Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Bildiri / Sunu / Poster Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 33
  • Öğe
    Uluslararası Müzik ve Güzel sanatlar eğitimi sempozyum bildirileri (IV. : 2024 : Sivas)
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024)
    Dear Readers Sivas Cumhuriyet University Faculty of Education Fine Arts Education Department participated in the „International Symposium on Music and Fine Arts Education‟ this year with 16 papers by 20 music researchers from eight different countries. All abstracts were published in the abstract booklet and all full texts were published in this book. I would like to express my endless thanks to all participants whose full texts and abstracts were published. Topics such as music psychology, music philosophy, classical Western music, classical Türk music, prosody, violin teaching methods, artificial intelligence, music education in Finland, Ageism and consideration for music education, music teachers as classroom leaders, contemporary Türk composers, popular music, stage fright, The Concept of Kitsch, wisdom pedagogy and composition were evaluated and discussed ...
  • Öğe
    V. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2024) Özdemir, Selin
    IV. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri IV. International Music and Fine Arts Education Symposium Abstract Book
  • Öğe
    24 Kasım Öğretmenler Günü-2023-Karma Sergi
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    H.15.1.24 Kasım Öğretmenler Günü-2023- Bir eserle katılım
  • Öğe
    Third International Music and Fine Arts Education Symposium Invited Online Exhibition
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Third International Music and Fine Arts Education Symposium Invited Online Exhibition
  • Öğe
    5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS SESSION-2 HALL-1 MODERATOR
    (5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, 2023)
    ISARC 5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS 18-19 MARCH 2023 ERZURUM/TURKEY CONGRESS PROGRAM Join Zoom Meeting: Meeting ID: 851 1742 4332 Passcode: 066583 Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/85117424332?pwd=dFZ5NFJzWXBmTkF6RGljQUM4MDA4dz09 PARTICIPATING COUNTRIES Albania/Algeria/Canada/Georgia/Germany/Hungary/India/Kazakhstan/ Malaysıa/Morocco/Nigeria/North Macedonia/Pakistan/ Romania/Serbia/Ukraine/Vietnam NUMBER OF INTERNATIONAL PARTICIPANTS: 131 NUMBER OF TURKEY PARTICIPANTS: 125 TOTAL NUMBER: 256
  • Öğe
    ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI
    (Academy Global Publishing, 15.03.2023) Arslan, Aysel
    Başarılı bir öğrenme için öğrencilerin motive olmaları ve eğitim sürecine etkin olarak katılmaları gerekmektedir. Öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarının sağlanması için öncelikle başarılı olacaklarına inanmaları önem arz etmektedir. Öğrendiklerinin yaşamlarının içinde gerekli olduğuna inanmaları onların beklentilerini karşılanmasıyla alakalıdır. Bu beklentilerin de değer taşımaları motivasyonlarının üst düzeyde olmalarına yardımcı olmaktadır. Başarı motivasyonu beklenti ve değer teorileriyle doğrudan bağlantılıdır. Her kademedeki öğrencinin başarı motivasyonunun yüksek olması öğrenme başarıları ile pozitif ilişkilidir. Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin başarı motivasyonlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama modelleri içinde yer alan betimsel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2022-2023 akademik yılı güz döneminde Sivas il merkezinde yer alan liselerde öğrenimlerini sürdüren 588 kadın, 553 erkek olmak üzere toplamda 1143 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Eccles, Wigfield, Harold ve Blumenfeld (1993), Wigfield ve Eccles’in (2000) beklenti-değer teorisi kapsamında açıkladıkları başarı motivasyonunu temel alarak Sarıtepeci’nin (2018) lise düzeyinde uyarladığı “Başarı Motivasyonu Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 10 madde ve iki alt boyuttan oluşan ölçeğin iç tutarlığı .83 bu çalışmada ise .89 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, Kolmogorov-Smirnov normallik testi, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (Oneway ANOVA) ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda öğrencilerin puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve gelir düzeyine değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<.05), anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre ise göstermediği (p>.05) saptanmıştır.
