Yazar "Demir, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğe Comparison of retention characteristics of Essix and Hawley retainers(KOREAN ASSOC ORTHODONTISTS, 2012) Demir, Abdullah; Babacan, Hasan; Nalcaci, Ruhi; Topcuoglu, TolgaObjective: We aimed to compare the retention characteristics of Essix and Hawley retainers. Methods: Adolescents undergoing fixed appliance treatment at 2 centers were recruited for this study. Twenty-two patients (16 women and 6 men) wore Essix retainers (Essix group) while 20 (14 women and 6 men) wore Hawley retainers (Hawley group). The mean retention time was 1 year, and the mean follow-up recall time for both groups was 2 years. Two qualified dental examiners evaluated the blind patient data. Maxillary and mandibular dental casts and lateral cephalograms were analyzed at 4 stages: pretreatment (T1), post-treatment (T2), post-retention (T3), and follow-up (T4). Results: The results revealed that Essix appliances were more efficient in retaining the anterior teeth in the mandible during a 1-year retention period. The irregularity index increased in both arches in both groups after a 2-year post-retention period. The mandibular arch lengths increased during treatment and tended to return to their original value after retention in both groups; however, these changes were statistically significant only in the Hawley group. Cephalometric variables did not show any significant differences. Conclusions: The retention characteristics of both Essix and Hawley retainers are similar. [Korean J Orthod 2012;42(5):255-262]Öğe Demir, Abdullah. Ebû İshâk Zâhid es-Saffâr'ın Kelâm Yöntemi. Doktora tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas 2014.(2016) Demir, AbdullahEbû İshâk İbrâhim ez-Zâhid es-Saffâr, Mâtürîdî kelâm anlayışının önemli bir temsilcisidir. O, Mâtürîdîliğin ortaya çıktığı sosyokültürel çevre olan Mâverâünnehir bölgesinin Buhara şehrinde, takriben 450/1058 yılında doğdu, öğrenimini burada tamamladı ve Merv şehrine sürgüne gönderilinceye kadar Buhara Hanefî âlimlerinin reisi olarak anıldı. Sürgün dönüşü Buhara'da 534/1139 yılında vefat etti. Bu çalışmada, onun kelâm yöntemi konu edildi. Giriş bölümünde; araştırmanın konusu, önemi, amacı, yöntemi ve kaynakları hakkında bilgi verildi. Saffâr'ın yaşamını sürdürdüğü Mâverâünnehir bölgesinin V. (XI.) ve VI. (XII.) yüzyıllardaki siyasî, sosyoekonomik ve ilmî durumu ile bölgede varlık gösteren din, mezhep ve felsefî akımların etkinlikleri birinci bölümde tespit edildi. İkinci bölümünde onun hayatı, ilmî kişiliği, eserleri ve atıf yaptığı kaynaklar belirlendi. Son bölümde ise Saffâr'ın kelâm yöntemi tanılmaya çalışıldı. Bunun için onun günümüze ulaşan Telhîsü'l-edille li-kavâ?idi't-tevhîd ve Risâle fi'l-kelâm adlı kelâm eserleri tahlil edilerek öncelikle itikadî konularda akla değer vermeyi ve gerektiğinde fikrî tartışmalara girmeyi savunan kelâm ilmine bakışı ve kelâm müdâfaası tespit edildi. Daha sonra bilgi teorisi kapsamına giren bilginin tanımı, imkânı, kaynakları ve bilgi türleri hakkındaki görüşleri ile savunduğu ve eleştirdiği bilgi anlayışları belirlendi. Ayrıca onun kelâm yöntemini ortaya koyabilmek adına aklın ve naklin bilgisel değeri konusuna bakışı ele alındı. Zita bu husus, mütekellimlerin ve İslâm mezheplerinin yöntemlerinde belirleyicidir. Son olarak görüşlerini temellendirirken ve savunurken Saffâr'ın kullandığı istidlâl türleri belirlendive örneklerle tanıtıldı.