Search
Now showing items 1-10 of 20
Öğretmenlerin iletişim becerisi ve empatik eğilim davranışlarının çocuk sevme düzeyleri üzerine etkisi
(2013)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında öğretmenlerin iletişim becerileri ile empatik eğilimlerinin çocuk sevme düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma öğretmenlerin iletişim becerileri ve empatik eğilimlerinin ...
DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER VE TUTUMUN TÜKENMİŞLİK ÜZERİNE YORDAYICILIK ETKİSİ
(2016)
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin, bazı demografik özellikler ve denetim tutumlarının tükenmişlik üzerine yordayıcılık etkisini betimlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. ...
Okulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılık
(2017)
Bu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler ...
Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeylerine Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarının Etkisi
(2013)
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim okullarında etik liderlik davranışları ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma Tokat İli Turhal İlçesindeki gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sürecinde; ...
Gevşek yapılı sistemler olarak ilköğretim okullarında karar verme, liderlik ve çatışma: nitel bir araştırma
(2011)
Okullar, insanların yoğun olarak giriş-çıkış yaptıkları değişken ve sorunlu sosyal kurumlardır. İlişkilerin kontrolünü mekanik kurallarla yönetmek ve amaçları kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, günümüzde ...
Sanatsal denetim ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalısması
(2013)
Sanatsal denetim, katı, rutin, kontrole dayalı denetim uygulamalarının ötesinde, öğretmenlere anlayıs, nezaket ve incelikle yaklasımı önemseyen ve öğretmenlerin sınıf uygulamalarında verilerin ayrıntılı analizini yapan ve ...
Öğretmenlerin Örgütsel Güven Düzeylerine İlişkin Lojistik Yordayıcılık
(2016)
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin okula duydukları güven düzeylerini sınıflandırmada etkili olan değişkenlerin yordama gücünü belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Sivas ili merkez ilçede ilköğretim okullarında çalışan 300 ...
ÖĞRETMENLERİN, OKULLARINA İLİŞKİN ÖRGÜTSEL İMAJ ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ
(2013)
Bu araştırma ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarına ilişkin örgütsel imaj algılarını bazı değişkenler açısından incelemektedir. Bu çalışmada, örgütlerin imaj düzeylerinin de artacağına inanılarak 'Orta ...
Eğitimde Denetim Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2016)
Bu çalışma öğretmenlerin denetime ilişkin tutumlarını ölçen Denetim Tutum Ölçeği (DTÖ) geliştirme sürecini açıklamaktadır. Çalışmada ön uygulama için 160 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın ikinci adımında ...
SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI VE DENETLENMESİ: DENETMEN VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
(2018)
Öğretmenler, öğrencilerin daha iyi öğrenmesini sağlamak amacıyla farklı yöntem, teknik, sunum, ölçme ve değerlendirme etkinliklerine yer vererek öğretimsel süreci etkili bir şekilde yönetmek durumundadırlar. Ölçme değerlendirme ...