YENİDEN YÜZ YÜZE EĞİTİMDE ÖĞRENCİLERİN COVİD-19’A YAKALANMA KAYGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Abstract
Covid-19 pandemisinin neden olduğu acil durum, Dünya ve Türkiye’de
geleneksel yüz yüze derslere alternatif öğretim stratejileri uygulamasını
gerektirmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararı ile Üniversiteler 23 Mart
2020’den itibaren eğitime uzaktan eğitim sistemleriyle devam etmişlerdir (YÖK,
2020). Bu kararın alınmasından ancak 1,5 yıl sonra üniversitelerde yüz yüze
eğitime 13 Eylül 2021 itibariyle dönülebilmiştir. Yüz yüze eğitimin başlaması
ile Covid-19’un öğrencilerde oluşturabileceği kaygı durumunun akademik
performanslarında düşüşü beraberinde getirmesi beklenebilir. Bu bağlamda bireyde
çeşitli nedenler ile oluşan gerginlik, endişe ve fizyolojik uyarılmalardan oluşan hoş
olmayan duygu durumu olan kaygının bu süreçte üniversite öğrencileri üzerindeki
etkisini belirlemek önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yeniden başlanılan
yüz yüze eğitimde üniversite öğrencilerine Covid-19’a yakalanma kaygı ölçeği
uygulayarak kaygı düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin Covid-19’a yakalanma
kaygı düzeylerinin belirlenmesi, öğrencilerin psiko-sosyal durumlarının ortaya
konması bakımından önemlidir.