Öğe Ebu İshak Zahid es-Saffar’ın Kelam yöntemi(Cumhuriyet Üniversitesi, 2014) Demir, Abdullah; Özdemir, MetinEbu İshak Zahid es-Saffar, Hanefi-Mâtüridi kelam anlayışının önemli bir temsilcisidir. O,Matüridiliğin ortaya çıktığı sosyokültürel çevre olan Maveraünnehir bölgesinin Buhara şehrinde, 450/1058 yılında doğmuş, öğrenimini burada tamamlamış, Merv şehrine sürgüne gönderilinceye kadar Hanefi alimlerinin reisliği görevini yürütmüş ve sürgün dönüşü bu şehirde 534/1139 yılında vefat etmiştir. Bu çalışma, onun kelam yöntemini belirlemeyi amaçlamaktadır. Giriş bölümünde; araştırmanın konusu, önemi, amacı, yöntemi ve kaynakları hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmada şahıs üzerinde derinleşme adı verilen bir yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemde, kişi üzerinde derinleşilerek onun görüş ve düşünceleri, sosyokültürel etkenler dikkate alınarak değerlendirilmektedir. Belirtilen yöntemin uygulanabilmesi amacıyla birinci bölümde Saffar'ın yaşamını sürdürdüğü Maverâünnehir bölgesinin V. ve VI. (XI.-XII.) yüzyıllardaki siyasi, sosyoekonomik ve ilmi durumu ile bölgede varlık gösteren din, mezhep ve felsefi akımların etkinlikleri tespit edilmiştir. İkinci bölümünde; onun hayatı, ilmi kişiliği, eserleri ve atıf yaptığı kaynaklar ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde; Saffar'ın kelam yöntemi belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için onun günümüze ulaşan Telhisü'l-edille li-kavaidi't-tevhid ve Risale fi'l-kelam adlı kelam eserleri tahlil edilerek öncelikle itikadi konularda akla değer vermeyi ve gerektiğinde fikri tartışmalara girmeyi savunan kelam ilmine bakışı ve kelam müdafaası tespit edilmiştir. Daha sonra bilgi teorisi kapsamına giren bilginin tanımı, imkanı, kaynakları ve bilgi türleri hakkındaki görüşleri ile savunduğu ve eleştirdiği bilgi anlayışları belirlenmiştir. Ayrıca onun kelam yöntemini ortaya koyabilmek adına aklın ve naklin bilgisel değeri konusuna bakışı ele alınmıştır. Çünkü bu husus, mütekellimlerin ve İslam mezheplerinin yöntemlerinde belirleyicidir. Son olarak görüşlerini temellendirirken ve savunurken Saffar'ın kullandığı istidlal türleri belirlenmiş ve örneklerle tanıtılmıştır. Anahtar Sözcükler: Ebu İshak İbrahim b. İsmail Zahid es-Saffar el-Buhari, Telhisü'l-edille li-kavaidi't-tevhid, Kelam Metodu, Kelam Müdafaası, Bilgi Teorisi, Akıl-Nakil İlişkisi, Matüridilik.Öğe ISNAD Citation Style Second Edition(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2020) Demir, AbdullahSivas Cumhuriyet University is a university with high targets both in education and supporting and developing academic publications. In order to support and develop academic publications, our university has designated the field of theology in the social sciences as the thematic area by supporting the academic researches in the field. For this purpose, The Center of Religious Studies (DIMER), which is the first and only center for the field of religious sciences in Turkey, was established at our university. According to the regulation published in the Official Gazette, DIMER’s duties are to carry out studies that aim at reaching the national and international academic publishing standards of the theology journals, to spread the use of common language in scientific publications produced in the field of theology, to establish the Religious Studies Citation Index, to index articles from the scientific periodicals in the field of theology and to present them to readers, and to carry out studies that will ensure the harmonization of national and international academic publishing in the field of religious sciences. Within the scope of the related regulation, the ISNAD Citation Style has been developed in order to provide coexistence in academic researches and writings in the field of theology, and its first edition was launched