Yazar "Buldur, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 28
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of the Students' Perceptions of the Science and Technology Course Classroom Assessment Environment Scale into Turkish(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2014) Buldur, Serkan; Dogan, AlevThe purpose of this study is to adapt the Students' Perceptions of the Classroom Assessment Environment Scale (SPCAES) which was developed by Alkharusi (2011) into Turkish. The participants consist of 305 seventh and eighth grade elementary school students. At the first stage of the study, the linguistic validity of the translated scale was explored. Upon satisfaction of the linguistic validity requirements, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were performed in order to examine the construct validity of SPCAES. The reliability of the SPCAES is investigated by calculating the Cronbach alpha reliability coefficients. Corrected item-total correlations and t-tests between the upper 27% and the lower 27% groups, in terms of item means, were used to check the item discrimination index. The findings of this study indicate that the Turkish PCAES is a valid and reliable research instrument for Turkish students.Öğe Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarıyla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Kısa Tarihsel Hikâyelerin Öğrencilerin Bilimsel Bilginin Doğasına Yönelik Anlayışlarına Etkisi(2021) Bakan, Übeyit; Buldur, SerkanBu çalışmanın amacı biçimlendirici değerlendirme etkinlikleriyle zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin, öğrencilerin bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada deney-1, deney-2 ve kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel desen esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet okulunun 7. sınıflarında öğrenim gören 62 (deney-1 (n=23), deney-2 (n=20) ve kontrol (n=19)) öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ANCOVA testi esas alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında biçimlendirici değerlendirme etkinlikleriyle zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarını geliştirmekte etkili olduğu belirlenmiştir. ANCOVA testi sonuçlarına göre deney-1 ve kontrol gruplarının ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puan ortalamaları arasında bilimsel bilginin; ahlakilik, yaratıcılık, gelişimsellik ve birleştirme boyutlarında deney-1 grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu, sadelik ve test edilebilme boyutlarında ise anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Deney-1 ve deney-2 gruplarının ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puan ortalamaları arasında bilimsel bilginin gelişimsellik boyutunda deney-1 grubu lehine anlamlı farklılık olduğu, diğer boyutlar açısından ise anlamlı bir farklılaşma olmadığı belirlenmiştir. Deneysel uygulama sonunda deney-1 grubunda kullanılan biçimlendirici değerlendirme etkinlikleriyle zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin ve deney-2 grubunda kullanılan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimsel bilginin doğasına ilişkin anlayışlarında gelişmeler sağladığı söylenebilir.Öğe Development of self-efficacy towards using alternative assessment scale(SPRINGER, 2011) Buldur, Serkan; Tatar, NilgunDetermining the candidate teachers' opinions regarding self-efficacy towards alternative assessment will be beneficial in that this will improve their competencies while using these approaches in their applications within the classroom. In this article, the development and validation of the "Self-efficacy towards Using Alternative Assessment Scale" (SUAAS) is introduced. The SUUAS is a 26-item scale for assessing candidate teachers' self-efficacy towards using alternative assessment. Data collected from 424 candidate teachers provide evidence for the validity and reliability of the scale. The results provide evidence for a valid and reliable self-efficacy scale with 3 factors, which are named as "Self-efficacy towards Using", "Self-efficacy towards Challenges" and "Self-efficacy towards Using Sources". The Cronbach's alpha value of the entire scale has been found as 0.89, while those of the sub-factors are 0.88, 0.86 and 0.71, respectively. Followed by additional validation studies, the SUAAS will serve as a valuable tool for both instructors and researchers in education to assess teachers' and candidate teachers' beliefs related to their self-efficacy towards using alternative assessment approaches.Öğe Dijital Öyküleme Yöntemiyle Hazırlanan Etkileşimli Kısa Tarihsel Hikâyelerin Öğrencilerin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi(2019) Buldur, SerkanBu çalışmanın amacı; dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin (EKTH) öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisini araştırmaktır. Çalışmada araştırma problemlerinin doğasından dolayı nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem desenlerinden birisi olan iç içe gömülü desen esas alınmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde; deney1-deney2-kontrol gruplu, ön-test son-test yarı deneysel desen esas alınmıştır. Araştırmanın nitel bölümü ise özel durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın deneysel işlem basamakları 12 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Sürecin ilk ve son haftasında veri toplama araçları uygulanmıştır. Diğer 10 hafta boyunca ise deneysel uygulama süreci gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel işlem sürecinde 10 farklı EKTH ve bu 10 EKTH? nin dijital öykü formatında hazırlanmış halleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu MEB? e bağlı bir devlet okulunun ortaokulunda üç farklı sınıfta öğrenim gören 60 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak öğrencilerin deneysel uygulamalar öncesinde ve sonrasında bilimsel bilgiye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla ölçekler uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların bilimin doğası unsurlarına yönelik anlayışlarındaki değişimi belirlemek amacıyla deneysel işlem süreci öncesi ve sonrasında Abd-El-Khalick (2002) tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan ?Bilimsel Epistemoloji Üzerine Görüşler Anketi? uygulanmıştır. Ayrıca görüşmeler yoluyla diğer nitel veriler elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde kovaryans analizi (ANCOVA) ve bağımlı örneklemler için ttesti kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını geliştirmekte etkili olduğu görülmüştür. Nicel bulgular ışığında, bilimsel bilgiye yönelik anlayışlarla ilgili uygulanan ölçeklerin birçok faktöründe, deney-1, deney-2 ve kontrol gruplarının ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puanları ortalamaları arasında, deney-1 grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde nitel bulgularda özellikle deney-1 ve deney-2 grubunda öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarında önemli gelişmeler olduğunu göstermiştir.Öğe Disiplinler Arası Bir Doğa Eğitimi Projesinin Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Duyuşsal Özelliklerine ve Çevre Bilinçlerine Etkisi(2018) Buldur, Serkan; Bursal, Murat; Yücel, Eren; Erik, Nazan YalçınBu çalışmada 2017 ve 2018 yıllarında TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okullarıkapsamında desteklenen doğa eğitimi projelerine katılan ortaokul öğrencilerininçevreye yönelik duyuşsal eğilimleri ile çevre bilinçlerinin değişimi araştırılmıştır. Tekgrup ön test-son test deneysel desen esas alınarak yürütülen araştırmanın çalışmagrubunu her yıl 30’ar olmak üzere toplamda 60 ortaokul öğrencisi oluşturmuş veveriler Çevreye Yönelik Duyuşsal Eğilimler Ölçeği ve Çevre BilincininKazanılmışlığına Yönelik Anket formu ile toplanmıştır. Ayrıca, bir çevre sorunu olanasit yağmurları hakkında yapılan bir etkinlikte katılımcılara uygulanan Bilgi-İstekÖğrenmekartlarından elde edilen nitel verilerin içerik analizi yapılmıştır. Çalışmabulgularına göre, doğa eğitimi projesinin bitiminde katılımcıların çevreye yönelikduyuşsal özellikler ve çevre bilinci açısından hedeflenen düzeylere ulaştığı ve budeğişkenler açısından anlamlı artışlar sağlandığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarıışığında, doğa eğitimi projelerinin yaygınlaştırılması ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)ve üniversiteler arasındaki etkin işbirliği ile standart okul müfredatında bu tür okuldışı öğrenme imkânlarına daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.Öğe The Effect of Formative Assessment Process via Performance-Based Techniques on Students' Goal Orientations(HACETTEPE UNIV, 2017) Buldur, Serkan; Dogan, AlevThis study aims to analyze the effect of the formative assessment process that is implemented through the use of performance-based assessment techniques on students' achievement goal orientations. For this purpose, a mixed methods approach has been adopted. In the quantitative part of the research, a pre-test post-test quasi-experimental design have been used on experimental, placebo, and control groups. In the qualitative part of the study, a case study has been the main part. While the study group of the experimental design [Experimental (n=26), Placebo (n=27) and Control (n=27)] consists of 80 Seventh grade students, the study group of the case study consists of nine students and a teacher that has taken part in the practice. Qualitative data of the research has been collected through interview forms. While "ANCOVA", "Paired Sample t-Test" and "Wilcoxon Signed-Rank Test" have been used in the analysis of quantitative data, descriptive analysis and categorical content analysis techniques have been used in the analysis of qualitative data. The results of the study confirm that formative assessment process that is implemented through the use of performance-based assessment techniques has been partially effective on achievement goal orientations of the students.Öğe The effect of open-ended science experiments based on scenarios on the science process skills of the pre-service teachers(ELSEVIER SCIENCE BV, 2013) Aydogdu, Bulent; Buldur, Serkan; Kartal, Sebahattin; Odabasi, HFThe aim of the present study is to investigate the effect of laboratory applications based on scenarios on the pre-service Science teachers' science process skills. The sample group of the study consists of a total of 85 pre-service teachers (45 for the experimental group, 40 for the control group) who are in their first year in the Science Education Program in a state university. The model employed in the research study was a semi-experimental one having a pre-test, post-test experimental group and control group. In the experimental group, the experiments were conducted by the use of worksheets based on scenarios, whereas in the control group the experiments were conducted in the form of a close-ended experiment. In the study, the "Science Process Skills Test", which was adopted by Aydogdu (2006), was employed as a means of data collection. As a result of this study, it was found that the science process skill levels of the experimental group was significantly higher than those of the control group (p<.01). Accordingly, it can be argued that laboratory activities conducted with scenario-based worksheets are more effective than laboratory activities conducted with the use ofs close-ended experiment in terms of developing basic and integrated science process skills on the part of pre-service teachers. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik okuryazarlık ve öz yeterlik düzeylerinin geliştirilmesi(Cumhuriyet Üniversitesi, 2009) Buldur, Serkan; Tatar, NilgünBu çalışma yapılandırmacılık yaklaşımını temel alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları üzerine yapılmıştır. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik okuryazarlık düzeylerinin ve öz yeterliklerinin tespit edilmesi ve bunların geliştirilmesidir.Çalışmada kullanılan araştırma yöntemi nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntemdir. Araştırmanın nicel bölümünde; tek grup ön-, orta, son test yarı deneysel desen esas alınmıştır. Nitel bölümünde ise, öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterliklerinin ve okuryazarlık düzeylerinin daha detaylı incelenmesi amacıyla görüşme, gözlem ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2008?2009 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana bilim dalı, dördüncü sınıfta öğrenim gören 25 öğretmen adayı oluşturmuştur.Uygulaması 27 hafta süren bu araştırmada öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterliklerini ve okuryazarlık düzeylerini geliştirmek amacıyla verilen eğitim üç boyutludur. İlk boyut teorik ve pratik ağırlıklı eğitim, ikinci boyut tekniklerin ilköğretim okullarında öğretmenler tarafından kullanılması ile ilgili öğretmen adaylarının yaptıkları gözlemler esnasındaki rehberlik, üçüncü boyut ise tekniklerin ilköğretim okullarında öğretmen adaylarınca kullanılması sürecinde yapılan rehberliktir. Bu nedenle uygulamanın ilk boyutundan önce ön test, ikinci boyutundan sonra orta test, üçüncü boyutundan sonra ise son test uygulanmıştır.Çalışmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama araçları olan; ölçek, rapor ve formlar araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Buna göre araştırmanın nicel bölümünde öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları hakkındaki öz yeterliklerini ve okuryazarlık düzeylerini tespit etmek amacıyla ?Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği? ve ?Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Okuryazarlık Formu? kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri toplama araçları olarak; ?Yazılı Rapor?, ?Öğretmen Adayı Ders Öncesi Görüşme Formu?, ?Öğretmen Adayı Ders Sonrası Görüşme Formu? ve ?Öğretmen Adayı Dönem Sonu Görüşme Formu? kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde, betimsel istatistikî çözümlemeler ve kestirimsel istatistikî analizler kullanılmıştır. Çalışma grubunun ön test, orta test ve son test puanlarının karşılaştırılmasında ilişkili örneklemler (tekrarlı ölçümler) için tek faktörlü ANOVA testi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kategorisel içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öz yeterlik ön-orta ve son test puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Buna göre öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımını kullanmaya yönelik öz yeterlikleri uygulamalar ilerledikçe artmıştır. Benzer olarak öğretmen adaylarının okuryazarlık ön, orta ve son test puanları arasında da anlamlı farklılık tespit edilmiş ve bu yaklaşımlara yönelik okuryazarlık düzeyleri de uygulamalar ilerledikçe gelişmiştir. Araştırmadan elde edilen nitel verilere dayanılarak, öğretmen adaylarının aldıkları teorik ve pratik eğitimin, yaptıkları gözlemlerin ve bu yaklaşımları kullanarak yaptıkları ders sunumlarının öz yeterlik ve okuryazarlık düzeylerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının etkili kullanımında öğretmenlerin büyük rolü vardır. Geleceğin öğretmeni olacak öğretmen adaylarına da lisans öğrenimleri boyunca alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile ilgili teorik ve uygulamalı eğitim verilmesi gerekmektedir. Bu sayede öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterlikleri ve okuryazarlık düzeyleri geliştirilerek bu yaklaşımları etkili şekilde kullanmaları sağlanabilir.Anahtar Sözcükler: Öğretmen adayı eğitimi, Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, Okuryazarlık düzeyi, Öz Yeterlik.Öğe Fen Bilimleri Dersinde Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Öğrencilerin Üst Bilişe Yönelimli Sınıf Çevresine Yönelik Algılarına Etkisi(2020) Gedikli, Hüsne; Buldur, SerkanBu araştırmanın amacı, alternatif (performansa dayalı) ölçme vedeğerlendirme teknikleriyle yürütülen biçimlendirici değerlendirmeuygulamalarının, yedinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeüst bilişe yönelimli sınıf çevresine yönelik algıları üzerindeki etkisiniincelemektir. Araştırmada yarı deneysel desen esas alınmıştır veçalışma; deney, plasebo ve kontrol gruplu ön test son test yarıdeneysel desene göre yürütülmüştür. Çalışma grubu 37 [Deney(n=12), Plasebo (n=12) ve Kontrol (n=13)] yedinci sınıf öğrencisindenoluşmuştur. Çalışma kapsamında deneysel uygulamalar 14 haftasürmüş ve deney grubundaki uygulamalar Fen, Değerlendirme,Öğretim ve Öğrenme Döngüsü esas alınarak yürütülmüştür. Veriler,Thomas (2003) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlama çalışması,Yıldız ve Ergin (2007) tarafından yapılan “Üst Bilişe Yönelimli SınıfÇevresi Ölçeği-Fen” ile toplanmıştır. Elde edilen verilerinanalizinde, “Kruskal-Wallis Testi” ve “Mann-Whitney U Testi”kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, alternatif (performansa dayalı)ölçme ve değerIendirme teknikleriyle yürütülen biçimlendiricideğerlendirme uygulamalarının, öğrencilerin üst bilişe yönelimlisınıf çevresine yönelik algıları üzerinde etkili olduğu tespitedilmiştir. Deney, kontrol ve plasebo grubundaki öğrencilerin, üstbilişe yönelimli sınıf çevresinin; duygusal destek, paylaşılan kontrol,öğrenci-öğrenci etkileşimi, öğrencinin sesi ve üst bilişsel taleplerfaktörlerine ilişkin ön test puan ortalamaları arasında anlamlıfarklılık yokken son test puan ortalamaları arasında tüm faktörlerdedeney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.Kontrol ve plasebo gruplarının puan ortalamalarının ise anlamlıolarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Öğe Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Gözünden Merkezi Sınavlar: Olumlu ve Olumsuz Etkileri(2021) Acar, Mustafa; Buldur, SerkanBu çalışmada, Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara yönelik görüşlerini belirlemek ve bugörüşlerin mezun olunan fakülte türü, mesleki kıdem ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğiniaraştırmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada karma yöntem esas alınmıştır. Araştırmanın nicel boyutu ilişkisel taramave nitel boyutu ise durum çalışması desenine göre yürütülmüştür. Bu araştırma iki farklı çalışma grubu ilegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunun çalışma grubunu Sivas ilinde görev yapan 154 Fen Bilimleriöğretmeni oluştururken nitel boyutun çalışma grubu ise 10 Fen Bilimleri öğretmeninden meydana gelmiştir.Çalışmada veri toplama aracı olarak nicel boyut için Genc (2005) tarafından geliştirilen Buldur ve Acar (2019)tarafından Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan, “Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Merkezi Sınavlara İlişkinGörüşleri’’ ölçeği, nitel boyut için ise görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde MANOVA testiesas alınarak katılımcıların merkezi sınavlara yönelik görüşlerinin mezun oldukları fakülte türü, mesleki kıdem vecinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz vekategorisel içerik teknikleri esas alınmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların merkezi sınavlara yönelik olarakanlamlı olarak daha yüksek düzeyde olumsuz düşüncelere sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerinmerkezi sınavlara yönelik görüşlerinde mezun olunan fakülte türü, kıdem ve cinsiyetlerine göre anlamlı olarakfarklılaşmadığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları ilgili alan yazında yer alan çalışmalar ile tartışılarak çeşitliönerilerde bulunulmuştur.Öğe Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Önerilen Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarını Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Görüşleri(Sivas Cumhuriyet University, 2022) Baygül, Abdulkadir; Buldur, SerkanBu çalışmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamalarını gerçekleştirme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseninin esas alındığı araştırmanın örneklemini 74 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Alkharusi (2007) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlama çalışması Baygül ve Buldur (2021) tarafından yapılan “Önerilen Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamaları ölçeği alt boyutlarındaki ilişkileri belirlemek için tekrarlı ölçümler ANOVA ve katılımcıların puan ortalamalarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla ise MANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Fen Bilimleri öğretmenlerinin önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamalarını gerçekleştirme düzeylerinin cinsiyetleri açısından anlamlı olarak farklılaştığı sonucuna ulaşılırken, mesleki kıdemleri açısından anlamlı olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Öğe Fen Sınıflarında Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına ve Üst Bilişe Yönelik Algıların İncelenmesi: Bir Kanonik Korelasyon Analizi İncelemesi(2023) Buldur, Serkan; Baygül, AbdülkadirBu araştırmanın amacı, öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki sınıf-içi değerlendirme ortamı algıları ile üstbilişe yönelimli sınıf ortamı algıları arasındaki ilişkiyi kanonik korelasyon analizi ile belirlemektir. Nicel araştırma desenlerinden korelasyonel araştırma deseninin esas alındığı araştırmanın örneklemini 492 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Algılanan Sınıf-içi Değerlendirme Ortamı Ölçeği” ve “Üstbilişe Yönelimli Sınıf Çevresi Ölçeği-Fen” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde kanonik korelasyon analizinin esas alındığı araştırma sonucunda sınıf-içi değerlendirme ortamı alt boyutlarından öğrenmeye yönelimli değerlendirme ortamı algısı ile üstbilişe yönelimli sınıf ortamı algısı tüm alt boyutları arasında aynı yönlü kuvvetli ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Performansa yönelimli değerlendirme ortamı algısı ile üstbilişe yönelimli sınıf ortamı algısı alt boyutları arasında ise zıt yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı olmayan ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Improving preservice science teachers' self-efficacy about the use of alternative assessment: Implication for theory and practice(E-flow PDF Range Management Society of India, 2013) Tatar, Nilgün; Buldur, SerkanIn this study, a teaching program was designed to improve preservice teachers' self-efficacy about the use of alternative assessment. The teaching program has three stages: workshop, observation, and teaching. Preservice teachers' opinions about the contribution of the teaching program to their professional development and the effect of the program on their self-efficacy were determined. Data was collected through a survey, students' reflective journal, and interview. Results show that preservice teachers had understanding about alternative assessment and positive opinions about the teaching program. Furthermore, their self-efficacy toward use of the alternative assessment improved. The teaching program had positive contributions to preservice teachers' professional development.Öğe IMPROVING PRESERVICE SCIENCE TEACHERS' SELF-EFFICACY ABOUT THE USE OF ALTERNATIVE ASSESSMENT: IMPLICATION FOR THEORY AND PRACTICE(SCI METHODICAL CTR-SCI EDUCOLOGICA, 2013) Tatar, Nilgun; Buldur, SerkanIn this study, a teaching program was designed to improve preservice teachers' self-efficacy about the use of alternative assessment. The teaching program has three stages: workshop, observation, and teaching. Preservice teachers' opinions about the contribution of the teaching program to their professional development and the effect of the program on their self-efficacy were determined Data was collected through a survey, students' reflective journal, and interview. Results show that preservice teachers had understanding about alternative assessment and positive opinions about the teaching program. Furthermore, their self-efficacy toward use of the alternative assessment improved. The teaching program had positive contributions to preservice teachers' professional development.Öğe The Investigation of the Relationship between the Students' Perceptions about the Classroom Assessment Environment and Their Achievement-Goal Orientations: Gender Perspective(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2014) Buldur, SerkanWithin the scope of the study, the achievement-goal orientations of the 7th and 8th grade elementary students and their perceptions about the classroom assessment environment were determined within the context of Science and Technology Course. Moreover, the relationship between these variables were determined and it was investigated whether the gender cause a significant difference between the students' achievement-goal orientations and their perceptions about the classroom assessment environment. This study was designed in accordance with the correlational research design and the sample of this study was composed of 369 students who were 7th and 8th graders in 3 different state elementary schools. In order to investigate whether the students' achievement-goal orientations and their perceptions about the classroom assessment environment differ in terms of gender, MANOVA (multivariate ANOVA) was used. In conclusion, in this study, the following aspects were determined; there was a strong relationship between the students' perceptions about the classroom assessment environment and their achievement-goal orientations; the gender variable didn't cause a significant difference in students' achievement-goal orientations but it caused a significant difference in their perceptions about the classroom assessment environment.Öğe A longitudinal investigation of the preservice science teachers' beliefs about science teaching during a science teacher training programme(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2017) Buldur, SerkanThe aim of this longitudinal study was to investigate the changes in preservice science teachers' beliefs about science teaching during a science teacher training programme. The study was designed as a panel study, and the data were collected from the same participants at the end of each academic year during a four-year period. The participants were composed of 76 preservice teachers, and the DASTT-C was used as the data collection tool. As a result of the study, it was determined that the students had conventional teaching beliefs after the first years of the teacher training programme. Moreover, the mental teaching styles of preservice teachers about the science teaching were found to undergo changes throughout their undergraduate education. Participants' beliefs about conventional teaching started to change, especially after they first took a science method course in their third year and their beliefs shifted towards student-centred teaching. Implications for science teacher training programmes were also addressed.Öğe Öğretmen Adaylarının Biçimlendirici Değerlendirmeye İlişkin Algıları: Metaforik Bir İnceleme(2020) Buldur, Serkan; Hasbek, GülendamBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının biçimlendirici değerlendirme kavramına ilişkin algılarınınmetaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kapsamında yürütülenaraştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 433 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması aşamasında katılımcılardan “Biçimlendirici değerlendirme ..............’ a/e benzer; çünkü .....................” cümlesini tamamlamalarıistenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda ‘’biçimlendirici değerlendirme’’kavramınailişkin olarak 127 öğretmenadayıtarafından 42farklı metafor geliştirildiği tespit edilmiştir. Geliştirilen metaforlar; “Öğrenme düzeyini artırma’’, ‘’Öğrenme eksikliklerini belirleme’’, “Öğretim sürecini yeniden planlama’’ ve “Süreç boyunca değerlendirme’’ şeklinde dört kategoride incelenmiştir. Kategorilere ilişkin frekanslar incelendiğinde en fazla sayıdametaforun “Öğrenme düzeyini artırma’’ kategorisinde geliştirildiği,bunu da sırasıyla; “Süreç boyunca değerlendirme’’, “Öğretimsürecini yeniden planlama’’ ve “Öğrenme eksikliklerini belirleme” kategorilerinin izlediği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarınıngeliştirdiklerimetaforlarıngenelolarakbiçimlendiricideğerlendirmenin karakteristikleri ile uyumlu olduğu tespit edilmiştir.Öğe Ortaokul Öğretmenlerinin Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşleri(2019) Buldur, Serkan; Acar, MustafaBu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin merkezi sınavlar hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik olarak geliştirilen bir ölçeği Türkçe’ye uyarlayarak ulusal alan yazına kazandırmak ve aynı zamanda öğretmenlerin merkezi sınavlara ilişkin görüşlerinde cinsiyet, mesleki kıdem ve branş değişkenleri açısından farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda Genç (2005) tarafından geliştirilen “Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşler Ölçeği” Türkçe ’ye uyarlanarak, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir ilin merkez ilçe ortaokullarında görev yapan 356 ortaokul branş öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, ölçeğin orijinal halindeki iki faktörlü yapı ile Türkçe formundaki ve Türk öğretmenler örneklemindeki yapı, uyumlu olarak tespit edilmiştir. Ölçek orijinal halinde olduğu gibi 12 maddeden ve iki faktörden oluşmaktadır.Öğe Ortaokul Öğretmenlerinin Önerilen Sınıf-içi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarını Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Görüşleri(Gazi Üniversitesi, 2021) Baygül, Abdulkadir; Buldur, SerkanBu araştırmanın amacı, Alkharusi (2007) tarafından geliştirilen “Önerilen Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Ölçeği’ni Türkçeye uyarlamaktır. Aynı zamanda öğretmenlerin önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamalarını gerçekleştirme düzeylerinde cinsiyet, branş, mesleki kıdem ve mezun olunan fakülte türü açısından farklılık olup olmadığını incelemektir. Nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama deseninin esas alındığı araştırmanın çalışma grubunu 408 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçeğin dil geçerliliği için Türkçe ve İngilizce formdan elde edilen puanlar arasındaki ilişki için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayıları hesaplanmış ve yapı geçerliliğini belirlemek için ise doğrulayıcı faktör analizi (DFA) esas alınmıştır. Ölçekte bulunan faktörlerin iç tutarlılık katsayılarını belirlemek amacıyla da Cronbach α iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır. Ayrıca katılımcıların puan ortalamalarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla MANOVA testi kullanılmıştır. Sonuç olarak ölçeğin orijinal halindeki dört faktörlü yapısı ile Türkçe form ve Türkiye popülâsyonundaki yapıları uyumlu çıkmıştır. Ancak ölçeğin orijinal hali 24 madde iken, uyarlama çalışmasında yapılan analizler sonucunda ölçeğin dört maddesi çıkarılmıştır. Ayrıca pilot veriler ışığında öğretmenlerin önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamalarını gerçekleştirme düzeylerinin cinsiyet, branş, mesleki kıdem ve mezun olunan fakülte türü değişkenleri açısından farklılık göstermediği tespit edilmiştirÖğe Pre-Service Science Teachers' Mental Models about Science Teaching(EDAM, 2012) Tatar, Nilgun; Feyzioglu, Eylem Yildiz; Buldur, Serkan; Akpinar, ErcanThe main purpose of this study is to explore preservice science teachers' mental models of science teaching. Additionally it is investigated whether there is a significant correlation between their gender and grade levels in terms of mental models. The sample of this study composed of 300 (111 males and 189 females) pre-service science teachers from Turkey. As a data collection instrument "Draw a Science Teacher Test-Checklist (DASTT-C)" was used. The test was made up two sections. In the first section of the DASTT-C, the pre-service science teachers were asked to "Draw a picture of yourself as a science teacher". In the second section, they were asked to give answers to the questions "What is the science teacher doing? and what are the students doing?" regarding their drawings. The data was the coded according to the rubric and analyzed with SPSS. The results of study showed that pre-service science teachers' mental models of science teaching were in the categories of conceptual teaching (61%), exploratory or inquiry/constructivist teaching (22%), and explicit/didactic teaching (17%). There was no significant difference between male and female but there was significant difference between the grade levels in favour of senior levels with regard to their mental models of science teaching. In the light of the results, some suggestions were made for further studies.