Show simple item record

dc.contributor.authorDenizli Öztürk, Banu
dc.date.accessioned2024-05-28T11:53:08Z
dc.date.available2024-05-28T11:53:08Z
dc.date.issued24.09.2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15183
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte artan uluslararası rekabet, ekonomiyi ve ticari ilişkileri etkilemekle kalmayıp, iş ilişkilerini de standartlarından uzaklaşan bir yapıya büründürmüştür. Esnekleşmenin her alanda etkisini göstermesiyle birlikte, işçinin bir işverenin işyerinde ona bağımlı olarak tam ve belirsiz süreli iş sözleşmesiyle çalıştığı klasik istihdam tipi yerini standart dışı modellere bırakmıştır. Asıl işveren alt işveren ilişkisi, geçici iş ilişkisi, kısmi süreli çalışma, çağrı üzerine çalışma ve uzaktan çalışma şeklinde örneklendirebileceğimiz esnek çalışma ilişkileri hem işverenler hem de işçiler için cazip olmaya başlamıştır. Anılan iş ilişkilerinde işin yapılış şekli, çalışma süresi, işyeri gibi unsurların taraflarca daha esnek belirlenmesi gündeme geldiğinden sözleşmenin iki tarafının da ihtiyaçlarının karşılanması imkan dahilindedir. Ülkemizde 4857 sayılı İş Kanunu’nun 2003 yılında yürürlüğe girmesiyle iş ilişkilerindeki katı kurallar esnetilerek atipik istihdam türlerine mevzuatımızda yer verilmiştir. Esas konumuz olan tele çalışma ise 4857 İş Kanunu’na 2016 yılında 6715 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikle dahil edilmiştir. Kanunun 14. maddesinde işçinin işveren tarafından oluşturulan iş organizasyonu kapsamında iş görme borcunu evinde ya da teknolojik iletişim araçları ile işyeri dışında yerine getirmesine dayanan iş ilişkisi uzaktan çalışma olarak tanımlanmaktadır. Uzaktan çalışma ise Kanunda yapılan bu tanım çerçevesinde evde çalışma ve tele çalışma olarak iki şekilde düzenlenmektedir. Tele çalışmada işçi teknolojik ilerişim araçları vasıtası ile işini gördüğünden işçinin işvereni olan bağımlılık ilişkisi klasik bağımlılık ilişkisinden farklılık göstermektedir. İşçinin işvereni ve işyeri ile olan bağlantısı çevrimiçi yollarla sağlandığından tarafların iş sözleşmesinden kaynaklanan hak ve yükümlülüklerinin bu ilişkisinin yapısına uygun olarak gözden geçirilmesi gerektiği açıktır. Çalışmamızda tele çalışma ilişkisinde işverenin eşit davranma borcunun bu ilişkinin kendine has özellikleri dikkate alınmak suretiyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır.tr
dc.language.isoturtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectİş ve Sosyal Güvenlik Hukukutr
dc.subjectTele çalışmatr
dc.subjectÇalışma ilişkilerinde esnekliktr
dc.subjectİşverenin eşit davranma borcutr
dc.titleTele Çalışma Bakımından İşverenin Eşit Davranma Borcutr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journalEge 9th International Conference on Social Sciencestr
dc.contributor.departmentHukuk Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0003-4429-4605tr
dc.identifier.endpage1281tr
dc.identifier.startpage1271tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record