Browsing Araştırma Çıktıları by Title
Now showing items 6551-6570 of 9557
-
Öğrenci hemşireler tarafından bir halk eğitim merkezinde verilen eğitimin kadınların meme kanseri/kendi kendine meme muayenesine yönelik bilgi ve uygulamalarına etkisi
(2007)AMAÇ: Araştırma bir halk eğitim merkezinde öğrenci hemşireler tarafından verilen eğitimin, kadınların meme kanseri-KKMM konusundaki bilgi ve uygulamalarına etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. YÖNTEM: Araştırma halk ... -
Öğrenci hemşirelere yönelik cinselliği değerlendirme bilgi testi’nin geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
(2013)Amaç: Bu araştırma, öğrenci hemşirelere yönelik geliştirilen Cinselliği Değerlendirme Becerisi Geliştirme Programı’nın değerlendirilmesinde kullanılmak üzere hazırlanan Cinselliği Değerlendirme Bilgi Testi (CDBT)’nin ... -
Öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerdni kullanmaya yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaya yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Araştırmaya toplam 264 (124’ü kadın, ... -
Öğrencilerin Cebire Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları: Matematik Öğretmen Adayları'nın Bunları Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri
(2007)Cebir, matematiğin en önemli alanlarından birisidir. Ancak, farklı düzeylerdeki öğrencilerin cebirsel kavramları anlamada bazı sıkıntılarının olduğu bilinmektedir. Bu zorlukların nedeni olarak, cebirin içeriği, öğrenimi ... -
Öğrencilerin Fen ve Teknoloji ve Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2007)Bu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik ve fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve sevilen ders değişkenlerine göre farklılığının incelenmesidir. Bunun için Dede ... -
Öğrencilerin Matematiğe Yönelik İçsel ve Dışsal Motivasyonlarının Belirlenmesi
(2004)Motivasyon, birçok alanda özellikle de eğitimde çok etkili bir faktördür. Motivasyon, öğrencilerin matematik gibi anlamakta zorlandıkları derslerde özellikle ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Motivasyonun içsel ve ... -
Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları ile Başarı Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Cinsiyet Perspektifi
(2014)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi kapsamında benimsedikleri başarı amaç oryantasyonlarını ve sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılarını belirlemektir. Ayrıca ... -
Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme Gelişimlerinin İncelenmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme gelişimlerini incelemektir. Bu amaçla, on sekiz ay boyunca aynı öğrencilerin yaratıcı düşünme gelişimleri izlenmiştir. Araştırma grubunu ilköğretim ... -
Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme ve Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişki
(2016)Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla, 2012-2013 öğretim yılının güz döneminde 174 üniversite öğrencisine (yaş ort: 21.74) Torrance ... -
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİM MODELLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA*
(2016)Bu araştırmada, öğretim elemanlarının sınıf yönetim modellerini bilme ve uygulama düzeylerini betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma modelinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma grubu, 20142015 ... -
ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN LOGİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
(2016)Bu çalışmada iki kategorili niteliksel veri tipinde olan bağımlı değişken ile hem sürekli hem de kesikli değişkenlerden oluşan bağımsız değişkenler kümesi arasındaki ilişkiyi tanımlayabilen iki kategorili (binary) lojistik ... -
ÖĞRENCİLERİN ÖZGÜVEN SEVİYELERİ İLE MESLEKİ BAŞARI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA UYGULAMA
(2018)Kendisine güven duyan kişilerin hem eğitim hem de iş hayatlarında başarılı oldukları genel kabul gören bir görüştür. Bu konu özellikle meslek hayatına hazırlanan ve piyasada ara eleman olarak istihdam edilecek meslek ... -
ÖĞRENCİLERİN RESİM YAPMA BECERİLERİNDE GÖZLEMLENEN YARATICILIK İLE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
(2016)Yaratıcılık bireyin resim yapma etkinliklerinde gözlemlenebilirken, yaratıcı düşünme becerilerinin gözlemlenmesi daha zordur. Buna neden olarak, yaratıcılık daha çok uygulamada karşımıza çıkarken, yaratıcı düşünmenin ... -
Öğrenme Stillerine Dayalı Matematik Öğretimi
(2003)Bu araştırmanın amacı; matematik öğretmenlerinin, öğrencilerin öğrenme stillerine uygun bir öğretimi hangi düzeyde uyguladıklarını tespit etmektir. Araştırmada, öncelikle 4MAT modelindeki her bir öğrenme stiline ait ... -
Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretimde 4 Mat Öğretim Modeli
(2003)Bu araştırmanın amacı, öğrenme stilleri ve öğrenme stillerine dayalı öğretim hakkında tartışmaktır. Araştırmada 4 MAT öğretim modeli incelenmiş, 4 MAT öğretim modeli hakkında derleme yapılmıştır. 4 MAT öğretim modeli, ... -
Öğrenme sürecinde etkili yardım isteme: bir öz düzenleme stratejisi
(2014)Öz düzenleme, öğrenenin kendi öğrenme sürecini üst bilişsel, davranışsal ve güdüsel stratejilerle düzenlemesidir. Öz düzenlemenin önemli bir stratejisi olan yardım isteme, öğrenenin öğrenme sürecinde karşılaştığı güçlükleri ... -
ÖĞRETEN OKULLARIN TAMAMLAYICISI: ÖĞRENEN OKULLAR
(2015)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre öğrenen okul kavramının incelenmesidir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen ... -
Öğretim elemanlarının üniversite düzeyindeki temel İngilizce öğretiminde kullanılabilecek tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri
(2012)Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının üniversitelerde verilen temel İngilizce öğretiminde kullanılan ve kullanılabilecek tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki fikir ve görüşlerini belirlemek ve ... -
Öğretim Yönetim Sisteminde Çevrimiçi Okumayla İngilizce Deyim Öğrenimi: Etimolojik Açıklamalarla Görsel Desteğin Karşılaştırılması
(2016)Bu çalışma tanım + etimolojik açıklamalara karşın tanım + görsel desteğin İngilizcede deyim öğrenimine etkisini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Anadili Türkçe olan 121 İngiliz dili öğrencisi iki farklı çevrimiçi derse ... -
Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığına ilişkin görüşleri
(2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma deseninde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde ...