Show simple item record

dc.contributor.authorTAMER GENCER, ZEKİYE
dc.date.accessioned2022-05-13T06:43:36Z
dc.date.available2022-05-13T06:43:36Z
dc.date.issuedMAYIS 2021tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12951
dc.description.abstractİş dünyasının önemli bir buluşma aracı olan fuarlar, çok uzun yıllardır hem ulusal hem de uluslararası düzeyde organize edilmektedir. Bütünleşik pazarlama iletişiminde tutundurma unsurlarının vazgeçilmez bir tamamlayıcısı olan fuarların hedef kitlesi, iş dünyasındaki diğer aktörlerdir. Reklam, halkla ilişkiler ve diğer tutundurma unsurlarından farklı olarak nihai tüketiciyi değil, daha spesifik kitleleri hedef alan bir tanıtım faaliyetidir. Gıdadan tarıma, turizme, kozmetiğe, giyime kadar her sektörde ve her alanda yer alan işletmecilerin, ürettikleri ürün ya da sundukları hizmetleri tanıtmak, endüstriyel anlamda anlaşmalar yapmak, yeni iş bağlantıları kurmak gibi birçok farklı amaca hizmet eden fuarlar, hep mekânsal ortamlarda ve görkemli organizasyonlar ile yapılmaktaydı. Ancak yaşanan Covid-19 pandemisinin ardından sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe gibi bir takım önlemlerle birlikte kalabalık, kapalı mekânlarda toplantıların, bir araya gelmenin yasaklanması fuarcılık açısından da olumsuz bir duruma yol açmıştır. Yaşanan pandemi kriziyle birlikte eski popülerliğini yitiren ve tamamen yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalan fuar organizasyonları, bu durumu fırsata çevirerek “sanal fuar” uygulamalarını hayata geçirmiştir. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği de dâhil dünyanın birçok ülkesinde yapılan sanal fuarların incelenmesini amaçlayan bu çalışma, fuarların nicel olarak tespitine dayanmaktadır. Bunun yanı sıra TOBB tarafından organize edilen fuarın da içerik incelemesi yapılarak, fuarların iş dünyasında inşa ettiği yeni normal anlatılmıştır. Ayrıca krizin fırsata çevrilmesinin önemli bir örneği olan sanal fuar uygulamalarının marka değerine katkısı da bu çalışmada ifade edilmektedir.tr
dc.publisher8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumutr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectkültürtr
dc.subjectyeniden üretimtr
dc.subjecttüketim toplumutr
dc.subjectsosyal medyatr
dc.titlePANDEMİ KRİZİNİ FISRATA ÇEVİREN SANAL FUARLAR ÜZERİNE BİR İNCELEMEtr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journal8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumutr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.contributor.authorID0000-0001-6065-7395tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record