Browsing Makale Koleksiyonu by Subject "Bilimsel Disiplinler"
Now showing items 1-20 of 41
-
Açıklamalı Yöntemlere Karşı Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı: İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkileri
(2009)Bu çalışmada; ilköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarını geliştirmede araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğretmen merkezli açıklamalı yöntemlere (düz anlatım, soru-cevap) göre etkili olup ... -
AKDENİZ ÜLKELERİNDE TURİZM VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİNİN ANALİZİ
(2017)Bu çalışmanın amacı, Akdeniz ülkelerinde turizm ve ekonomik büyüme ilişkisini analiz etmektir. Bu bağlamda çalışmada 2000-2015 dönemi ele alınarak panel veri yöntemi kullanılmıştır. Bağımlı değişken olarak ekonomik büyümeyi ... -
Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri
(2003)Bu araştırmanın amacı, sınavla öğrenci alan liselerin ikinci sınıf öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme stillerini belirlemektir. Bu araştırmada, Sivas merkezdeki üç farklı lisenin 367 ikinci sınıf öğrencisine öğrenme ... -
ARCS Motivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
(2003)Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli'nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim ... -
Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi
(2003)Bir toplumun insanlarının sahip olduğu eğitimin niteliği, o ülkenin gelişmişlik düzeyini belirleyen ölçü olmuştur. Bunun için günümüzde bilgi ve eğitim; kalkınmanın, gelişmenin en etkili aracı olarak görülmektedir. Bilgi ... -
Bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin boy ve ağırlık durumları
(2007)Araştırma Sivas il merkezinde Öğretmenler İlköğretim Okulu'ndaki öğrencilerin boy ve ağırlık durumlarını belirlemek amacı ile kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırmaya 234 öğrencinin tamamı alınmış veriler 2005 Mayıs ayında ... -
Changes in Turkish Pre-Service Elementary Teachers’ Personal Science Teaching Efficacy Beliefs and Science Anxieties during a Science Method Course
(2008)This study examines the changes in Turkish pre-service elementary teachers’ personal science teaching efficacy (PSTE) beliefs and science anxieties (SANX) during a science methods course. Although a noticeable, ... -
COĞRAFYA VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖZDEĞERLENDİRME DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
(2018)Bu çalışmanın amacı, cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise türü, kişisel bilgisayara sahip olup olmama ve algılanan bilgisayar kullanım düzeyine göre coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının TPAB öz değerlendirme ... -
Doğal doğuma müdahale: sentetik oksitosin kullanımı
(2013)Doğum eylemi indüksiyonunda en yaygın uygulanan yöntem, sentetik oksitosin kullanımıdır. Doğum eylemi için oksitosin indüksiyonu, belirli bir nedene (endikasyona) bağlı olmaksızın yapılmamalıdır. Spontan doğum eylemi ile ... -
Elektronik fetal monitörizasyon kursunun etkinliğinin değerlendirilmesi
(2013)ntrauterin fetal sağlık durumu ve distresin değerlendirilmesinde; elektronik fetal monitörizasyon (EFM) en sık kullanılan obstetrik uygulamalardandır. EFM riskleri erken dönemde belirlemeyi sağlayarak hipoksiye bağlı fetal ... -
Eleştirel Düşünme Becerilerinin Gelişiminde Üstbilişsel İnançların Rolü
(2014)Bu çalışma üstbilişsel inançların eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca hangi üstbilişsel inançların öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini artırmada etkili olduğunu ... -
Endojen Oksitosin Salınımı için Alternatif Yöntemler: Meme ve Uterus Uyarımı
(2016)Spontan doğum eylemi ile karşılaştırıldığında elektifsentetik oksitosin indüksiyonu uygulanan gebelerdekomplikasyon (hiperstimülasyon, sezaryen vb.)oranları daha yüksektir. Sentetik oksitosin beyinbariyerini aşamadığı için ... -
Erken doğum sonrası dönemdeki loğusaların anne-bebek bağlanmasına ilişkin görüşleri
(2014)Bağlanma, anne ve bebek arasında oluşan; fiziksel, sosyal, emosyonel boyutları olan çok önemli bir süreçtir. Bir bebek sahibi olmak düşüncesi ile başlayan, gebelik sırasında artarak süren ve doğum sonu ilk saatler içinde ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırmaya Dayalı Eğitime Yönelik Algıları: “Bilimsel Araştırmanın İlkeleri” Ölçeğii
(2014)Bu çalışmada, Campell, Abd-Hamid ve Chapman (2010) tarafından geliştirilen "Bilimsel Araştırmanın İlkeleri Ölçeği"nin (BAİÖ) Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılmıştır. Ayrıca, bu ölçek kullanılarak Fen Bilgisi ögretmen ... -
Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2008)Motivasyon, eğitimde temel bir faktördür. Motivasyon, öğrencilerin özellikle fen ve matematik gibi anlamakta zorlandıkları derslerde ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, ilköğretim ... -
The Impact Levels of Career Choice Reasons of Preservice Science Teachers and Their Future Career Expectations
(2015)Bu çalışmada 129 fen bilgisi öğretmen adayının meslek tercih nedenleri ile mesleki geleceklerine yönelik beklentidüzeyleri incelenmiş ve bu değişkenlerin katılımcıların cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve üniversite öncesindeki ... -
İleri Yaş gebeliklerde biyopsikososyal sorunlar ve yaklaşımlar
(2013)Anne ve/veya fetüsü gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde komplikasyon gelişmesi açısından riskli duruma getiren; 19 yaş altı, 35 yaş üzeri, çok sayıda ve 2 yıldan az aralarla oluşan gebelikler, yüksek riskli gebelik ... -
İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı ilkokul Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri tür ve içerdikleri temalar açısından incelenmektir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilkokul Türkçe derslerinde kullanılması uygun ... -
İlköğretim okulu kız öğrencilerinde menstrüasyon dönemi hijyeni
(2005)Araştırma Alibaba Sağlık Ocağı Bölgesi'ndeki üç ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilerinin menstrüasyon ve perine hijyeni konusundaki uygulamalarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın ... -
İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme
(2003)Bu araştırmada fen eğitiminin tanımı yapılarak, ilköğretimde fen bilgisi öğretiminin önemi, gerekliliği, çocukların gelişimine sağladığı faydalar ve amaçları üzerinde durulmuştur. Bu amaçlara ulaşabilmek için çocukların ...