Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bulut, Mustafa Hilmi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hacı Ârif Bey, Bimen Şen, Tanbûri Cemil Bey Ve Yorgo Bacanos’un Kürdilihicazkâr Makamındaki Sözlü Eserlerinin Usûl Ve Geçki Bakımından Karşılaştırmalı Analizi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Özhan, Tuba; Bulut, Mustafa Hilmi
    Bu araştırmanın amacı, çalgı virtüözlerinin bestelemiş oldukları sözlü eserler ile çalgı virtüözü olmayan ve çoğunlukla sözlü eser besteleyen bestecilerin sözlü eserlerinde kullandıkları makam geçkileri ve usûlleri birbirleriyle karşılaştırmak ve virtüözlüğün bu eserlere farklı yansımalarının olup olmadığının ortaya çıkartılmasıdır. Araştırmanın örnekleminde Hacı Ârif BEY, Bimen ŞEN, Tanbûri Cemil BEY ve Yorgo BACANOS’un kürdilihicazkâr makamındaki sözlü eserleri incelenmiş ve ilgili eserlerde kullanılan usûl ve makam geçkileri birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Örnekleme alınan eserler kasıtlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma, Türk Müziğinin sözlü eserlerinin bestelenmesinde makam kullanımı, geçkiler ve usûllerin eserlerde uygulanmasına katkı sağlayacak olması bakımından önemlidir. Araştırma için gerekli olan veriler, kaynak taraması yolu ile elde edilmiştir. Kaynak taramasında konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar ve tezler incelenmiş; internetten de kaynak tarama kapsamında yararlanılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma sonucunda, dört bestecinin kullandıkları usûl ve makam geçkilerinin birbiriyle benzeyen veya farklı olan yönleri ve virtüöz bestecilerin müzik ve saz hâkimiyetlerinin eserlerde farklı yansımalarla belirleyici bulundukları tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik Bilimsel Araştırma Yazıları
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2010) Bulut, Mustafa Hilmi
    Müziğin yaratıcısı olan insan. var oluşundan bu yana onu geliştirn1eye ve kendisine daha yararlı hale getirmeye uğraşmış. hunu yaparken de onunla. yoğun bir ilişki içine girmiştir. Bu ilişki, muzıgın insana karşı yerine getirmesi gereken bir takım sorun1luluklar1n ortaya çıkınasını sağlamıştır. Bunu� umüziğin bireysel iş görüleri" olarak değerlendiren Ali Uçan, bu iş görüyü şu şekilde temellendirir. ··;\[üziğin bireysel işlevleri esas olarak müziğin birey tarafından. bireysel yaşamda. bireysel amaç ve gereksinimlere göre, bireysel amaç ve gereksinimlere hizmet edici biçimde ya da amaç ve gereksinimler doğrultusunda yapımı yaratımı. gerçekleştirimi ve kullanımı temeline dayanır·· (Uçan. 1996: 24 ). Bu değerlendirmede yer alan müziğin bireysel iş görüsü söylemi. aynı zamanda insanın da müziğe karşı yerine getirmesi gereken görevleri olduğunu ortaya çıkarır. Müziğin bireyle. dolayısıyla da bireyin oluşturduğu toplumla olan ilişkisi konusunda Filiz Ali'nin belirlemeleri yerindedir. Ona göre müzik, "yerleşik yaşamayı seçmiş insan topluluklarının doğa karşısında. yaşam ve ölüm bilinmeyenleri karşısında kendi kendilerine yarattıkları sarnnnıa sistemlerinin başında gelir" (Ali. 1987: 166). Ali'nin bu belirlemesine katkı sağlayacak pek çok örnek verilebilir. Karanlık bir gecede ıssız bir dağ yolunda yürümek zorunda kalan bir insanın türkü söylemesi ya da çeşitli sesler çıkarması bu sarnnma sistemine verilebilecek