on 12 March 2018. In a short time, this national reference system has spreaded widely and it is being used today in many areas of theology journals both in Turkey and the Turkish Republics, and it is becoming widespread day by day. The aim of this second edition to make the ISNAD an international academic writing and citation system that is used not only in the field of theology but also in all social sciences. I hope that the second edition of the ISNAD, which we have published, will bring a spirit to academic life and contribute to the increase of the quality in the studies carried out in the field of theology and social sciences in our countryÖğe Mâtürîdî Âlimi Ebû İshâk Zâhid es-Saffâr'ın Kelâm Müdâfaası(2016) Demir, AbdullahEbû Mâtürîdî\\'nin (ö. 333/944) kelâm anlayışını benimseyen Batı Karahanlılar dönemi Telhîsü\\'l-edille ve Risâle fi\\'l-kelâm adlı kitaplarının içeriği, kullandığı yöntem ile Osmanlı ve Arap âlimlerince eserlerince yapılan atıflar, onun önemli bir Mâtürîdî kelâmcısı olduğunu gösterir. Bu çalışmada, onun kelâm müdâfaası konu edilmektedir. Saffâr, Telhîs\\'e kelâm ilminin adlandırılması, önemi ve dinen meşrûluğu konusunda uzun bir giriş yazarak bu ilmin öğrenilmesi gerektiğini savunmuştur.Sistematik kelâm müdafaası incelendiğinde, onun Hanefî-Mâtürîdîler içinde Kelâm il-mini müdâfaayamüstakil ve hacimli bir bölüm ayıran ilk mütekellim ol-duğu anlaşılır. Sistematiğini kendisi belirtmesedeSaffâr\\'ınkelâm müdâfaasının izah, ispat ve reddiye olmak üzere üç temele dayandığı an-laşılır. Onun bu ilmiısrarla savunması, V. (XI.) ve VI. (XII.) yüzyıllarda Mâ-verâünnehir\\'dekelâmkarşıtlığının bulunduğunu gösterir. Bu döneminde Ashâbü\\'l-hadis ve İhvân-ı Safa, kelâma karşı cephe alan kesimlerdir. Bununla birlikte o, asıl olarak Hanefî fukahanın kelâm karşıtlığını aşmaya çalışmakta-dır. Müdâfaasını, karşısındaki güçlü bir muhalafete karşı ortaya koyduğu için savunusu tutarlı ve ilmî derinliğe sahiptirÖğe Maturidi Theologian Abu Ishaq al-Zahid al-Saffar's Vindication of the Kalam(CUMHURIYET UNIV, FAC THEOLOGY, 2016) Demir, AbdullahAbu Ishaq al-Saffar was one of scholars of the Western Qarakhanids' period who followed the Kalam thought of alMaturidi (d. 333/944). His theological works Talkhis al-adilla and Risala fi alkalam, his method in kalam, and frequent reference to his works by Ottoman and Arab scholars indicate that al-.affar is a respected and authorative Maturidi theologian. The article focuses on his defense of the kalam. By adding a long introduction to Talkhis about the naming, importance, and religious legitimacy of the science of kalam, al-Saffar asserted that the kalam should be learned. When systematical vindication of the science of kalam is examined, it is understood that al-.affar is the first theologian who reserved a private and voluminous part for defensing the kalam among H.anafiMaturidis. Even though he does not state its systematic, it can be understood that vindication of kalam in al-Saffar divides into three parts as of explanation, demonstration and refutation. Al-Saffar's defending the science of kalam shows that there were opposite thoughts against kalam in the 4th/10th and 5th/11th centuries throughout in Transoxania. In this period A..ab al-Sadith and Ikhwan al-.afa. were the opposite fronts of kalam. In addition, he was trying to go beyond the oppositions of H.anafi jurists. His vindication is consistent and has scholarly depth because it is able to be against a strong opposition.Öğe THE LATEST ISSUE OF CUMHURIYET THEOLOGY JOURNAL: VOLUME 21, ISSUE 1(Cumhuriyet Univ, Fac Theology, 2017) Demir, Abdullah[Abstract Not Available]