Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe GÜZEL SANATLAR VE EGITIM ARASTIRMA YAZILARI -I(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2018) Bulut, ŞükranGüzel Sanatlar ve Eğitim Araştırmaları adlı çok yazarlı bu kitap plastik sanatlar ve tasarım, müzik eğitimi ve müzikoloji konulu özgün araştırma yazılarından oluşmaktadır. Toplam üç bölümden oluşan kitapta bölümler 1. Plastik Sanatlar ve Tasarım, 2. Müzik Eğitimi 3. Müzikoloji başlıklarından oluşmaktadır. Birinci bölümde plastik sanatlar ve tasarımla ilgili araştırma yazıları ikinci bölümde müzik ve onun eğitimiyle ilgili araştırma yazıları son bölümde ise müzikoloji ile ilgili araştırma yazıları yer almıştır. Bu kitapta yer alan araştırma yazıları alanında uzman öğretim elemanları, eğitimciler ve lisansüstü eğitim görmekte olan öğrencilere aittir. Hakem sürecinden geçirildikten sonra hakemler tarafından kitapta yer alması uygun görülen 26 çalışma yayımlanmak üzere editörler tarafından basıma hazırlanmıştır. Amerika Birleşik Devletlerinden iki ve Azerbaycan’dan iki yazarın yer aldığı kitapta diğer eserlerin yazarları Türkiye’dendir. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünün 28 – 30 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlemiş olduğu UGES (Uluslararası Güzel Sanatlar ve Eğitim Sempozyumu) kapsamında sunulmuş ve tam metin hem İngilizce hem de Türkçe olarak hazırlanmış olan bildiriler bu kitabın ana kaynağını oluşturmuştur. Türkçe ve İngilizce tam metinleri toplanan ve hakemlerce yayımlan ması uygun bulunan çalışmalar editörler tarafından gruplandırıldıktan sonra yayına hazır hale getirilmiştir. Güzel Sanatlar temel alanları ve onların eğitimi üzerine yazılmış olan bu araştırma yazıları kitabının öncelikle Türkiye Cumhuriyeti Sanat Kurumlarından, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Devlet Konservatuvarları, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Türk Müziği Konservatuvarlarına yararlı bir kaynak olacağını umut ediyorum. Kitap bölümlerinde yer alan yazıların İngilizce tam metinlerinin olması nedeniyle de, yurt dışında eğitim vermekte olan sanat kurumlarının da yararlanacağı bir kaynak olacağını düşündüğüm bu kitapta yazan tüm yazarlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Saygılarımla. Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUTÖğe I. Uluslararası Güzel Sanatlar ve Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2018) Kaçmaz, Derya28 – 30 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan “I. Uluslararası Güzel sanatlar ve Eğitim Sempozyumu” Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel sanatlar Eğitimi Bölümünce düzenlenmiştir. Üniversitemiz bünyesinde bir ilk olan bu Sempozyum sanat eğitiminin gerekliliğine vurgu yapması bakımından önem arz etmektedir. Farklı ülkelerin müzik kültürlerinden örnek eserler, kendi kültürümüze ait seçkin örnekler ve uluslararası sanat müziği eserlerinden oluşan kısa dinletilerle birlikte, yurdumuzun dört bir yanından sanatçıların katıldığı resim ve diğer plastik sanat alanlarına ait eserlerden oluşan sergiler sempozyuma renk katan etkinlikler olarak hafızalarda yer edecektir. Sempozyumda sunulan sözel bildirilerin yar aldığı bu özet kitapçığında müzik eğitimi, resim – iş eğitimi, el sanatları, grafik tasarım ve daha pek çok sanat alanında sunulmuş sözlü bildirilere ait Türkçe ve İngilizce özetler yer almaktadır. Sempozyumun başta üniversitemiz olmak üzere tüm bilim ve sanat dünyasına hayırlı olmasını dilerim. Saygılarımla.