminde bazı problemlerin olduğu ...
Matematik ve Fen Eğitiminde Problem Kurma Uygulamaları
(2005)
Matematik ve fen eğitiminde, problem çözmenin önemli bir yeri vardır. Son yıllarda, öğrencilerin problem çözme becerilerinin yanında problem kurma becerilerinin de geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır. Problem kurma, bir ...