Search
Now showing items 1-7 of 7
Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği
(2010)
Dil becerisi, kalıplaşmış kuramsal bilgilerden ziyade becerilere dayanır. Dil öğretiminde içerik ve uygun yöntem için bu kurala dikkat etmeliyiz. Türkçe öğretiminde kullanılacak olan yöntem ve teknikler içeriği, beceriye ...
Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü
(2010)
Bu çalışma, söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin etkisini değerlendirmek üzere hazırlanmıştır. Söz varlığı kavramı ve onu meydana getiren unsurlar genel hatları ile tartışılmış, çocuğun dil ...
2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesi
(2010)
2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe (1-5. sınıflar) Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesinin belirlenmesi araştırmamızın genel amacıdır. Bu çalışmada 2005 Türkçe Öğretim Programı’na uygun ...
Türkçedeki kelime türetme özelliğinin ilköğretim öğrencilerinin yazılı anlatımlarına yansıması
(2010)
Türkçenin morfolojik yapısından kaynaklanan kelime türetme özelliği anlama ve anlatma becerileri açısından büyük önem taşımaktadır. Kelime kök ya da gövdelerinden yapım ekleri marifetiyle yeni kelimeler türetebilmek, kelime ...
İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi
(2010)
Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test ...
İlköğretim ve lisans programlarındaki değişiklikler sonrasında Türkçe öğretmenliği mesleğinin ve Türkçe eğitimi bölümlerinin durumu
(2010)
Ülkemizde ana dili olarak Türkçe öğretiminde ilköğretim ve yüksek öğretimde aşamalı olarak birtakım değişikliklere gidilmiştir. İlköğretimde yapılandırmacı yaklaşım ve yükseköğretimde yeniden yapılanma olarak bilinen bu ...
Hikâye türündeki metinlerde yer alan Türkçe veya edebiyat öğretmeni karakterinin ilköğretim programındaki eğitim değerleri bakımından incelenmesi
(2010)
Bu çalışmada Tanzimat’tan günümüze kadar uzanan dönemde yazılmış olan yirmi altı hikâye ele alınmıştır. Kahramanları arasında Türkçe veya edebiyat öğretmeninin bulunması ve bu kahramanlardan hareketle birtakım eğitim ...