Browsing by Author "Yüksel Dede"
Now showing items 1-20 of 23
-
Alt sosyo-ekonomik düzeyli ilköğretim öğrencilerinin 4 - 8. sınıflar fen ve matematik ders başarıları: Cinsiyet perspektifi
Murat Bursal; Serkan Buldur; Yüksel Dede (2015)Bu çalışmada, alt sosyo- ekonomik düzeyli 2142 ilköğretim öğrencisinin 4-8. sınıflar arasındaki fen ve matematik dersi yılsonu notlarının değişimi kesitsel ve boylamsal yaklaşımlara göre ele alınarak öğrencilerin ders ... -
ARCS Motivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
Yüksel Dede (2003)Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli'nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim ... -
Değişken Kavramı Üzerine
Yüksel Dede (2005)Değişken kavramı, matematiğin en önemli kavramlarından birisidir ve matematik müfredatının tamamını etkileyebilmektedir. Ancak, bu kadar önemli bir konumda olmasına rağmen öğreniminde ve öğretiminde bazı problemlerin olduğu ... -
Değişken Kavramı ve Öğrenimindeki Zorluklarının Belirlenmesi
Yüksel Dede (2004)Değişken kavramı genelde matematiğin özelde de cebirin en önemli kavramlarından birisidir. Hatta, cebirin merkez kavramıdır. Değişken kavramının öğrenilmesi, ileri matematiksel kavramların anlaşılabilmesi ve öğrenilebilmesi ... -
Değişken Kavramının Öğretimi: Harf Sembollerin Farklı Kullanımları
Yüksel Dede; Ziya Argün (2003)Değişken kavramı, matematik müfredatının tamamını etkileyen önemli bir kavramdır. Değişken kavramının anlaşılması, cebirin ve ileri matematiksel kavramların öğrenilebilmesi için zorunludur. Ancak, her düzeydeki öğrencilerin ... -
Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yüksel Dede; Süleyman Yaman (2008)Motivasyon, eğitimde temel bir faktördür. Motivasyon, öğrencilerin özellikle fen ve matematik gibi anlamakta zorlandıkları derslerde ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, ilköğretim ... -
Fen ve matematik eğitiminde problem çözme : Kuramsal bir çalışma
Yüksel Dede; Süleyman Yaman (2006)Problem çözme, matematik ve fen müfredatının odak noktasıdır ve dolayısıyla bütün müfredatı etkilemektedir. Bu nedenle, problem çözme becerisinin kazanılamaması veya eksik kazanımı ciddi sıkıntılar doğurabilir. Problem ... -
İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
Yüksel Dede; Şemsettin Dursun (2008)Bu çalışmada, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerindeki farklılık cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre araştırılmıştır. Bunun için Bindak (2005) tarafından geliştirilen bir ölçekten yararlanılmıştır. ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Süleyman Yaman; Yüksel Dede (2006)Öz-yeterlik inancı, davranışları etkilediği için insan davranışlarının gelişiminde belirleyici rol oynar. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, öğrencilerin matematik dersine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinin, cinsiyet, ... -
Lise Matematik Ders Kitaplarında Taşınan Matematiksel Değerler
Yüksel Dede (2006)Matematik, genellikle içinde değerler barındırmayan bir alan olarak görülmektedir. Bu durum da matematik eğitiminde değerler öğretimiyle ilgili az çaşmanın yapılması na neden olmaktadır. Ancak matematik, içinde çeşitli ... -
Matematiğin Öğretim Biçimine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Yüksel Dede (2007)Etkili öğrenim için öncelikli olarak etkili öğretim gereklidir. Bu çalışmada, matematiğin öğrencilere okullarda nasıl öğretildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Likert tipindeki bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçeğin ... -
Matematiğin Öğretim Biçimlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Yüksel Dede (2007)Öğrenci başarısını arttıran en önemli faktörlerden birisi etkili öğretimdir. Bu nedenle bu çalışmada, ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenleri tarafından matematiğin öğrencilere nasıl öğretildiği belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Matematik Öğretiminde Değerlerin Yeri
Yüksel Dede (2007)Matematik öğretiminde, bilişsel alan öğretimi duyussal alan öğretimine göre daha ön planda tutulmaktadır. Matematiğin duyuşsal alan öğretimiyle ilgili çalışmalarda da genellikle matematiğe yönelik tutum, inanç ve motivasyon ... -
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Kurma ve Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi
Yüksel Dede; Süleyman Yaman (2005)Problem çözme, matematik eğitiminde önemli bir etkinlik olarak görülür. Ancak, matematik eğitimcileri günümüzde öğrencilerin problemlerle baş etme becerilerinin geliştirilmesi için problem kurma etkinliklerine de büyük ... -
Matematik Öğretmenleri'nin Etkileşim Düzeyleri
Yüksel Dede (2006)Öğretmenler, öğretim sürecinin en önemli unsurlarıdır. Bu nedenle, matematik öğretmenlerinin kendilerini sürekli yenileme peşinde olmaları gerekmektedir. Bu gelişimi sağlamanın en önemli yollarından birisi ise birbirleriyle ... -
Matematik Öğretmenlerinin Öğretimlerine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları
Yüksel Dede (2008)Öz-yeterlik inancı kavramı, matematik öğretiminin duyuşsal alanının önemli faktörlerinden birisidir. Öz-yeterlik inancı, davranışları etkilediği için insan davranışlarının gelişiminde de çok etkili bir role sahiptir. Bu ... -
Matematik ve Fen Eğitiminde Problem Kurma Uygulamaları
Süleyman Yaman; Yüksel Dede (2005)Matematik ve fen eğitiminde, problem çözmenin önemli bir yeri vardır. Son yıllarda, öğrencilerin problem çözme becerilerinin yanında problem kurma becerilerinin de geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır. Problem kurma, bir ... -
Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar
Yüksel Dede; Ziya Argün (2004)Matematiksel kavramlar, birbirini takip eden bir sırada öğretilmektedir. Birinin anlaşılamaması veya tam öğrenilememesi, ileri matematiksel kavramların öğrenilmesinde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, ... -
Öge Gösterim Teorisi'nin İlköğretim Matematik Öğretimindeki Etkililiği
Yüksel Dede (2003)Bu araştırmada, Öge Gösterim Teorisi'nin (Component Display Theory) ilköğretim matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim ve öğretim yılında Ankara ... -
Öğe Gösterim Teorisi'nin Bir Uygulaması: Fonksiyon Kavramının Öğretimi
Yüksel Dede (2004)Öğe Gösterim Teorisi (ÖGT), çeşitli öğretim bileşenlerini içeren bir öğretim teorisidir. ÖGT'nin bu özelliği, herhangi bir kavramın veya özelde bir matematiksel kavramın öğretiminde farklı öğretim stratejilerinin ve ...