Search
Now showing items 1-7 of 7
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2016)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 ...
GESTALT KURAMININ ÖĞRENCİLERİN HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA BECERİ DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR İNCELEME
(2015)
Gestalt Almanca bir kelime olup; biçim, şekil, form gibi anlamlara gelmektedir. Gestalt kuramı algısal örgütleme yasaları ile ilgilenirler. Şekil -zemin ilişkisi, yakınlık, benzerlik, tamamlama, devamlılık, basitlik yasaları, ...
Coğrafya eğitiminde bölge kavramı
(2012)
Bu araştırmanın amacı ülkemizin çeşitli yükseköğretim kurumlarında coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin bölge kavramı konusundaki bilişsel düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de altı farklı ...
Yukarı Kızılırmak havzası’nın iklimi
(2012)
Yukarı Kızılırmak Havzası’nda karasal iklim koşulları etkilidir. Gemerek’ten Zara’ya doğru yükseltinin artmasına paralel olarak iklimsel parametrelerde önemli değişmeler gözlenir. Yıllık ortalama sıcaklık Gemerek’te 9,6°C ...
GESTALT KURAMININ ÖĞRENCİLERİN HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA BECERİ DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR İNCELEME
(2014)
Gestalt Almanca bir kelime olup; biçim, şekil, form gibi anlamlara gelmektedir. Gestalt kuramı algısal örgütleme yasaları ile ilgilenirler. Şekil -zemin ilişkisi, yakınlık, benzerlik, tamamlama, devamlılık, basitlik yasaları, ...
Türkiye şekerpancarı üretminde Yozgat ilinin yeri ve önemi
(2016)
İnsanoğlu, günlük, sosyal ve ekonomik yaşamını sağlıklı yürütebilmesi için un, yağ, protein, tuz ve şeker vb. içerikli besin maddelerini düzenli ve sağlıklı bir şekilde tüketmek zorundadır. İnsanların beslenme alış- ...
COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2013)
Bu araştırmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve çevre okuryazarlığı ve çevre okuryazarlığını oluşturan bileşenler (bilgi-duyuş-davranış-bilişsel beceri) üzerinde çeşitli ...