Show simple item record

dc.contributor.authorBalkaya, Fidan; Kocataş, Semra
dc.date.accessioned2024-05-31T05:24:46Z
dc.date.available2024-05-31T05:24:46Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15312
dc.description-tr
dc.description.abstractBu araştırma, değişim aşamalarına dayalı motivasyonel görüşmelerin hemşirelik öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel tipte olan araştırmanın evrenini, Türkiye’deki bir devlet üniversitesine 2021-2022 eğitim-öğretim yılında kayıtlı tüm hemşirelik bölümü lisans öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleminde ise oyun bağımlısı olduğu tespit edilen öğrenciler arasından güç analizi sonuçlarına göre randomize olarak seçilen 62 öğrenci (30 müdahale, 32 kontrol) yer almıştır. Araştırmanın verileri 16 Mart -3 Haziran tarihleri arasında, Kişisel Bilgi ve Değişim Aşamaları Anket Formu, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler, ki-kare analizi, varyans analizi, bağımlı gruplarda t testi, bağımsız gruplarda t testi analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir Motivasyonel görüşme öncesinde kontrol (19.87±2.98) ve müdahale (18.90±3.56) grubundaki öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05), motivasyonel görüşme yapılan müdahale grubundaki öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı ölçeği toplam puan ortalamalarının son testte azaldığı, kontrol (19.93±2.63) ve müdahale (17.96±2.83) grubundaki öğrencilerin son testte dijital oyun bağımlılığı düzeyleri açısından aralarında anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) saptanmıştır. Motivasyonel görüşme sonrasında öğrencilerin dijital oyun oynama sıklıklarını azaltma durumları değişim aşamalarına göre değerlendirildiğinde müdahale grubundaki öğrencilerin olumlu yönde, kontrol grubundaki öğrencilerin ise olumsuz yönde değişim gösterdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, motivasyonel görüşmelerin hem dijital oyun bağımlılığını azaltmada hem de değişim aşamalarına göre dijital oyun oynama sıklığını olumlu yönde değiştirmede etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Dijital oyun bağımlılığı hakkında üniversite öğrencilerine ve genç nesillere yönelik bilinç geliştirme ve farkındalık oluşturma çalışmaları yapılmalı, dijital oyun bağımlılığı konusu tüm eğitim kademelerindeki müfredat programlarına dahil edilmelidir.tr
dc.description.sponsorship-tr
dc.language.isoturtr
dc.publisher3. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresitr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectDeğişim Aşamaları, Motivasyonel Görüşme, Hemşirelik Öğrencisi, Dijital Oyun Bağımlılığı. 3. INTERNATIONAL ANTALYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATIVE STUDIES CONGRESS Februarytr
dc.titleThe Effect of Motivational Interviews Based on The Stages of Change on The Digital Game Addiction Levels of Nursing Studentstr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journal3. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresitr
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0001-7566-0060tr
dc.identifier.endpage936tr
dc.identifier.startpage935tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record