  • Öğe
    OPERE MEME KANSERLİ HASTALARDA SANAT TERAPİSİNİN AĞRI, EMEZİS, ANKSİYETE VE YAŞAM KALİTESİ ÜZERİNE ETKİSİ
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Amaç: Bu çalışma opere meme kanserli hastalarda sanat terapisinin ağrı, bulantı kusma, anksiyete ve yaşam kalitesi üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Deneysel nitelikteki araştırma Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Onkoloji Merkezi'nde tedavi alan 30 Girişim Grubu (GG), 30 Kontrol Grubu (KG) olmak üzere toplam 60 hasta ile yapılmıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Ağrı Şiddeti Ölçümü- Visuel Analog Skala, Rhodes bulantı kusma ve öğürme indeksi, Beck Anksiyete Ölçeği, FACT-G Yaşam Kalitesi Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma kapsamında GG’na ikişer hafta ara ile 10 hafta boyunca (5 seans) kemoterapi seansı ney dinletisi eşliğinde ebru sanatı sanat uzmanı tarafından yaptırılmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir girişimde bulunulmamıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS (22.0) programına yüklenerek, istatistiksel değerlendirme yapılmıştır. Bulgular: Ney eşliğinde yapılan sanat terapisi sonrası GG’daki hastaların ağrı düzeylerinde, bulantı-kusma, anksiyete düzeylerinde azalmanın ve yaşam kalitesi düzeylerindeki artmanın ilk izleme göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    The Effect of Education and Art Therapy with Telehealth Method on Hemodialysis Patients
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Arka Plan: Telesağlık yöntemleri, kronik hastalığı olan bireylerin sağlık davranışlarını iyileştirmek için bireylerle etkileşime girme fırsatı sunmaktadır. Ayrıca pandemi dönemlerinde sağlık hizmetlerine erişimde sorun yaşayan nüfuslara tıbbi danışmanlık verilmesinde kolaylık sağlamakta ve buna bağlı olarak sağlık harcamalarını düşürerek hastaların tedaviye uyumunu artırarak yaşadıkları psikolojik sorunları azaltmaktadırlar. Amaç: Bu çalışma, Kovid-19 salgını sırasında hemodiyaliz hastalarında telesağlık eğitimi ve sanat terapisinin diyet-sıvı kısıtlaması ve anksiyete üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapıldı. Yöntemler: Bu randomize kontrollü çalışmaya 60 hemodiyaliz hastası (30'u müdahale grubunda, 30'u kontrol grubunda) dahil edildi. Veriler Hasta Bilgi Formu, Diyaliz Diyeti ve Sıvıya Uyumsuzluk Anketi (DDFQ), Beck Anksiyete Envanteri (BAI), Modifiye Morisky Skalası (MMS) kullanılarak toplandı. Bulgular: Eğitim ve çizim etkinliği sonrasında sistolik kan basıncı (SKB), diyastolik kan basıncı (DKB), hemodiyaliz (HD) kabul kilosu, kreatinin değerleri, diyete uyumsuzluk sıklığı ve derecesi, sıvı kısıtlamasına uyumsuzluk sıklığı Hemodiyaliz tedavisi gören müdahale grubundaki hastaların anksiyete düzeyleri azaldı (p<0,05), tedaviye uyumları arttı (p<0,05). Sonuç/Uygulamaya uygulama: Kovid-19 salgını sırasında hemodiyaliz tedavisi gören hastaların disiplinler arası bir yaklaşımla eğitim verilmesi ve etkinliklerin multidisipliner bir yaklaşımla çizilmesi yoluyla desteklenmesi kritik önem taşımaktadır.
  • Öğe
    Egitim Fakultesi ogrencilerinde yirmibirinci yuzyıl becerileri
    (2023) Mollaoglu, Songul
    Amaç: Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim, her alanı etkilediği gibi eğitim alanını da etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik algısı ile kişisel ve eğitimsel özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Bu çalışma, nicel araştırma yöntemi olan tarama araştırma modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde eğitimlerini sürdüren ve çalışmaya katılmaya gönüllü 622 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Öğrenci Bilgi Formu ve 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS (Ver:22.0) programında yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.38 (SD:3.84), %56.9’u kadındır. Öğrencilerin %55.5’i şehirde, %25.7’si büyükşehirde ikamet etmektedir. %29.4’ü Birinci, %22.7’si İkinci, %24.4’ü Üçüncü ve %23.5’i Dördüncü Sınıfta eğitimlerini sürdürmektedirler. Öğrencilerin %15.8’i Güzel Sanatlar Eğitimi, %11.6’sı Okul Öncesi Öğretmenliği, %11.3’ü Sınıf Öğretmenliği ve %11.1’i Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümlerinde eğitim yapmaktadır. Öğrencilerin ölçekten aldıkları puan ortalaması 162.906 (SD:19.497) iken, Ölçeğin alt gruplarından Öğrenme ve Yenilenme Becerileri puan ortalaması 65.475 (SD:10.114), Yaşam ve Kariyer Becerileri puan ortalaması 63,927 (SD:8.736) ve Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri puan ortalaması ise 32,924 (SD:4.681) dır.
  • Öğe
    Göstergebilimin Sanat Eğitimindeki Yeri
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Çağın gereksinimlerini doğru veya rasyonel bir bakış açısıyla cevap sağlayacak görsel sanatlar eğitimi aracılığıyla birey hayati deneyimlerini yükselterek optimum bir yarar elde ederek eylemler planlamaktadırlar. Dolayısıyla baş döndüren teknoloji veya dijital çağın hızına uyum sağlayabilecek bireylerin yetiştirilmesi, çağın donanımına diğer bir deyişle 21. yüzyıl birey becerileri kazanımlarına sahip olmalarına olan gereklilik ortadadır. Bu noktada birey ve toplumsal entegrasyon ve uyum daha da önem kazanmaktadır. Dolayısıyla sanat eğitime olan ihtiyaç her zamankinden daha fazla gereksinim duyulan bir durum halini almıştır. Bireylerin toplumla olan sağlıklı ve güvene dayalı bir iletişim kurabilmesi beklentisiyle eğitim her zamankinden daha büyük önem taşımaktadır. Başka bir ifadeyle sanat eğitiminin gelişmesi ve görsellerle çevrelenmiş yaşam alanlarının en etkili ve en doğru bir şekilde anlaşılabilmesi yolunda genelde eğitim özelde ise sanat eğitimine verilen önemin, önceliğin ve ortaya çıkan ihtiyacın karşılanabileceği eğitim kurumlarının artırılması, eğitim kadrolarının güçlendirilmesi ve alanı anlayıp yorumlayabilecek öğrencilerin yetişrilmesi esastır. Çalışma geçmişten günümüze süregelen konvensiyonel sanat anlayışı kapsamında kabul edilen modern sanat öğretilerinin sınırlayıcı bakış açısıyla oluşturulmuş 20. yüzyıl’ın modernist estetiğine güçlü bir karşı duruş olarak modern sanat anlayışı içinde bu öğretilere bir tepki şeklinde ortaya çıkmıştır.
  • Öğe
    GÜNÜMÜZ SANAT EĞİTİMİNDE GÖRSEL KÜLTÜRÜN ÖNEMİ
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Üretilen herşeyi kapsayan kültür, güzel sanatlar alanı ile yakın ilişki içindedir. Bu nedenle sanat eğitimi, öğretim programının vazgeçilmez konularından birini oluşturmakta ve görsel sanatlar eğitiminde yaşamla iç içedir. Görsel sanatlar eğitimi bireye eleştirel bakma, yaratıcılık, kültürel değerlerde farkındalık, sanat-kültür ürünlerinin bilincinde olmak ve algı ve estetikte bilinçlilik gibi özellikler kazandırır. İçinde bulunulan görsellerle kuşatılmış görsel kültür döneminde kişilerin günümüzdeki hızlı görsel çevreye uyumunun arttırılması, toplum üzerindeki etkilerinin irdelenmesi için görsel kültür bileşenlerinin sanat eğitimi kapsamında değerlendirilmesi gerekli ve önemlidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, literatür tarama yöntemi ile günümüz sanat eğitimi kapsamında görsel kültürün gereği ve önemini incelemektir.