Öğe Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri (CSG) Sempozyum Tam Metin Kitabı 18-20 Nisan 2017(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2017) Eken, Gökhan; Yılmaz, KubilayÜniversitelerin aslî görevlerinden biri de “Sanat Eğitimi”dir. Bu eğitim, esas itibariyle lisans ve lisansüstü derslerle verilir. Bu derslerin yanında, en az onlar kadar önemli olan konser, sergi, atölye çalışması, sanatla ilgili panel, konferans ve sempozyumlar da sanat eğitiminin diğer unsurlarındandır. Bu unsurlardan sempozyum, bilindiği üzere “bilginin” paylaşıldığı, düzenlenmesinden sunulmasına kadar arkasında çok büyük emek ve desteğin olduğu, yapıldığı il ve üniversiteye katkı sağlayan bir etkinliktir. Biz, Güzel Sanatlar Fakültesi olarak, Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri adıyla bir sempozyum düzenlemeyi kararlaştırıp, işte bu zor etkinliğe, zor olduğu nispette de bir “güzelliğe” tâlip olduk ve siz değerli katılımcıların da desteğiyle bu zorluğun altından kalktık. Bizi bu etkinliğimizde destekleyen Rektörümüze, bilim kurulu ve hakem kurulu üyelerine, davetli sanatçı-akademisyen dostlara, bilgilerini tüm insanlıkla paylaşan katılımcılara, Fakültemizin akademik ve idari personeline teşekkürlerimi sunar, gelecek sempozyumlarda buluşmak ümidiyle esenlikler dilerim. Prof. Erol BAŞARA GSF Dekan V.Öğe Koro İçin Düzenlemeler-3(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2017) MİRZAYEVA, NailaAziz, sevgili öğrenciler ve değerli müzikseverler. “Koro İçin Düzenlemeler - 3” isimli üçüncü kitabım Türkiye’de olan Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Üniversitelerin Güzel Sanatlar Fakülteleri, Eğitim Fakülteleri ve Konservatuar öğrencileri için düşünülüp, hazırlanmıştır. Bu kitap önceki –“Koro Düzenleme- - 1” ve “Koro Düzenleme -2” kitaplarından farklı olarak esas itibariıyle koro için iki, üç ve dört sesli eserlerden oluşmaktadır. İki sesli eserler Güzel Sanatlar Liselerinin 1. ve 2. sınıflarında, üç sesli koro eserleri ise bu liselerin son sınıflarında, diğer eserler ise Üniversitelerin Güzel Sanatlar Fakülteleri, Eğitim Fakülteleri ve Konservatuarlarda rahatlıkla öğretilebilir. Mesleki müzik eğitimi olan yukarıda sıraladığımız tüm bu fakültelerde öğrenim gören öğrenciler koro dersleri alırlar. Bu kitap da Müzik Fakültelerinde koro derslerinin repertuarını zenginleştirmek amacı ile hazırlanmıştır. Bununla öğrenciler Türk, Azerbaycan ve Avrupalı bestecilerin eserlerine yakından tanık olurlar. “Koro Düzenlemeleri–3” isimli kitapta 75 koro düzenlemesi: iki sesli – 32 eser, üç sesli - 28 eser, dört sesli - 15 eser verilmiştir. Bununla birlikte bazı eserler hem iki sesli, hem de üç sesli düzenlenmiştir; Örneğin, “Ömür de Çiçek Gibi”,” Cenk Türküsü”, “Yaban Gülü”, “Dere”, “Sevgilim Dinle Beni”, “Yakarış”. Bazı eserler ise hem iki, hem üç, hem de dört sesli düzenlenmiştir; Örneğin, “Mutluluk Şarkısı”, “Uzaktan Selam”, “Sincap” ve Franz Schubert’in “ Ninni” eseri. En önemlisi ise, tüm eserlerin piyano eşlikleri bulunur. Kitapta Türk Halk şarkıları, Türk bestecilerinden Saip Egüz’in, Ziya Aydıntan’ın, A.U.Elöve’nin, Erol Başara’nın, İ.H.Elçioğlu’nun ve Azerbaycan’ın görkemli nümayendelerinden Kara Karayev’in, Tofik Guliyev’in, Nazim Aliverdibeyev’in, Hacı Hanmemmedov’un, Farhad Badalbeyli’nin, Oktay Recebov’un, Raşid Şafak’in, Azer Dadaşov’un , Elnara Dadaşovanın mahnıları koro için düzenlenmiştir. Bunlarla beraber burada hem de Alman, İtalyan, Avusturya’lı bestecilerin eserleri yer almıştır. Bunlardan W.A.Mozart’ın, L.van Beethoven, C. Monteverdi’nin, A.Scarlatti’nin, Franz Schubert’in, C.W.Gluck’ın, J.Brahms’ın ve diğer bestecilerin farklı eserleri koro için düzenlenmiştir. Kitabın teknik yazı işlerinde ise Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Teknolojisi Ana Bilim Dalı mezunu Yüksel AKSÖZ’e sonsuz teşekkürlerimi ve arzularımı sunarım. Müzik eğitimcilerine ve öğrencilere yararlı olması dileğiyle… Prof. Dr. NAİLA MİRZAYEVAÖğe Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri (CSG) Sempozyum Özet Kitabı 18-20 Nisan 2017(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2017) Özaltunoğlu, ÖzlemÜniversitelerin aslî görevlerinden biri de “Sanat Eğitimi”dir. Bu eğitim, esas itibariyle lisans ve lisansüstü derslerle verilir. Bu derslerin yanında, en az onlar kadar önemli olan konser, sergi, atölye çalışması, sanatla ilgili panel, konferans ve sempozyumlar da sanat eğitiminin diğer unsurlarındandır. Bu unsurlardan sempozyum, bilindiği üzere “bilginin” paylaşıldığı, düzenlenmesinden sunulmasına kadar arkasında çok büyük emek ve desteğin olduğu, yapıldığı il ve üniversiteye katkı sağlayan bir etkinliktir. Biz, Güzel Sanatlar Fakültesi olarak, Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri adıyla bir sempozyum düzenlemeyi kararlaştırıp, işte bu zor etkinliğe, zor olduğu nispette de bir “güzelliğe” tâlip olduk ve siz değerli katılımcıların da desteğiyle bu zorluğun altından kalktık. Bizi bu etkinliğimizde destekleyen Rektörümüze, bilim kurulu ve hakem kurulu üyelerine, davetli sanatçı-akademisyen dostlara, bilgilerini tüm insanlıkla paylaşan katılımcılara, Fakültemizin akademik ve idari personeline teşekkürlerimi sunar, gelecek sempozyumlarda buluşmak ümidiyle esenlikler dilerim. Prof. Erol BAŞARA GSF Dekan VÖğe II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri 8-10 Nisan 2015(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2015) Özaltunoğlu, ÖzlemÖncelikle, “II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri” adıyla gerçekleştirilen etkinliğimize katılan ve bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür etmek istiyorum. Bu sempozyum kitapçığında yer alan bildiriler, güzel sanatlar temel alanının müzik, resim, heykel ve grafik dallarında görev yapan akademisyenler tarafından sunulmuş bildirilerdir. Bilimsel araştırma günlerimiz, öğrenci/akademisyen etkileşimini farklı bir platforma taşımış, güzel sanatlar alanının çok boyutlu irdelenmesini sağlamış ve bu sayede Sivas’ta sanatın uzman kişiler tarafından tartışıldığı bir atmosfer yaratmıştır. Kitapta yer alan bildirilerin, öncelikle Güzel Sanatlar Fakültesi Bölümlerine ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Ana Bilim Dallarına önemli bilimsel katkı sağlayacağını, bununla da kalmayıp ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sanat etkinlikleri ve sanat araştırma yazıları içinde yer alarak atıflar alacağını düşünmekteyim. Cumhuriyet Üniversitesi yayınları arasında yer alacak olan bu sempozyum kitabının tüm bilim dünyasına yararlı olması dileğiyle birlikte, başta onursal başkanımız Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Faruk KOCACIK olmak üzere, Danışma Kurulu üyelerimiz Prof. Dr. Ali Erkul’a, Prof. DR. Hüseyin Yılmaz’a, Prof. Dr. Sami Hizmetli’ye, etkinliğimize bildirileriyle katılan Prof. Dr. Oya Levendoğlu Öner’e, Prof. Dr. Rafig İmrani’ye, Doç. Dr. Gülçin Aksoy Özdemir’e ve gerçekleştirdiği konserle etkinliğimizi onurlandıran Prof. Dr. Saide Behbudova’ya, bilim kurulu üyelerimize, düzenleme kurulu üyelerimize, sempozyuma katılan ve bildiri sunan değerli akademisyenlere, bildirileriyle katılan çok sevgili lisans ve lisanüstü öğrencilerimize teşekkür ediyorum. Saygılarımla. Prof. Dr. M. Hilmi BULUT CÜ GSF DEKANIÖğe Keman İçin Seçilmiş