Browsing Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi by Issue Date
Now showing items 21-40 of 42
-
Learned violence: Bandura's social learning theory in Edward Bond's The Children
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 2023)This study focuses on Bandura's social learning theory by examining the theme of learned violence in Edward Bond's The Children. Albert Bandura, a significant Canadian-born American psychologist, studied behaviourist ... -
Sağlık Turizminde Kent Rekabetçiliğinin Öncüllerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
(2023)Son yıllarda Türkiye’de sağlık turizmi pazarı hızlı bir şekilde büyüyerek olgunluk seviyesine ulaşmıştır. Bu durum işletmeler arasında rekabetin yaşanmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla Türkiye’de sağlık turizmi yetki ... -
Termal Turizme Yönelik Deneyimleme Kalitesinin Müşteri Güveni ve Tavsiye Etme Niyetine Etkisinin İncelenmesi
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 2023)Tarihi çok eski zamanlarda kaplıca ziyaretlerine kadar dayanan termal turizm, sağlığı geliştirme amacıyla yapılan bir turizm çeşididir. Termal turizm kapsamında doğal kaynaklardan elde edilen, rahatlatıcı ve dinlendirici ... -
ChatGPT’nin Turizm Sektöründe Kullanımına Genel Bir Bakış.
(2023)Yapay zekâ teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, son yıllarda turizm dâhil birçok sektörde önemli değişikliklere yol açmıştır. ChatGPT gibi yapay zekâ tabanlı sohbet robotları, gelişmiş algoritmalarla çevrimiçi kaynaklardan ... -
Sürdürülebilir Turizm Destinasyon İmajı Oluşumunda Sosyal Medya Etkileyicilerinin Rolü
(2023)İnsanların son yıllarda sosyal medyayı günlük hayatta çok fazla kullanmasıyla birlikte tüketici davranışlarında değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişiklikler, müşterilerin alışveriş yapma ve ne satın alacakları ... -
Explicit Intertextual Connections in Driscoll’s Her Perfect Family: A Reader-Centric Analysis
(Çankaya Üniversitesi, 2023)This study examines explicit intertextuality and its impact on the reader in Teresa Driscoll’s crime novel, Her Perfect Family, published in late 2021. Julia Kristeva’s theory of intertextuality stands as a significant ... -
Genel İşletme
(2023)Paydaş anlayışı kapsamında işletmeler hem ekonomik yapının hem de toplumu oluşturan pek çok unsurun en önemli aktörlerindendir. Bu kapsamda toplumdan, ülkelerden ve devletlerden işletmeyi ayrı düşünmek ve onu kendi ... -
Türkiye’de Medikal Turizm Potansiyeline Yönelik Algının Davranışsal Niyete Etkisinin İncelenmesi
(2023)Medikal turizm sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla, bireylerin ulusal ve uluslararası seyahatlerini kapsamaktadır. Bu turizm çeşidi tüm dünyada artan bir ivmeyle gerek ülkelerin gerekse bireylerin ilgisini ... -
Turizm İşletmelerindeki Yeşil Bilişim Uygulamalarının Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Kapsamında Değerlendirilmesi
(2023)Turizm sektörünün kaynak yoğun bir yapıya sahip olmasından dolayı doğal, sosyal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir kullanımı, sektörel devamlılığın sağlanabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Diğer yandan ... -
Üçüncü Yaş Turizme Yönelik Algının Memnuniyet Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2023)Son yıllarda dünya genelinde 65 yaş ve üzeri kişilerin genel nüfus içerisindeki oranı hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu yaş grubunun özellikle sezon dışı zamanlarda seyahat etmesi, turizmin tüm yıla yayılmasına ve ... -
İstiklâl Marşını İngilizce'ye çevirirken dikkat edilmesi gereken unsurlar
(2023)Bu çalışmada, İstiklal Marşı'nın İngilizceye edebi ve kurallı bir şekilde nasıl çevrilmesi gerektiği anlatılmıştır. Ayrıca, örnek olarak İstiklal Marşı'nın ilk iki kıtası, edebi çeviri kurallarına uygun bir şekilde ... -
Sağlık İnancının Sağlıkta Giyilebilir Teknolojileri Benimseme Niyeti Üzerine Etkisi
(2023)Giyilebilir teknolojiler, kullanıcıların vücuduna takılabilen aksesuarlara dahil edilen bir elektronik teknolojidir. Teknolojik özellikleri sağlık özellikleriyle birleştiren sağlık hizmetleri giyilebilir teknoloji ... -
Virtual Recreation Applications Analyzing Digital Tourism from the Perspective of Smart Cities
(2023)The rapid development of technology in recent years has enabled the widespread use of virtual reality and augmented reality concepts in the tourism sector. These technological innovations are leading to a significant ... -
Sağlık İnancı İle Sağlıkta Giyilebilir Teknolojileri Benimseme Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2023)Giyilebilir teknolojiler, kullanıcıların vücuduna takılabilen aksesuarlara dahil edilen elektronik teknolojilerdir. Teknolojik özellikleri sağlık özellikleriyle birleştiren sağlık hizmetleri giyilebilir teknoloji ... -
Turistlerin Gıda İsrafı ve Gıda Kaybı Davranışına İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
(2023)Bu çalışma turizmde turistlerin gıda israfı ve kaybına ilişkin çalışmaların incelenmesini amaçlamıştır. Ayrıca karar vericilerin ve diğer paydaşların, gıda israfını ve kayıplarını azaltmaya yönelik mevcut uygulamalara ... -
Examining the Effects of E-Service Quality and Brand Image on E-Trust, E-Satisfaction, and E-Loyalty for Online Travel Agencies
(2023)Nowadays, e-commerce is ubiquitous across various industries, encompassing the marketing of numerous products and services, including tourism services. Global travel agencies have embraced the provision of personalized ... -
Kahramanmaraş Merkezli Depremzede Kimsesiz Çocuk ve Gençler İçin Psiko-Sosyal Çözüm Önerileri
(2023)Kitap bölümünde format gereği özet bulunmamaktadır. -
Aşırı Turizme Karşı Akıllı Turizm: Sosyal Paylaşım Sitelerinin Sürdürülebilir ve Sorumlu Turist Davranışlarını Geliştirmelerine Katkısı
(2023)Destinasyonlar, küresel turizm evriminde önemli bir sorun olan ve aşırı turizm olarak adlandırılan baskılara neden olan bir turist istilası ile karşı karşıyadır. Turistlerin ziyaret edilen destinasyonlara yoğun bir ... -
Muslim-Friendly Tourism Data Challenges: Available Resources and Deficiencies
(2023)The purpose of this research is to introduce national and international data sources related to Muslim-friendly tourism and review past studies. By doing so, this research aims to highlight the importance of addressing ... -
Pazarlama
(Detay Yayıncılık, 2023)Günümüzde pazarlama, hayatın her aşamasında karşımıza çıkan bir kavramdır. Her ne kadar pazarlamaya ilişkin çok sayıda eleştiri olsa da pazarlama modern yaşamın şekillenmesinde rol oynamaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketici ...