Search
Now showing items 1-10 of 11
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ETKİN KATILIMI VE YARDIM İSTEME EĞİLİMLERİ
(2016)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin etkin katılım ve öğrenme sürecinde yardım isteme eğilimlerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi ve etkin katılım ile yardım isteme arasındaki ilişkilerin saptanması ...
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASININ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZ YETERLİK KAYNAKLARINA ETKİSİ
(2015)
Bu araştırmada öğretmenlik uygulamasının sınıf öğretmeni kaynaklarına adaylarının amaçlanmaktadır. Araştırma tek grup öntest-sontest deseninin kullanıldığı iç içe karma desen araştırmasıdır. Araştırma 2013-2014 güz döneminde, ...
Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: günlükler
(2012)
Bu araştırmada öğretmen adaylarının yazdıkları günlüklere göre Öğretmenlik Uygulaması dersinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi ...
Yardım İsteme Ölçeği (YİÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2016)
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğrenme sürecinde yardım isteme eğilimlerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya toplam 1105 (736 kız, 369 erkek) üniversite öğrencisi ...
Öğrenme sürecinde etkili yardım isteme: bir öz düzenleme stratejisi
(2014)
Öz düzenleme, öğrenenin kendi öğrenme sürecini üst bilişsel, davranışsal ve güdüsel stratejilerle düzenlemesidir. Öz düzenlemenin önemli bir stratejisi olan yardım isteme, öğrenenin öğrenme sürecinde karşılaştığı güçlükleri ...
Öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerdni kullanmaya yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaya yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Araştırmaya toplam 264 (124’ü kadın, ...
Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları ve Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Becerilerinin İncelenmesi
(2013)
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ile yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma becerilerinin kıdem, yaş, mezun oldukları okul ve cinsiyet açısından farklılaşıp farklılaşmadığının ve yapılandırmacı ...
Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik Algıları ve Okuma Stratejileri Bilişüstü Farkındalıkları*
(2017)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin akademik öz yeterlik algılarının ve okuma stratejileri bilişüstü farkındalıklarının sınıf düzeyi, cinsiyet ve anne baba eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmesi; akademik öz ...
Tunceli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Öğrenme Stillerinin İncelenmesi1
(2016)
Bu araştırma, Tunceli Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zeka alanları ile öğrenme stillerinin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğini ve Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zeka alanları ile öğrenme stilleri ...
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşleri
(2011)
Bu araştırma, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Cumhuriyet Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı dördüncü ...