ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI
Date
25.05.2023Metadata
Show full item recordCitation
Gencer, T., Arslan, A., & Kaya, M. (2023). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumları. 1. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Kongresi, 5-7 Mayıs, 2023, Bükreş. (Tam Metin)Abstract
Matematik insanoğlunun dünyayı anlaması, anlamlandırması, onun ilkelerini keşfederek kendi
hayatını kullanmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir. Matematiği insanoğlu var olduğu
günden bugüne bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde hayatında kullanmaktadır. Matematik eğitimi
ise farkında olunarak ve daha üst düzeyde bir matematiğin hayatın içine alınmasını
sağlamaktadır. Matematik eğitiminin önemi ve gerekçeleri herkes tarafından kabul edilmekle
birlikte istenilen düzeyde gerçekleştirildiğini söylemek oldukça zordur. Bunun birçok sebebi
bulunmakla birlikte başlıcaları; matematiğin öğrenilmesinin zor olması, öğrencilerin derse karşı
önyargıları, derste kullanılan yöntem ve tekniklerin uygun olmaması, öğretim programlarındaki
yetersizlikler, öğretmenlerden kaynaklanan hatalardır. Öğrenciler farklı nedenlerden kaynaklı
olarak derse karşı olumlu ya da olumsuz tutum sergilemektedir. Bu çalışmada ortaokul
öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden 208 (96 kız-
112 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Baykul (1990) tarafından
geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 30 maddeden oluşan ölçek
tek faktörlü bir yapıdadır. Ölçek geliştirme çalışmasında güvenirlik .96 bu çalışmada ise .91
olarak hesaplanmıştır. Araştırma verileri SPSS paket programında normallik varsayımı
karşılandığı için parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında
öğrencilerin matematik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba düzeyi değişkenlerine
göre anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir (p<.05).