Show simple item record

dc.contributor.authorMollaoğlu, Songül
dc.date.accessioned2024-05-31T05:21:52Z
dc.date.available2024-05-31T05:21:52Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15303
dc.description.abstractGörsel kültür multisipliner bir çalışma geleneğini barındırmaktadır. Görsellerle ve temsillerle kültürün, görsel öğelerine referans olmaktadır. Çağın gereksinimlerine rasyonel bir bakış açısıyla cevap sağlamak üzere görsel sanatlar eğitimi aracılığıyla optimum bir yarar elde ederek eylemler planlanmaktadır. Dolayısıyla baş döndüren teknoloji veya dijital çağın hızına uyum sağlayabilecek bireylerin yetiştirilmesi, çağın donanımına diğer bir deyişle 21. yüzyıl birey becerileri kazanımlarına sahip olmalarına olan gereklilik ortadadır. Bu noktada birey ve toplumsal entegrasyon ve uyum daha da önem kazanmaktadır. Dolayısıyla sanat eğitime olan ihtiyaç her zamankinden daha fazla gereksinim duyulan bir durum halini almıştır. Bireylerin toplumla olan sağlıklı ve güvene dayalı bir iletişim kurabilmesi beklentisiyle eğitim her zamankinden daha büyük önem taşımaktadır. Başka bir ifadeyle sanat eğitiminin gelişmesi ve görsellerle çevrelenmiş yaşam alanlarının en etkili ve en doğru bir şekilde anlaşılabilmesi yolunda genelde eğitim özelde ise sanat eğitimine verilen önemin, önceliğin ve ortaya çıkan ihtiyacın karşılanabileceği eğitim kurumlarının artırılması, eğitim kadrolarının güçlendirilmesi ve alanı anlayıp yorumlayabilecek öğrencilerin yetiştirilmesi esastır.tr
dc.language.isoturtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleGorsel sanatlarda gorsel kulturtr
dc.typepresentationtr
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryDiğertr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record