Etütler(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2014) Hüseynova, LaleÇalgı tekniğini geliştiren, inceleyen, araştırmacı niteliği olan yapıt anlamını taşıyan Fransızca kökenli Etude kelimesi; dilimizde “Etüd” olarak yerleşmiştir. Keman çalma sanatında ünlü keman virtüözü ve bestecisi G. B. VİOTTİ (1755-1824) keman eserleri ve yetiştirdiği öğrencileri ile keman tarihine büyük katkıda bulunmuştur. Öğrencilerinden olan P. RODE (1774-1830) 24 Caprices, P. BAİLLOT (1771-1842), P. KREUTZER‟in (1766-1831) 42 Etudes etüd metotları keman çalma sanatına büyük armağandır. P. GAVİNİES (1728-1800) 24 Etuden, F. FİORİLLO (1755-1853) 36 Caprices, J. F. MAZAS (1782-1849) Etude Books, N. PAGANİNİ (1782-1840) 24 Caprices, Ch. A. BERİOT (1802-1870), F. DAVİD (1810-1873) ve öğrencisi J. JOACHİM (1831-1907), J. DONT (1815-1888), H. WİENİAWSKİ (1835-1880), J. SİTT (1850-1922) vb. besteciler keman sanatına değerli eserleriyle sonsuz katkıda bulunmuşlardır. Günümüzde de halen değerini kaybetmemiş olan bu kemancı – pedagogların kaynakları ile yeni nesil yetiştirilmiş ve yeni çalışmalar ile bu akım devam etmiştir. „„Keman İçin Seçilmiş Etüdler‟‟ kitabındaki esas amaç keman çalışmanın yöntemi, kapsamı ve tekniğinin geliştirilmesi yönünde çalışmaların yürütülmesine yardımcı olmaktır. Bunların yanı sıra başlıca hedef eğitimcileri yeni eserlerle tanıştırmaktır. Kitapta bazı ünlü bestecilerin seçilmiş etüdlerinin yanında A. İ. Dvoyrin, Y. Aleksandrov, A. Komarovsky, G. Litinsky gibi kemancı - pedagogların etüdleri ile birlikte tarafımdan yazılan etüdlere de yer verilmiştir. „„Keman İçin Seçilmiş Etüdler‟‟ metodik çalışma kitabı olup, yüksek düzey grubu lisans, lisansüstü eğitim ve müzik eğitimcileri için düşünülmüştür. Kitap keman tekniğinin temel türlerini kapsayan dört üniteden oluşmuştur. Üniteler; ٭Parmak Geliştirme Çalışmaları, ٭Pozisyon ve Pozisyon Değişimleri, ٭Detache ٭Martele konularını kapsamaktadır. Her ünitenin materyalleri müzik eğitimci ve öğrencileri için belirli bir konuya ulaşılabilecek şekilde düzenlenmiştir. Bu durum ise; müzik eğitimci ve öğrencilere eşit şekilde farklı bölümlerden konulara odaklanma, eksikleri giderme ve enstrümanda gelişme fırsatı kazandıracaktır. „„Keman İçin Seçilmiş Etüdler‟‟ çalışma kitabında yer alan etüdler çalışma biçimleri ile birlikte verilmiştir.Öğe Müzik Bilimsel Araştırma Yazıları(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2010) Bulut, Mustafa HilmiMüziğin yaratıcısı olan insan. var oluşundan bu yana onu geliştirn1eye ve kendisine daha yararlı hale getirmeye uğraşmış. hunu yaparken de onunla. yoğun bir ilişki içine girmiştir. Bu ilişki, muzıgın insana karşı yerine getirmesi gereken bir takım sorun1luluklar1n ortaya çıkınasını sağlamıştır. Bunu� umüziğin bireysel iş görüleri" olarak değerlendiren Ali Uçan, bu iş görüyü şu şekilde temellendirir. ··;\[üziğin bireysel işlevleri esas olarak müziğin birey tarafından. bireysel yaşamda. bireysel amaç ve gereksinimlere göre, bireysel amaç ve gereksinimlere hizmet edici biçimde ya da amaç ve gereksinimler doğrultusunda yapımı yaratımı. gerçekleştirimi ve kullanımı temeline dayanır·· (Uçan. 1996: 24 ). Bu değerlendirmede yer alan müziğin bireysel iş görüsü söylemi. aynı zamanda insanın da müziğe karşı yerine getirmesi gereken görevleri olduğunu ortaya çıkarır. Müziğin bireyle. dolayısıyla da bireyin oluşturduğu toplumla olan ilişkisi konusunda Filiz Ali'nin belirlemeleri yerindedir. Ona göre müzik, "yerleşik yaşamayı seçmiş insan topluluklarının doğa karşısında. yaşam ve ölüm bilinmeyenleri karşısında kendi kendilerine yarattıkları sarnnnıa sistemlerinin başında gelir" (Ali. 