Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Yalçın
dc.contributor.authorDikmen, Ali Can
dc.date.accessioned2022-04-28T09:00:03Z
dc.date.available2022-04-28T09:00:03Z
dc.date.issued2016tr
dc.date.submitted2016-12-14
dc.identifier.otherxxviii, 152 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12519
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada Sivas’ta faaliyet gösteren KPSS eğitimi veren özel eğitim kurumlarında ders alan 319 kişilik bir örneklem grubu içerisindeki öğrencilerden seçilmiş ve bu öğrencilere 25 sorudan oluşan bir anket uygulanarak eğitim kurumları hakkında öğrencilerin memnuniyet durumları hakkında bilgiler alınmıştır. Bu çalışma Giriş; Memnuniyet, Ölçme ve Ölçek Kavramları; Ordinal İlişki Katsayıları; Araştırma Yöntemi; İstatistiksel Analiz, Bulgular ve Yorumlar; Sonuç ve Kaynakça olmak üzere 6 kısımdan oluşmaktadır. Memnuniyet, Ölçme ve Ölçek Kavramları başlıklı bölümde bu konularla ile ilgili genel bilgilere yer verilmiştir. Ordinal Ölçekli İlişki Katsayıları başlıklı bölümde ise Somers’d, Kendall’s tau-b, Kendall’s tau-c ve Gamma katsayıları ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ana bölümü olan Araştırma Yöntemi; İstatistiksel Analiz, Bulgular ve Yorumlar bölümünde Sivas ilinde KPSS eğitimi veren özel eğitim kurumlarındaki öğrencilerin memnuniyetlerinin sağlanıp sağlanmadığı konusu ele alınmış, analize ait bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir. 319 öğrenciye uygulanan anketin verilerinin değerlendirilmesinde ordinal ilişki katsayıları kullanılmıştır. Analizler Somers’d, Kendall’s tau-b, Kendall’s tau-c ve Gamma katsayıları ile yorumlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada öğrencilerin kişisel değerlendirmelerinden hareketle Sivas ilinde KPSS eğitimi veren kurumların öğrencilerin memnuniyetini sağlayıp sağlamadığı noktasında bazı genel yargılara ulaşmak mümkün olmuştur. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin kurs ücretlendirmelerinden memnuniyetlerinde, ders saat sürelerinin yeterliliğinde, verilen kaynak sayısının xxvi yeterliliğinde, uzaktan eğitim sistemine erişimde ve KPSS kurumlarının belirli aralıklarla yatılı kamplar düzenleyip, KPSS ile ilgili öğrencileri bilgilendirmek için toplantı ve konferanslar düzenlenmesi konularında farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr
dc.description.abstractIn this study, a sample group of 319 students enrolled in a private institution for KPSS preparation in Sivas was selected and they have been requested to answer a questionnaire consisting of 25 questions to measure the satisfactions of the students on these educational enterprises. This study is comprised of six parts, which are Introduction; Satisfaction, Quantification and Measurement Concepts; Ordinal Correlation Coefficients; Research Methods; Statistical Analysis, Results and Remarks; and Conclusion and Bibliography. In the Satisfaction, Quantification and Measurement Concepts section a general overview on these matters has been provided. In the Ordinal Correlation Coefficients section a general overview on Somers’d, Kendall’s tau-b, Kendall’s tau-c and Gamma coefficients has been provided. In the main sections of the study, which are Research Methods and Statistical Analysis, Results and Remarks, an assessment on the satisfaction of the students enrolled in preparatory private educational institutions for KPSS has been undertaken and results as well as remarks on the analysis have been provided. When evaluating the data from the questionnaire answered by 319 students ordinal correlation coefficients have been used. The analysis has been interpreted by Somers’d, Kendall’s tau-b, Kendall’s tau-c and Gamma coefficients. As a result of this study, drawing general conclusions on whether preparatory private institutions for KPSS in Sivas satisfies the students or not, based on their personal assessment, has become possible. According to the obtained data, it is concluded that there are differences among students in issues that include pricing of the provided training, sufficiency of xxviii the class length, adequateness of the number of resources provided, access to distant education system as well as the need for KPSS institutions to have boarding study camps organized periodically or to hold meetings and conferences to inform the students about KPSS.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectKPSStr
dc.subjectÖzel Eğitim Kurumlarıtr
dc.subjectOrdinal İlişki Katsayılarıtr
dc.subjectÖğrenci Memnuniyetitr
dc.titleOrdinal Ölçekli İlişki Katsayıları İle KPSS Eğitimi Veren Özel Eğitim Kurumlarındaki Öğrencilerin Memnuniyetinin Araştırılması-Sivas İli Örneğitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record