Show simple item record

dc.contributor.authorGencer, Tamer
dc.contributor.authorArslan, Aysel
dc.contributor.authorKaya, Merve
dc.date.accessioned2024-05-31T05:31:14Z
dc.date.available2024-05-31T05:31:14Z
dc.date.issued25.05.2023tr
dc.identifier.citationGencer, T., Arslan, A., & Kaya, M. (2023). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumları. 1. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Kongresi, 5-7 Mayıs, 2023, Bükreş. (Tam Metin)tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15328
dc.description.abstractMatematik insanoğlunun dünyayı anlaması, anlamlandırması, onun ilkelerini keşfederek kendi hayatını kullanmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir. Matematiği insanoğlu var olduğu günden bugüne bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde hayatında kullanmaktadır. Matematik eğitimi ise farkında olunarak ve daha üst düzeyde bir matematiğin hayatın içine alınmasını sağlamaktadır. Matematik eğitiminin önemi ve gerekçeleri herkes tarafından kabul edilmekle birlikte istenilen düzeyde gerçekleştirildiğini söylemek oldukça zordur. Bunun birçok sebebi bulunmakla birlikte başlıcaları; matematiğin öğrenilmesinin zor olması, öğrencilerin derse karşı önyargıları, derste kullanılan yöntem ve tekniklerin uygun olmaması, öğretim programlarındaki yetersizlikler, öğretmenlerden kaynaklanan hatalardır. Öğrenciler farklı nedenlerden kaynaklı olarak derse karşı olumlu ya da olumsuz tutum sergilemektedir. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden 208 (96 kız- 112 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Baykul (1990) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 30 maddeden oluşan ölçek tek faktörlü bir yapıdadır. Ölçek geliştirme çalışmasında güvenirlik .96 bu çalışmada ise .91 olarak hesaplanmıştır. Araştırma verileri SPSS paket programında normallik varsayımı karşılandığı için parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında öğrencilerin matematik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir (p<.05).tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherAcademy Globaltr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectMatematik Dersi, Tutum, Ortaokul, Öğrencitr
dc.titleORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARItr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journalEU 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCEStr
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesitr
dc.contributor.authorID0009-0006-3544-7672tr
dc.contributor.authorID0000-0002-8775-1119tr
dc.contributor.authorID0009-0009-4060-1154tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record