  • Öğe
    Sanat egitimi alanında egitimlerini sürdüren ogrencilerin güncel sanata yonelik tutumlari ile egitimsel özellikleri
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Sanat alanında eğitimlerini sürdüren öğrencilerin güncel sanata ilişkin tutumları ilebazı kişisel ve eğitimsel özelliklerini inceleyen bu çalışmada, öğrencilerin güncel sanata yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur.Yapılan istatistiksel analizlerle normal dağılım gösteren örneklem grubunda, kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre, şehirde ikamet eden öğrencilerin köyde ikamet edenlere göre güncel sanata yönelik tutumları daha olumlu bulunmuştur. Diğer yandan eğitimsel özellikler arasında ise sınıf değişkeninin fark yarattığı, buna göre üçüncü ve dördüncü sınıfta okuyan öğrencilerim, birinci sınıfta okuyan öğrenciye göre güncel sanata yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin eğitimlerini sürdürdükleri fakülte, ve bölüme göre güncel sanata yönelik tutumlarının değişmediği saptanmıştır.
  • Öğe
    Cumhuriyet Ağaçları
    (Sevda Karaseyfioğlu Paçalı, 2023) Karaseyfioğlu,P. Sevda
    Bilim, teknoloji ve sanat insansız ve yaşamsız olamayacağı için yaptığım projede de insan ve yaşam vardır. Bu nedenledir ki projem bilime, tasarıma, sosyal alana ama en önemlisi sanata katkı sağlar. Joseph Beuys, insanın doğayla ilişkisi üzerine eğilerek, uyarıcı nitelikteki çalışmalarıyla toplumun sağaltımını gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Beuys’un sanatsal bakış açısında yer alan “Sosyal heykel” yasadığımız dünyayı nasıl biçimlendirdiğimiz ve şekillendirdiğimizdir. Bu kapsamda hem sosyal hem sanatsal hem de tasarımı içinde barındıran bu çalışma Cumhuriyetimizin 100.yılında 100 kişi ile 100 ağaç çerçevesinde Cumhuriyet Ağaçları adlı projeye dönüştü.
  • Öğe
    Atatürk'ün İzinde-Cumhuriyetin Işığında Sanat
    (2023)
    CUMHURİYETİMİZİN 100.YILINDA MELİKE KOÇ TARAFINDAN YAPILAN SERGİNİN KÜRATÖRLÜĞÜNÜ YAPTIM.
  • Öğe
    Yolumuz Cumhuriyet Rehberimiz Atatürk
    (2023) Karaseyfioğlu,P. Sevda
    CUMHURİYETİMİZİN 100.YILINDA SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ YERLEŞKESİNDE BULUNAN CUMHURİYET İLKOKULU/ORTAOKULU BİNASINA 100. ÇERVESİNDE BİNA YÜZEYİNE TASARIM YAPILMIŞTIR.
  • Öğe
    III. ULUSLARARASI MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 10-12 Kasım 2023) Düzenleme Kurulu Üyeliği
    III. ULUSLARARASI MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (UMGES 2023) SAYGIDEĞER KATILIMCI Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü tarafından 10–11 -12 Kasım 2023 tarihlerinde Sivas’ta yapılacak olan III. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumunu (UMGES) sizlere duyurmaktan memnuniyet duymaktayız. Sempozyumun amacı, konunun uzmanları, sanatçıları ve eğitimcilerinin sanat ve sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve birikimlerini bilimsel bir platformda paylaşmalarını sağlamaktır. UMGES’te bildiriler İngilizce sunulacak olup katılımcıların sunumlarını 25 dakikada (+5 dakika soru – cevap) gerçekleştirmeleri öngörülmektedir. Katılımcılar tarafından sunulacak olan bildirilerin özetleri ve kabul etmeleri halinde tam metinleri, uluslararası bir yayınevi olan Sivas Cumhuriyet Üniversitesi yayınevince Özet Kitapçığı’nda ve Tam Metin Kitabında yayımlanacaktır. Müzik Sempozyum konuları, müzik eğitimi, eğitimde müzik, müzikoloji, müzik tarihi, performans, dünya müziği, müzik teknolojisi, hayat boyu öğrenme, müzik psikolojisi, müzik