1987: 166). Ali'nin bu belirlemesine katkı sağlayacak pek çok örnek verilebilir. Karanlık bir gecede ıssız bir dağ yolunda yürümek zorunda kalan bir insanın türkü söylemesi ya da çeşitli sesler çıkarması bu sarnnma sistemine verilebilecek örneklerden sadece birisidir. Bu örnekten de anlaşılacağı üzere. müziğe. toplum ve onu oluşturan insan tarafından bir sarnnma sistemi görevi yüklendiği görülmektedir. : './asıl ki bir birey. içinde bulunduğu gruba göre farklı roller üstleniyorsa. müzik ele çe\rcsincle bulunan diğer sistemlere karşı f arklı roller üstlenebilınekk \e bu sistemlerle olan ilişkilerini sistemin yapısına gön: ayarlayabilmektedir. Bu roller yerine göre insan için bir sarnnm:ı sistemi olabileceği gibi. daha çok cluyuşsaL cbinişscl ve bilişsel içeriğe sahip olan alanlara göre ele farklılıklar gö-c.1-:rcbilir. Aynı şekilde toplumun da insan. aile. grup ve giderek ulw , ı/rnalarındaki öıcllikkrine göre ayırt edilebilmesi olanaklıdırÖğe Ekim geçidi 8 : 28 Ekim - 6 Kasım 2009 Sivas(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2009) Erbil, GülsünGeçmişe tanıklık ede� çok sayıda tarihi eserin yanı sıra, doğal güzellikleri ile de bir turizm potansiyeline sahip olan Sivas; edE:ıbiyat, sanat ve kültür alanında yetiştirdiği sanatçı ve bu alanlarda iz bırakan eserleri ile bir kültür ve sanat şehri olmuştur. Mustafa Kemal Atftürk; "Bir millet sanattan ve sanatkôrdan mahrumsa tam bir hayata malik olamaz. Böyle bir millet bir ayağı topal, bir kolu çolak, sakat ve alil bir kimse gibidir. Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlanhdan biri kopmuş olur" sözleri ile sanata ve sanatçıya verdiği önemi dile getirmiştir. Cumhuriyet /oltası nedeniyle "EKİM GEÇİDİ 8" Sivas Sergisi'ni 28 Ekim - 06 Kasım 2009 tarihleri arasında, 11 ô sanatçının katılımı ile üniversitemizde gerçekleştireceğiz. Coğrafi sınırların çoktan aşılarak küreselleşmenin büyük bir hız kazandığı günümüide, ilimizin ve üniver sitemizin daha geniş kitlelere tanıtılması ve evrensel değerler taşıyan sanat eserlerinin, tüm sanatseverl erin izlemine sunulması bakımından serginin hazırlanılması konusunda büyük bir heyecanla çalışan tüm sanatçılarımızı ve emeği geçen herkesi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.Öğe Zara yöresi müziğinin etnografisi(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2009) Bulut, Mustafa Hilmi1920’li yılların başlarında başlatılan “yenileşme ve batılılaşma” hareketi, ulusal öz yapıyı koruyarak uluslararası çağdaş Türk müziğini oluşturmayı amaç edinmiştir. Başlatılan bu hareket, var olan geleneksel müzik türlerimizi kullanarak bu amaca ulaşmak için çaba göstermiş, bunu yaparken de özellikle halk müziği ezgilerinden yararlanmıştır. 1920’lerde kullanılmaya başlanmış olan bu yöntem günümüzde de güncelliğini yitirmemiş olup bestecilerimiz, özgün eserlerin yanısıra halk müziği kaynaklı uluslararası çağdaş Türk müziği eserleri yazmaktan vaz geçememişlerdir. Ülkemizde kullanılmış olan bu yöntem benzer şekillerde başka uluslarca da kullanılmıştır. Bununla ilgili olarak Finkelstein (2000)’ın Müzik Neyi Anlatır adlı kitabındaki bilgilere dayanılarak, başta İngiltere olmak üzere uluslararası sanat müziğinin gelişmesinde folk (halk) müziğinin sağlamış olduğu katkıyı Fransa, İtalya, Almanya, Rusya ve Bohemya yoğun bir şekilde hissetmiş olan ülkeler olarak, nitelenebilirler. Bu ülkelerde olduğu gibi, yurdumuzda da çok sesli uluslararası çağdaş müziğimizin ortaya çıkmasında birinci derecede rol oynamış olan geleneksel halk müziğimizin korunup yaşatılması hiç kuşkusuz son derece önemlidir. Yurdumuzun sadece bir bölgesindeki bir ilin bir ilçesi üzerinde odaklanılarak yazılan bu araştırma kitabı bir alan araştırması soucunda ortaya çıkarılmıştır. Zara ilçesi merkezi ve ilçeye bağlı köyler taranarak, yöresel müzikler kaset çalara kaydedilmiştir. TRT repertuarında yer alan, Zara ve yöresi ezgileriyle karşılaştırılan bu kayıtlardan, orijinal bulunanlar saptanmıştır. Orijinalliği kesin olarak saptananlar nota yazımına aktarılmış, Zara’ ya bağlı köylerde yaşamakta olan âşıklar sayısal olarak tesbit edilmiştir. Ayrıca Zara merkez ve köylerindeki müzikseverlerin sayısal olarak tespit edildiği çalışmada, tüm bu müzikseverler amatör, profesyonel, sanatçı, eğitimci, saz şairi, kalem şairi ve hak şairi gibi nitelendirmelerle de betimlenmeye çalışılmıştır. Türk Halk Müziğinin kuşaktan kuşağa aktarılmasında öncülük eden halk ozanlarının geleneksel özelliklerinin korunmasına katkı sağlayacağı düşünülen bu kitapta, Türk Halk müziğinin gerçek yaratıcısı ve uygulayıcısı olan ve yaşamını köyde sürdüren köy insanının, belleğinde saklayabildiği orijinal olan türküleri ortaya çıkararak, bunların Türk Halk müziği repertuarına kazandırılması da amaçlanmaktadır.Öğe Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı = International Music and Fine Arts Education Symposium Abstract Book : 12-13-14 Haziran/June 2021(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2021) ÖZALTUNOĞLU, ÖzlemÖncelikle, “Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu” adıyla gerçekleştirilen etkinliğimize katılan davetli konuşmacılarımıza ve bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür etmek istiyorum. Bu sempozyum kitapçığında yer alan bildiriler, güzel sanatlar temel alanlarının tamamını kapsamaktadır. Bu sempozyum, öğrenci/akademisyen etkileşimini farklı bir platforma taşımış, güzel sanatlar alanının çok boyutlu irdelenmesini sağlamış ve bu sayede Sivas’ta sanatın uzman kişiler tarafından tartışıldığı bir atmosfer yaratmıştır. Yaklaşık 10 farklı ülkeden davetli konuşmacıların katıldığı sempozyumda sunulan bildiriler konu bakımından büyük bir zenginliğe sahiptir. Türkçe ve İngilizce dillerinde bildirilerin sunulduğu sempozyuma Amerika, İngiltere, Brezilya, Ukrayna, Japonya, Bulgaristan, Polonya, Avustralya ve Azerbaycan’dan katılan toplam 15 davetli konuşmacıya ek olarak türkiye’den de 7 davetli konuşmacı katılmıştır. Davetli konuşmacıların yer aldığı oturumlardaki toplam 22 bildirileri ingilizce sunulmuş ve tartışılmıştır. Davetli konuşmacıların dışında kalan oturumlarda ise öğretim elemanları, öğretmenler, doktora, yüksek lisans ve lisans öğrencilerinin bildirileri sunulmuştur. Kitapta yer alan bildirilerin, Güzel Sanatlar Temel alanlarının tamamına önemli bilimsel katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Tam Metin Kitabı = International Music and Fine Arts Education Symposium Full Paper Book : 12-13-14 Haziran/June 2021(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2021) ÖZALTUNOĞLU, ÖzlemÖncelikle, “Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu” adıyla gerçekleştirilen etkinliğimize katılan davetli konuşmacılarımıza ve bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür etmek istiyorum. Bu sempozyum kitapçığında yer alan bildiriler, güzel sanatlar temel alanlarının tamamını kapsamaktadır. Bu sempozyum, öğrenci/akademisyen etkileşimini farklı bir platforma taşımış, güzel sanatlar alanının çok boyutlu irdelenmesini sağlamış ve bu sayede Sivas’ta sanatın uzman kişiler tarafından tartışıldığı bir atmosfer yaratmıştır. Yaklaşık 10 farklı ülkeden davetli konuşmacıların katıldığı sempozyumda sunulan bildiriler konu