dc.contributor.author | Mollaoğlu, Songül | |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T05:21:35Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T05:21:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/15302 | |
dc.description.abstract | Çin sanatı köklü geçmişi ve sahip olduğu tarihsel arka planıyla Uzakdoğu
coğrafyasının sanat temelini inşa ederken, evrensel sanatın gücünü de
elinde tutmaktadır. Çin görsel sanatları süreç içerisinde hızla değişen farklı
hanedanlıklar, politik ve toplumsal değişkenlerle her dönemde kendi
kültürel yapısı içinde bağlamsal değişiklikler ve farklılıklar göstermiştir.
Sanat; geçmişten bugüne Çin’deki mevcut yönetimlerin yaşam biçimleriyle
farklı boyutlar kazanmış ve modern döneme kadar birçok aşamadan
geçmiştir. Çin sanat tarihinin iki önemli disiplininden biri Çin mimarisi iken,
diğeri Çin görsel sanatlarıdır. Bu makalede Çin görsel sanatları tarihinin
köken ve bağlam ilişkileri incelenmekte, hanedanlıklar ve kullanılan
teknikler kapsamlı şekilde değerlendirilmektedir. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.title | ÇİN GÖRSEL SANATLARI | tr |
dc.type | animation | tr |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | tr |