sosyolojisi vb. konuları içermektedir. Sempozyumda online konserlere de yer verilmiş olup, konser kayıtları ile ilgili bilgiler sempozyum sayfasında ilan edilmiştir. Sempozyum kapsamında ayrıca karma sergiye de yer verilmiş olup sergi ile ilgili ayrıntılı bilgiler ve katılım kuralları sempozyum sayfasında ilan edilmiştir. Sempozyum dili İngilizcedir. Müzik Sempozyum, ulusal ve uluslararası düzeyde alanında isim yapmış yetkin akademisyenler, sanatçılar ve müzik eğitimcilerinden seçilen davetli konuşmacılar tarafından gerçekleştirilecektir. Sivas’ta online yapılacak olan UMGES’te görüşmek dileğiyle. Bildiri Özeti Gönderme Başlangıç: 01.08. 2023 Bildiri Özeti Gönderme Bitiş: 29.09. 2023 Sergi eserlerinin online gönderilmesi için başlangıç tarihi: 01. 08. 2023 Sergi eserlerinin online gönderilmesi için son tarih: 01. 10. 2023 Konser video kayıtlarının online gönderilmesi için başlangıç tarihi: 01. 08. 2023 Konser video kayıtlarının online gönderilmesi için son tarih: 29. 10. 2023 Tam Metin Gönderme Başlangıç Tarihi: 01. 09. 2023 Tam Metin Gönderme Bitiş Tarihi: 29. 10. 2023 Sempozyum Başlangıç Tarihi: 10. 11. 2023 Sempozyum Bitiş Tarihi: 12. 11. 2023 SEMPOZYUM WEB ADRESİ: https://umges2023.cumhuriyet.edu.tr/index.php Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT Sempozyum Başkanı
  • Öğe
    III. ULUSLARARASI MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (UMGES 2023) KONSER DÜZENLEME KURULU BAŞKANI
    (10.11.2023) Erol, Türker
    Online Konser Daveti 10-12 Ekim 2023 tarihleri arasında ikincisini düzenleyeceğimiz III. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu (UMGES) kapsamında 10. 11. 2023 tarihinden itibaren bölümümüz resmi YouTube hesabında yayınlanmasını istediğiniz çevrimiçi konserleriniz için, *Daha önce hiç bir yerde yayınlanmamış görüntü kaydı olması, *Konserin en az 15 dakika en fazla 30 dakika ile sınırlı olması, *Videonun yatay modda olması, *Video düzenlemelerinin (video içeriğinde bilgi eklemek isteyenler için) yapılmış şekilde olması, videonun tek bir parça halinde düzenlenmesi, *Açıklama kısmına videoda yer alanların isimleri ve konser programının yazılması için bu bilgilerin bizler ile paylaşılması gerekmektedir. Ayrıca videonuzu kayda alan, düzenlemelerini yapan kişilerin de açıklama kısmında yer almasını isterseniz bu bilgileri de ekleyebilirsiniz. *Konser dosyanızın boyutu 600 MB’ı geçmemelidir. Dosyalarınızın boyutunu küçültmek için bazı programlar kullanabilirsiniz. Hem ücretsiz hem de kullanımı kolay bir program olarak “HandBrake” önerilebilir. Programı bu bağlantıdan indirebilirsiniz. https://handbrake.fr/downloads.php Hazırladığınız konser kayıtlarının en geç 15 Ekim 2023 tarihine kadar wetransfer, onedrive, googledrive üzerinden scuumgeskonser@gmail.com adresine “konser” konu başlığında sitemizde bulunan katılım formu ile birlikte gönderebilirsiniz. Bölümümüz resmi YouTube hesabı: https://www.youtube.com/channel/UCsS18HNkA_dj2NmR6sqtoPg Konser Düzenleme Kurulu Sempozyum Konser Düzenleme Kurulu Başkanı - Doç. Dr. Türker EROL Sempozyum Konser Düzenleme Kurulu Üyesi - Arş. Gör. Mustafa ELMAS
  • Öğe
    YANKI
    (26.ARALIK 2022) KÜRATÖR- SERGİ DÜZENLEME KURULU BAŞKANI
    SERGİ - YANKI
  • Öğe
    YÜKSEK LİSANS 29 EKİM SERGİSİ
    (27.10.2022) KÜRATÖR - SERGİ DÜZENLEME KURULU BAŞKANI
    YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİYLE 29 EKİM SERGİSİ ETKİNLİĞİ
  • Öğe
    29 EKİM SERGİSİ
    (24.10.2022) KÜRATÖR - SERGİ DÜZENLEME KURULU BAŞKANI
    29 EKİM SERGİSİ