Search
Now showing items 1-10 of 13
Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki
(2003)
Bu çalışmanın amacı, resmi genel liselerin ikinci sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarını, matematik başarılarını ve öğrencilerin tutum puanları ile başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerin ...
Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretimde 4 Mat Öğretim Modeli
(2003)
Bu araştırmanın amacı, öğrenme stilleri ve öğrenme stillerine dayalı öğretim hakkında tartışmaktır. Araştırmada 4 MAT öğretim modeli incelenmiş, 4 MAT öğretim modeli hakkında derleme yapılmıştır. 4 MAT öğretim modeli, ...
Sivas İl merkezi’nde sosyoekonomik düzeyi farklı üç İlköğretim okulu öğrencilerinde kişisel hijyen alışkanlıkları
(2005)
Amaç: Sıvas İl Merkezi’nde sosyoekonomik düzeyi farklı üç ilköğretim okulu öğrencilerinin kişisel hijyen alışkanlıklarını incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Kesitsel bir araştırma olarak planlanan çalışma 23 Mayıs-3 Haziran ...
Changes in Turkish Pre-Service Elementary Teachers’ Personal Science Teaching Efficacy Beliefs and Science Anxieties during a Science Method Course
(2008)
This study examines the changes in Turkish pre-service elementary teachers’ personal science teaching efficacy (PSTE) beliefs and science anxieties (SANX) during a science methods course. Although a noticeable, ...
Kadınların üriner enkontinans ve kegel egzersizi hakkında bilgi düzeyleri
(2007)
Bu araştırma, Sıvas’taki 15-65 yaş grubu kadınların üriner enkontinans ve Kegel egzersizi ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Sıvas ilindeki sekiz merkez sağlık ocağında uygulama ...
Matematik ve Fen Eğitiminde Problem Kurma Uygulamaları
(2005)
Matematik ve fen eğitiminde, problem çözmenin önemli bir yeri vardır. Son yıllarda, öğrencilerin problem çözme becerilerinin yanında problem kurma becerilerinin de geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır. Problem kurma, bir ...
Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2008)
Motivasyon, eğitimde temel bir faktördür. Motivasyon, öğrencilerin özellikle fen ve matematik gibi anlamakta zorlandıkları derslerde ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, ilköğretim ...
İlköğretim okulu kız öğrencilerinde menstrüasyon dönemi hijyeni
(2005)
Araştırma Alibaba Sağlık Ocağı Bölgesi'ndeki üç ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilerinin menstrüasyon ve perine hijyeni konusundaki uygulamalarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın ...
ARCS Motivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
(2003)
Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli'nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim ...
Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri
(2003)
Bu araştırmanın amacı, sınavla öğrenci alan liselerin ikinci sınıf öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme stillerini belirlemektir. Bu araştırmada, Sivas merkezdeki üç farklı lisenin 367 ikinci sınıf öğrencisine öğrenme ...