bakımından büyük bir zenginliğe sahiptir. Türkçe ve İngilizce dillerinde bildirilerin sunulduğu sempozyuma Amerika, İngiltere, Brezilya, Ukrayna, Japonya, Bulgaristan, Polonya, Avustralya ve Azerbaycan’dan katılan toplam 15 davetli konuşmacıya ek olarak türkiye’den de 7 davetli konuşmacı katılmıştır. Davetli konuşmacıların yer aldığı oturumlardaki toplam 22 bildirileri ingilizce sunulmuş ve tartışılmıştır. Davetli konuşmacıların dışında kalan oturumlarda ise öğretim elemanları, öğretmenler, doktora, yüksek lisans ve lisans öğrencilerinin bildirileri sunulmuştur. Kitapta yer alan bildirilerin, Güzel Sanatlar Temel alanlarının tamamına önemli bilimsel katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Hasan Tahsin’ in Gül-Zâr-ı mûsıkî adlı eserinde usûller ve makamlar(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2007) Başara, ErolŞarkılar, Türk_Türkiye_Metinler MakamÖğe III. ULUSLARARASI GÜZEL SANATLAR BİLİMSEL ARAŞTIRMA GÜNLERİ Bildiri Kitabı (08-10 Nisan 2016)(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Yılmaz, Duygu UlusoyÖncelikle, “III. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri” adıyla gerçekleştirilen etkinliğimize katılan ve bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür etmek istiyorum. Bu sempozyum kitabında yer alan bildiriler, güzel sanatlar temel alanının müzik, resim, heykel ve grafik dallarında görev yapan akademisyenler tarafından sunulmuş bildirilerdir. Bilimsel araştırma günlerimiz, öğrenci/akademisyen etkileşimini farklı bir platforma taşımış, güzel sanatlar alanının çok boyutlu irdelenmesini sağlamış ve bu sayede Sivas’ta sanatın uzman kişiler tarafından tartışıldığı bir atmosfer yaratmıştır. Kitapta yer alan bildirilerin, öncelikle Güzel Sanatlar Fakültesi Bölümlerine ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Ana Bilim Dallarına önemli bilimsel katkı sağlayacağını, bununla da kalmayıp ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sanat etkinlikleri ve sanat araştırma yazıları içinde yer alarak atıflar alacağını düşünmekteyim. Cumhuriyet Üniversitesi yayınları arasında yer alacak olan bu sempozyum kitabının tüm bilim dünyasına yararlı olması dileğiyle birlikte, başta onursal başkanımız Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Faruk KOCACIK olmak üzere, Danışma Kurulu üyelerimiz Prof. Dr. Ali ERKUL’a, Prof. Dr. Ertan BUYRUK’a, Prof. Dr. Metin BOZKUŞ’a, Prof. Dr. Sami HİZMETLİ’ye, etkinliğimize bildirileriyle katılan davetli katılımcılarımıza ve gerçekleştirdiği konserle etkinliğimizi onurlandıran Prof. Dr. Saide BEHBUDOVA’ya, GUSBAG III editörlüğünü üstlenen Yrd. Doç. Dr. Duygu ULUSOY YILMAZ’a, bilim kurulu üyelerimize, düzenleme kurulu üyelerimize, sempozyuma katılan ve bildiri sunan değerli akademisyenlere, bildirileriyle katılan çok sevgili lisans ve lisanüstü öğrencilerimize teşekkür ediyorum. Saygılarımla. Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT CÜ GSF DEKANÖğe Uluslararası Müzik ve Güzel sanatlar eğitimi sempozyum bildirileri (IV. : 2024 : Sivas)(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024)Dear Readers Sivas Cumhuriyet University Faculty of Education Fine Arts Education Department participated in the „International Symposium on Music and Fine Arts Education‟ this year with 16 papers by 20 music researchers from eight different countries. All abstracts were published in the abstract booklet and all full texts were published in this book. I would like to express my endless thanks to all participants whose full texts and abstracts were published. Topics such as music psychology, music philosophy, classical Western music, classical Türk music, prosody, violin teaching methods, artificial intelligence, music education in Finland, Ageism and consideration for music education, music teachers as classroom leaders, contemporary Türk composers, popular music, stage fright, The Concept of Kitsch, wisdom pedagogy and composition were evaluated and discussed ...Öğe V. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2024) Özdemir, SelinIV. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri IV. International Music and Fine Arts Education Symposium Abstract BookÖğe 24 Kasım Öğretmenler Günü-2023-Karma Sergi(2023) Mollaoğlu, SongülH.15.1.24 Kasım Öğretmenler Günü-2023- Bir eserle katılımÖğe Third International Music and Fine Arts Education Symposium Invited Online Exhibition(2023) Mollaoğlu, SongülThird International Music and Fine Arts Education Symposium Invited Online ExhibitionÖğe 5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS SESSION-2 HALL-1 MODERATOR(5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, 2023)ISARC 5. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS 18-19 MARCH 2023 ERZURUM/TURKEY CONGRESS PROGRAM Join Zoom Meeting: Meeting ID: 851 1742 4332 Passcode: 066583 Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/85117424332?pwd=dFZ5NFJzWXBmTkF6RGljQUM4MDA4dz09 PARTICIPATING COUNTRIES Albania/Algeria/Canada/Georgia/Germany/Hungary/India/Kazakhstan/ Malaysıa/Morocco/Nigeria/North Macedonia/Pakistan/ Romania/Serbia/Ukraine/Vietnam NUMBER OF INTERNATIONAL PARTICIPANTS: 131 NUMBER OF TURKEY PARTICIPANTS: 125 TOTAL NUMBER: 256Öğe ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI(Academy Global Publishing, 15.03.2023) Arslan, AyselBaşarılı bir öğrenme için öğrencilerin motive olmaları ve eğitim sürecine etkin olarak katılmaları gerekmektedir. Öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarının sağlanması için öncelikle başarılı olacaklarına inanmaları önem arz etmektedir. Öğrendiklerinin yaşamlarının içinde gerekli olduğuna inanmaları onların beklentilerini karşılanmasıyla alakalıdır. Bu beklentilerin de değer taşımaları motivasyonlarının üst düzeyde olmalarına yardımcı olmaktadır. Başarı motivasyonu beklenti ve değer teorileriyle doğrudan bağlantılıdır. Her kademedeki öğrencinin başarı motivasyonunun yüksek olması öğrenme başarıları ile pozitif ilişkilidir. Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin başarı motivasyonlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama modelleri içinde yer alan betimsel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2022-2023 akademik yılı güz döneminde Sivas il merkezinde yer alan liselerde öğrenimlerini sürdüren 588 kadın, 553 erkek olmak üzere toplamda 1143 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Eccles, Wigfield, Harold ve Blumenfeld (1993), Wigfield ve Eccles’in (2000) beklenti-değer teorisi kapsamında açıkladıkları başarı motivasyonunu temel alarak Sarıtepeci’nin (2018) lise düzeyinde uyarladığı “Başarı Motivasyonu Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 10 madde ve iki alt boyuttan oluşan ölçeğin iç tutarlığı .83 bu çalışmada ise .89 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, Kolmogorov-Smirnov normallik testi, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (Oneway ANOVA) ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda öğrencilerin puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve gelir düzeyine değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<.05), anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre ise göstermediği (p>.05) saptanmıştır.