örneklerden sadece birisidir. Bu örnekten de anlaşılacağı üzere. müziğe. toplum ve onu oluşturan insan tarafından bir sarnnma sistemi görevi yüklendiği görülmektedir. : './asıl ki bir birey. içinde bulunduğu gruba göre farklı roller üstleniyorsa. müzik ele çe\rcsincle bulunan diğer sistemlere karşı f arklı roller üstlenebilınekk \e bu sistemlerle olan ilişkilerini sistemin yapısına gön: ayarlayabilmektedir. Bu roller yerine göre insan için bir sarnnm:ı sistemi olabileceği gibi. daha çok cluyuşsaL cbinişscl ve bilişsel içeriğe sahip olan alanlara göre ele farklılıklar gö-c.1-:rcbilir. Aynı şekilde toplumun da insan. aile. grup ve giderek ulw , ı/rnalarındaki öıcllikkrine göre ayırt edilebilmesi olanaklıdır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Zara yöresi müziğinin etnografisi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2009) Bulut, Mustafa Hilmi
    1920’li yılların başlarında başlatılan “yenileşme ve batılılaşma” hareketi, ulusal öz yapıyı koruyarak uluslararası çağdaş Türk müziğini oluşturmayı amaç edinmiştir. Başlatılan bu hareket, var olan geleneksel müzik türlerimizi kullanarak bu amaca ulaşmak için çaba göstermiş, bunu yaparken de özellikle halk müziği ezgilerinden yararlanmıştır. 1920’lerde kullanılmaya başlanmış olan bu yöntem günümüzde de güncelliğini yitirmemiş olup bestecilerimiz, özgün eserlerin yanısıra halk müziği kaynaklı uluslararası çağdaş Türk müziği eserleri yazmaktan vaz geçememişlerdir. Ülkemizde kullanılmış olan bu yöntem benzer şekillerde başka uluslarca da kullanılmıştır. Bununla ilgili olarak Finkelstein (2000)’ın Müzik Neyi Anlatır adlı kitabındaki bilgilere dayanılarak, başta İngiltere olmak üzere uluslararası sanat müziğinin gelişmesinde folk (halk) müziğinin sağlamış olduğu katkıyı Fransa, İtalya, Almanya, Rusya ve Bohemya yoğun bir şekilde hissetmiş olan ülkeler olarak, nitelenebilirler. Bu ülkelerde olduğu gibi, yurdumuzda da çok sesli uluslararası çağdaş müziğimizin ortaya çıkmasında birinci derecede rol oynamış olan geleneksel halk müziğimizin korunup yaşatılması hiç kuşkusuz son derece önemlidir. Yurdumuzun sadece bir bölgesindeki bir ilin bir ilçesi üzerinde odaklanılarak yazılan bu araştırma kitabı bir alan araştırması soucunda ortaya çıkarılmıştır. Zara ilçesi merkezi ve ilçeye bağlı köyler taranarak, yöresel müzikler kaset çalara kaydedilmiştir. TRT repertuarında yer alan, Zara ve yöresi ezgileriyle karşılaştırılan bu kayıtlardan, orijinal bulunanlar saptanmıştır. Orijinalliği kesin olarak saptananlar nota yazımına aktarılmış, Zara’ ya bağlı köylerde yaşamakta olan âşıklar sayısal olarak tesbit edilmiştir. Ayrıca Zara merkez ve köylerindeki müzikseverlerin sayısal olarak tespit edildiği çalışmada, tüm bu müzikseverler amatör, profesyonel, sanatçı, eğitimci, saz şairi, kalem şairi ve hak şairi gibi nitelendirmelerle de betimlenmeye çalışılmıştır. Türk Halk Müziğinin kuşaktan kuşağa aktarılmasında öncülük eden halk ozanlarının geleneksel özelliklerinin korunmasına katkı sağlayacağı düşünülen bu kitapta, Türk Halk müziğinin gerçek yaratıcısı ve uygulayıcısı olan ve yaşamını köyde sürdüren köy insanının, belleğinde saklayabildiği orijinal olan türküleri ortaya çıkararak, bunların Türk Halk müziği repertuarına kazandırılması da amaçlanmaktadır.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim